09.4 19:30ч
Велико Търново


ревю
име
e-mail



автор
Юлиян Спасов
публикувано на 27 Ноември 2012
К ой си ти?
Аз съм или поне се опитвам да бъда това, което е личната ми проекция в съзнанието на актьора и личността която бих адмирирал, личния си герой.

А кой не си?
Този, който го е срам или съжалява за решенията, постъпките и думите си.

Казваш личен герой... Тоест да разбирам ли, че за теб актьорството е идеал? Абсолютно. Герой с главно "Г". Няма как да впечатляваш, трогваш и променяш живота на хората дори за малко, ако ти самият не гледаш на себе си като такава личност.

Професия или начин на мислене?
За да ти стане професия, трябва начинът ти на мислене и ежедневието ти да са отдадени на това. Без компромиси. Много неща можеш в ежедневието и живота да правиш за разнообразие като... да поспортуваш за здраве, да посвириш или попееш за кеф, да порисувам за удоволстиве, но не можеш да актьорстваш и да си артист "за кеф", 2 часа в денонощеито. Начин на живот е.
„Много неща можеш в ежедневието и живота да правиш за разнообразие като... да поспортуваш за здраве, да посвириш или попееш за кеф, да порисувам за удоволстиве, но не можеш да актьорстваш и да си артист "за кеф", 2 часа в денонощеито.“
Ти не си типичен актьор. Или за да не влизам в клишето за "типичен" ще кажа, че често играеш изродски роли, каквито не всеки актьор е готов да изиграе. За пример Timed Out, който впрочем днес вече стана най-гледаният филм в сайта (ТОП 10), където изпадаш в една крайно гадна ситуация... Как го правиш?
Това може само да ме радва. Както е казал великият Акира Куросава : "Актьор, който не търси постоянно нови превъплъщения, е като цвете, което постепенно спира да бъде поливано и увяхва." За различността в ролите ми на този етап до голяма степен съм благодарен на стечението на обстоятелствата и това, че различни режисьори ме виждат в различни неща. Опитвам се да провокирам и аз нови амплоа и роли, както в проекта, по който работя в момента FATAL SIN: Kill me If You Want, където съм и съ-сценарист и имам възможност и поглед над персонажа си. В случая с Timed-Out се радвам на възможността, дадена ми от Иван Иванов, да изградя персонаж, който до сега не бях правил, дори не си бях помислял. Както и да си партнирам с невероятния Китодар. И точно крайната, невероятна ситуация, в която попада персонажът ми на фона на битовизма в лицето на обикновен офис ден, даде основата героят ми да изглежда така, както го виждате и усещате.

Звучиш като натурален актьор, а не като актьор по учебник... Респект!!! Сега, когато участваш и в пълнометражната продукция, част от FATAL SIN, как би сравнил дългия с късия филм? И кое те влече повече, ако може така да се съпоставят?
Мерси. FATAL SIN не е първият ми пълнометражен проект. Наскоро бе завършен друг, където съм в една от главните роли и снимах миналата година - " Нощта на Мечтите ", който ще видите преди споменатия от теб. По-рано тази година излезе и " Номер 1000 " , който е телевизионен формат. Дългата форма е винаги по-впечатляваща за един актьор. В нея имаш възможността да разгърнеш много по - мащабно и дълбочинно персонажа си. Да вкараш много повече емоции, които да не натежават и бъдат логични на цялото действие, точно защото имаш много повече време за това. Красотата в шорта е, че това, което предоставяш има много по - малко време да прикове зрителя на стола . Една невероятна "тренировка" и школовка за голямото Кино. Трудно е да си адекватен на големия екран за повече от час, два, ако не си минал през кратката форма.

Прости ми за невежеството, но откакто навлязох в късометражното кино, дългото някакси ми остана на заден план и не следя там какво се случва.Ако имаш за задача да направиш анализ на тема "Къде е българското късометражно кино?" на световната сцена, какви ще бъдат изводите ти?
Късометражното ни кино е доста по-силно от пълнометражното такова на световната сцена. Много силни участия и успехи по фестивали имаме, както в игралното, така и в анимацията. Виждат се много иновативни идеи на млади режисьори и екипи. Надявам се точно от тях да дойдат и по-сериозните ни успех и в големия формат.
„Късометражното ни кино е доста по-силно от пълнометражното такова на световната сцена. Много силни участия и успехи по фестивали имаме, както в игралното, така и в анимацията.“
А всичките ли филми, представени по световни фестивали си гледал или за повечето само си чувал? Питам те, защото аз съм много озадачен от факта, че имам списък от над 35 български филма, за които има информация в нета, но ги няма никъде. Не е ли интернет живата сцена за късометражно кино?
Няма как да изгледаш всичко. Дори поради факта, че в днешно време интернет дава неограничена възможност да си набавиш много неща. Реално създателите на филмите играят основна роля в това как, къде и до кого ще стигне филмът им. Но не трябва да се свежда търсенето само до интернет. Има много фестивали и форуми на които се показват страхотни неща. Като почнеш от учебни филми в НАТФИЗ до течащата в момента Киномания. Въпрос не желание е.

Да, но интернет дава широката публика. Както кино салоните (или торент тракерите в някои страни) за пълнометражното. Или аз взимам твърде навътре факта, че създателите често не искат да си пускат филмите в интернет...
Широката публика зависи от филма и неговият таргет. Фестивали със сериозен статус могат да ти докарат много позитиви, срещи и контакти с кинодейци. Много от тях искат филмът да не се пуска никъде преди това, а често дори да се излъчи за първи път на него. Отделно интернет променя и финансовата страна на нещата като приходи. Въпреки това от един момент натам, продуктът ти трябва да е достъпен за много хора, защото изкуството се прави от хора за хора и тогава наистина интернет е най-удачното място. Въпрос на мислене и подход на създателите е.

Ами аз пак ще говоря със статистика... От тези 35 филма повечето имат световни награди, а почти всички са правени поне преди една година и вече е минал етапът с фестивалите. Тоест към настоящия момент те просто събират прах в хардовете на създателите им. Някои от тях са правени преди повече от 4 години... Точно този начин на мислене не го ли намираш за малко странен?! По-лесно е да гледаме филм от Нова Зеландия, отколкото от родината ни.
Сега вече и аз знам тази статистика. Както казах в крайна сметка изкуството е за хората, защото те са най-сериозния и важен арбитър накрая. Ако срещна някой от създателите на тези 35 филма, ще го накарам да ощастливи повече хора с творчеството си. Въпросът е, че трябва да бъде съзнателно волеви процес. Аз лично съм за масовостта на колкото се може повече кино продукти, независимо от формата им, дори по телевизии, вместо безсмислените риалити формати, който по-скоро ни ограбват културно от колкото да ни дават нещо.

Хаха... какво мислиш за Big Brother?
За Big или за Vip? Защото ако е за Vip, не видях и 1/3 от присъстващите вътре да са Вип, модел на подражание или "герои" на обществото. А относно Big, 80% сбирщина на елементарни, първосигнални хора, които с простотия правят рейтинг.

А представяш ли си ако в слота на Big Brother се излъчваха стойностни късометражни филми?! Една невъзможна мечта?! Как ли щеше това да се отрази на хората...
На хората щеше да се отрази прекрасно, но на продуцентите и собственицете на телевизии доста зле.
„На хората щеше да се отрази прекрасно, но на продуцентите и собственицете на телевизии доста зле.“
Един ден... ти, режисьор?
Не е невъзможно, но за момента се виждам да разказвам истории на хората като актьор и сценарист. Режисьорът е като добрия "развълнуван" диригент... целият оркестър знае и може да свири, но той трябва да направи така, че да зазвучи като музика... да стане шедьовър! Ако мога някой ден да поема тази отговорност и имам умението, защо не.

Кажи нещо на хората, които ще четат!
Хващате здраво мечтата си с две ръце и тя ви дава свобдата и щастието, което никой не може да ви отнеме.

Какво ще кажеш на Кинематограф.BG? (внимавай какво ще кажеш :D )
Продължавайте да правите късата кино форма, по-дълга, невероятна, значима и достъпна за хората. И догодина да сте Кинематограф.Com. ;)
 
#ники #станчев

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018