05.7 19:30ч
София
РЕЖИСЬОР И СЦЕНАРИСТ  
ПРОДУЦЕНТ  
 RUNAR RUNARSSON
 Zik Zak Kvikmyndir
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google


Исландия     •     2004     •     17мин
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
жанр
Драма
технология
Игрално кино
теми
Изборът, Тъга
автор
Ивайло Дончев
публикувано на 22 Март 2015
А ко „farm” тълкуваме като глагол, то заглавието на филма следва да значи „Последното обработване на земята”, а защо не – предсмъртното такова. Последният път, в който Храфн (Jón Sigurbjörnsson) ще направи това, наближава: старецът подготвя двойно погребение: на жена си... и на себе си.
 
Обективно погледнато – да копаеш гроб означава точно това – да обработваш земята. Поне в широкия смисъл на думата. А дали може да се разгледа и в тесния, земеделски, така да се каже, смисъл? Разбира се. Ние сме дошли от земята и в нея се връщаме, наторяваме я със себе си. Прах при прахта, класически сценарий.
 
Прави впечатление хладнокръвието и спокойствието, с което Храфн методично работи по последната си задача. Не го смущават нито посещението на доставчика, нито телефонните разговори с дъщеря му. Той е човек, изгубил всеки смисъл за живот. По – изглежда – поне две причини. И ако едната – смъртта на жена му – е очевидна, другата е сякаш по-леко загатната.
 
На него и на Гроа (Kristjana Vagnsdottir) им предстои да бъдат преместени в старчески дом. Последният пристан на никому потребни пенсионери, чиито роднини не искат да признаят, че просто не им се занимава? Така изглежда. И лъскавата брошурка не може да подлъже старецa. Дали мълчаливото погребение без церемония и близки не е неговото отмъщение към последните? Можем да гадаем.
 
През стените на къщата-единак се просмуква атмосферата на самота. За нея суровата природа на северозападна Исландия допринася доста – студеното море и побелелите като косите на Гроа върхове. Но не е само това: действието се развива бавно и майсторски ни кара да предусетим завършека. За някои може би той е изненада, за по-сетивните – може би  не.
 
Любовта като единствен смисъл на живота ни не е нова тема. Без жена си до него, Храфн така или иначе е мъртвец. Това, което му остава, е да бъде краен и естет. Той начервява устните на мъртвата Гроа, облича се добре и дръпва спусъка, който в случая е въже. Донякъде като в „Ромео и Жулиета”, само че на седемдесет и пет.
 
#The #Last #Farm #RUNAR #RUNARSSON #Jón #Sigurbjörnsson #Kristjana #Vagnsdottir #2004 #Исландия #Iceland #драма #drama #любов #love #смърт #death #самота #loneliness #старост #old #age # #Ивайло #Дончев #Ivaylo #Donchev

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
team members who have visited this page or watched film
партньори
радио Новините СЕГА, 105.6
PR notes


печатница Ploter.BG
PR notes


Go Guide
PR notes


Plovdiv Time
PR notes


Неконформистка Алтернатива
PR notes


9 ФЕГ
PR notes


Dream Team Events
PR notes


Под Моста
PR notes


Социалната чайна Варна
Coffee&Gallery Cu29 Пловдив
Клуб на пътешественика София
При Мер Свиленград
Коуъркинг Хъб-а Самоков
Кино Влайкова София
Абордаж София
Jazza Bar Стара Загора
TAM Велико Търново
ПРЕСЦЕНТЪР ЗА ПРОЕКТА НАШИЯТ ЕКИП ИЗПРАТИ ФИЛМ ОТВОРЕНИ ПОЗИЦИИ КОНТАКТ С НАС


project lead by Kinematograf Media Association
with love from Sofia, Bulgaria

site engineered by uli.space
some rights reserved © 2012-2018