03.7 20:30ч
Пловдив
РЕЖИСЬОР  
ПРОДУЦЕНТ  
СЦЕНАРИСТ  
 JOE SILL
 BRIAN WHITE
 DAG SHAPSHAK
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    САЩ       година    2012      времетраене    13мин
жанр    Фантастика       технология    FX ефекти      тема    Космос
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Ангел Иванов
публикувано на 2 Април 2014
А социацията с тазгодишния Оскаров хит Gravity на Alfonso Cuarón е неизбежна! И тук имаме героична дама, която губи дъщеря си и търси утеха или спасение в необятния космос. Разликата е, че детето умира не при инцидент, а от заболяване, докато тя е на мисия, като чрез flashback линията виждаме живота им на Земята. В допълнение, вместо Джордж Клуни, в “EXPO” се появява друга жена-космонавт, а финалът, уви, не е триуфално завръщане на родната планета.
 
Филмът е студентски проект (Dodge College на Chapman University в Ориндж, Калифорния) и успява да събере като бюджет повече от половината от заявената цел 10 000 $ в една от най-популярните платформи за crowdfunding. Режисьорът Joe Sill очевидно има слабост към визуалните спецефекти. В EXPO те заслужават ремарки. Една проба по-високо са от това да бъдат пластмасови шаблони и да изглеждат нелепо. В общи линии са сполучливи, а предизвикателството пред творческия екип съвсем не е за подценяване – с толкова малко кинти адекватно да визуализират космическа среда, лунна повърхност, катаклизми, костюми, совалки и прочее.
 
Впрочем, по-големият брат Gravity резонно обра техническите оскари – операторско майсторство, монтаж, звуков дизайн, fx и др. Филмът наистина е ефектно преживяване, дори само заради първия кадър, който трае няколко хиляди светлинни години. Така де, палци горе за визията и на Gravity, и на EXPO. Обаче...
 
Обаче сходният сюжет е неубедителен и банален. Не казва нищо ново. А в киното най-важна, все още, е добрата история, новата идея. Самотна жена, която изброжда Вселената, за да преодолее загубата на най-свидното си същество? ОК, но темата за човешката воля изисква дълбочина и авторски открития. Като казахме дълбочина, помните ли Buried (2010) на Rodrigo Cortes!? Не необятно пространство и космически кораб, а ултраклаустрофобичен ковчег на няколко метра под земята и единствено телефон с падаща батерия на разположение. И отново Човекът, поставен в екстремни условия на оцеляване, но значително по-грабващо, провокиращо и замислящо за зрителя.
 
С две думи, и EXPO, и Gravity са прекрасни за мола, кола, пуканки и “ах-ах” от картинката, но имат малко или нищо общо с чистия свят на идеите, с отговорното умозрително наблюдение в мрака на кинозалата или в храма на собствените мисли, възторзи и страхове. А и по дяволите, накрая поне видяхме спасените дълги крака на Сандра Бълок, както и все още стегнатия й задник, неподвластен на гравитацията. Но в късометражката актрисата Daniela Flynn предпочита да страда предимно в костюм и скафандър. Простете за цинизма...
#EXPO #fx #САЩ #United #States #space #космос #joe #sill #dag #shapshak #brian #white

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018