24.10 19:00ч
—офи€
–≈∆»—№ќ–  
ѕ–ќƒ”÷≈Ќ“»  

държава    —јў       година    2012      времетраене    17мин
жанр    ƒрама       технологи€    »грално кино      тема   
запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
јнгел »ванов
публикувано на 17 јприл 2014
  огато животът се превърне в петък. ¬ъв въздишка по невъзможното б€гство. »ли в синдром на непотегл€щи€ човек. Ќа отказаното спасение. –аботни€т ден свършва, прибираш заработеното, в€рваш в перспективите, но добре знаеш, че н€ма да поемеш по ѕът€. ѕонеделник вече е в главата ти. ≈скейпизмът е утопи€, мамка му…
 
ƒа, животът е обещаващ петък, който после, в късни€ следобед, лека-полека, и въпреки това необратимо, се преебава. «ащото топузът си тежи на м€стото. » е вързан с верига за крака ти.
 
ѕонеже все нещо те задържа. ¬ случа€, кръвта. Ѕремето на лудата майка и проблемното семейство. ѕървата е задочно зададена като образ, бащата изобщо отсъства. ћожем само да подозираме за него. ¬същност “Abigail” означава “бащина радост”, веро€тно е търсена ирони€. Ќо при все, кръвта спира героин€та от «аминаването, и като тече от наранената й ръка. ћетафората е буквализирана и така - подчертана.
 
Abigail  е  тревожно дете без призор, грижи и любов. «а Ѕога, т€ гледа детски филми на работа и още повече – н€ма кой да превърже болезнената рана на ръката й. Ќ€ма кой да успокои душата й.
 
»ма простор да вникнем в психологи€та й. »ма подход€ща тишина и близки планове, осигурени от автора. ќт експликаци€та му в попул€рна платформа за crowdfunding научаваме подробности за бекграунда на героин€та, които не са екранно достъпни. “ам режисьорът и сценарист Matthew James Reilly посочва, че т€ рано спира да посещава училище, от 6 години работи в бензиностанци€та и никога не е напускала родното си м€сто.
 
—ега се лута между привидната незаинтересованост за случващото се (“Whatever you want!”), съмнени€та заради кръвта и нерешителната нагласа да изб€га далечеза малко или завинаги –  всъщност никога...
 
‘илмът до гол€ма степен свал€ прашасалото було на онова, което до скоро наричаха “Aмериканска мечта”. ѕодредените еднотипни къщи със щатски€ флаг на прозореца или верандата, окосените тревни площи и тишината на улиците, са само недостоверен камуфлаж на онова, което в действителност лежи под повърхността: социално неравенство, общество в аноми€, окастрени животи. “ихата настъпваща паника на нормалността. “оталната липса на емпати€. ƒуми като “rust” и “decay” .

ѕуснете си "Virgin" на Manchester Orchestra.

”дивително е как в срещите й с хората јбигейл е деликатно насилвана. ¬сички искат и изискват нещо от не€. Ќикой не се опитва да започне да € разбира...
 
ћрачно допускане: —ъвременни€т човек уж беше невъобразимо свободен в свободата си, а се оказа, че трудно къса оковите на родовата предопределеност, социалната среда и собствените си страхове. —ъвременни€т човек трудно се качва на влака просто ей така.
 
ѕо-скоро пребивава в околотранзитни пространства. ¬ спазматичен покой н€къде край ѕът€, но никога в движение по сами€ ѕът. ∆ивот в бензиностанци€, улиците на града, гарата, тоалетната на гарата, сервизните помещени€ на света. “ова усещане за готовност и нетръгване е достоверно предадено от камерата. » не само – шумът от заобикал€щата среда е правдив, тишината в душата също се чува, липсва компромисна музика.
 
Ќачални€т кадър заслужава отбел€зване, не само защото е продължителен. јбигейл снове между телефона в кабинката, бордюра за с€дане и пристигащите коли. «апознаваме се с делника й. Ќещо повече, запознаваме се с петъка й. ѕушенето с€каш е нейното последно убежище. —получлива игра на актрисата Ashley Peoples. —трахотна дори.
 
— успех може да се предположи, че кадърът-наблюдение на сърната край железопътната лини€ е спонтанно уловен, но при всички положени€ допринас€ за общото внушение: че нещо не е наред, че има проблемен опит да се съвмест€т крайности, че ѕротагонистът не се чувства на м€стото си, че първичната му романтична сила се бие с урбанистично-индустриални€ комплекс. Ќещо такова…
 
ј силата на огледалото е, че разбираш истината за себе си. јбигейл, уви, не е готова да тръгне. ќстаналото са думи от легендарното парче на "The Animals”:
 
Well, I got one foot on the platform

The other foot on the train

I'm goin' back to New Orleans

To wear that ball and chain
#Abigail #јбигейл #Mathew #James #Reilly #ћатю #ƒжеймс #–айли #Raven #Jensen #Seth #Blogier #USA #—јў #игрален #feature #drama #драма #american #dream #американска #мечта

запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
»«ѕ–ј“» ‘»Ћћ ≈ »ѕ  ќ» —ћ≈ Ќ»≈? ѕ–≈—÷≈Ќ“Џ– —“ј“»—“» »  ќЌ“ј “
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управл€ва от сдружение  инематограф ћеди€
създаден в Ѕългари€
уебсайт, изграден от uli.space

н€кои права запазени ¬© 2012-2018