24.7 21:00ч
ѕловдив
 »Ќ≈ћј“ќ√–ј‘»—“  
ѕ–ќƒ”÷≈Ќ“  
 GREGOR SCHMIDINGER
  JULIAN WIEHL
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    јвстри€       година    2012      времетраене    24мин
жанр    ƒрама ¬оенен       технологи€    »грално кино      тема    ѕредразсъдъци „овечност
запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
јнгел »ванов
публикувано на 22 ‘евруари 2014
Ќ ека започнем от н€къде. ƒействието във филма се развива на австро-унгарската граница, където младите войници дебнат за нелегални имигранти в последната нощ на пост, преди да се приберат по родните места. »де€та за граничността се реализира през двойките “отсам – отвъд”, “чужбина – дом”, “нощ – ден” и разбира се “живот – смърт”. ¬еднага става €сно, че обсто€телствата са екстремни и гранични. Ќещо ще се случва. јвтоматът ще гръмне или…
 
Ѕългарското кино има “√раница” на ’ристиaн Ќочев и »ли€н —имеонов. јвстрийското късометражно има “Homophobia” на Gregor Schmidinger.
 
»звънредните услови€, предсто€щата опасност, мистери€та в пространството органично присъстват в нощната гора. “ова м€сто е устойчива митологема и вещае смърт в много образни култури. “акова е например и в нашите народни приказки. “р€бва да кажем, че нощната гора в “Homophobia” е пресъздадена успешно от режисьора – и като визи€, и най-вече като звук (видимостта е намалена)
 
—ъс сексуалността си геро€т всъщност е “нелегален” в казармата и н€ма как – ще бъде обстрелван психически и физически от останалите. ¬прочем, почти до последно – до целувката и водопада от горестни думи в гората -  зрител€т може да остане с впечатлението, че той е хетеросексуален. ƒотогава, обратното е много деликатно зададено и се възприема на интуитивно ниво – например казва азбуката отзад-напред. ѕрез останалото време изглежда с€каш другите проектират собствените си комплекси и хомосексуалност върху геро€. ћразиш гейовете, защото си гей. ћразиш себе си, но в човека отсреща. Ќаправете си този експеримент – гледайте отново филма с предпоставеното допускане, че единствено ћихаел Ќ≈ ≈ √≈…. ¬ъзможно е да се изненадате.

’омофоби€та, освен заглавие, е само начало и отправна точка за постав€нето на по-големи философски проблеми за „овека изобщо. Ќевъзможното общуване и прекъснатата връзка между хората, да речем. ќтношени€та, които не са директни и сърдечни, а лъжовно опосредствани от предмети и ритуали. ÷елувка и докосване, но не с устни, а с дуло на автомат. ѕушенето като псевдосоциализиращ акт – младите мъже си подават цигара и говор€т по теми, които не ги вълнуват истински. ¬ойниците на –емарк си спомн€ха лавиците с книги в детските стаи у дома. √ероите на Schmidinger си спомн€т за фермерката с големи бели полуувиснали гърди. ќще, единичната палатката в нощната гора е убежище, но и преграда от други€ на пост. ƒулото, пушенето, ненужните разговори, палатката – все ерзаци на човешкото и сподел€нето между хората.
 
—амота. √еро€т е сам, макар сред други.  инематографично силни с близките му планове са сцените в тоалетната, бан€та и гората. “огава може да се усети тихи€т нарастващ ужас и талантливата игра на актьора Michael Glantschnig. ¬иждаме го сам с оръжието му - фалически символ. ¬ случа€ – на самозадовол€ването. Ѕолезнено иска “н€кой да бъде там за него” и “н€кой да го прегърне” – с други думи, да бъде обичан. Ћюбовта н€ма сексуална ориентаци€, но тук така или иначе € н€ма. ≈стетика на липсите.
 
» на отказаните перспективи. »стински€т ужас е в това, което предстои: завръщане в селото с неговата затъп€ваща действителност, животински обори и хорски подигравки след неделната служба в църквата. —амо при мисълта за всичко това, ћихаел вече е на€сно, че “не може повече” и Ќ≈ »— ј ƒј ЅЏƒ≈.
 
≈то как “Homophobia” не е за човешката сексуалност, а за —традащи€ „овек въобше. Ќе за н€какви педерасти на границата, а за болките в човешкото сърце.
 
Ќапук на „еховата концепци€ пушката не пуква. ѕрегръдката обаче се случва – през споделената мъка телесността е автентично затегната и споделена. —ълзите казват или изтичат всичко. ћоже да е гейско, но е н€как трогателно. —ледва ѕът€ и ѕът€т следва – утрото, самоподнов€ващи€ се ужас, или спасението.  ой знае наистина…
#homophobia #hомофоби€ #drama #драма #feature #игрално #кино #gregor #schmidinger # #julian #wiehl #michael #glantschnig #gay #гей # # # # # # #ig

запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
»«ѕ–ј“» ‘»Ћћ ≈ »ѕ  ќ» —ћ≈ Ќ»≈? ѕ–≈—÷≈Ќ“Џ– —“ј“»—“» »  ќЌ“ј “
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управл€ва от сдружение  инематограф ћеди€
създаден в Ѕългари€
уебсайт, изграден от uli.space

н€кои права запазени ¬© 2012-2018