27.2 20:00ч
София
режисьор и сценарист  
producer  
 David Henry Gerson
 Beatrice von Schwerin
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    САЩ       година    2015      времетраене    15мин
жанр    Драма       технология    Игрално кино      тема    Човечност Тъга
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Ивайло Дончев
публикувано на 12 Октомври 2018
Е дно от най-смущаващите явления на съвремието, политическата коректност, новият фашизъм, неизменно слага своя отпечатък върху развлекателната индустрия и, може би, в известна степен предопределя търсенията на доста творци, а после – и техния краен продукт. В този ред на мисли, да заснемеш филм за робството в САЩ, за неравенството между половете, за дискриминираните хомосексуални, за Холокоста – е твърде често избор на лесния път, който води до посредствени резултати.
 
Сред ефектите на подобно статукво е двоякият характер на избора пред твореца: да се пусне по течението и да стане просто един от многото, третирали до болка познатите ни вече теми, знаейки, че едва ли някой ще посмее да надигне глас срещу онова, което е заснел, написал, нарисувал, тъй като този някой рискува да падне посечен от гилотината на общественото мнение; или да избяга от утъпкания стократно път, да създаде нещо, ако не гениално, то поне – невиждано, истинско, изстрадано.
 
Тъкмо с тази задача се е справил David Henry Gerson в неговия ALL THESE VOICES – носител на студентската награда на Академията (Оскар-а на студентите) и рядък по своята неклишираност филм.
 
За него авторът разказва, че имал няколко източника на вдъхновение: разказите на баба си за това как е оцеляла през Втората световна война, както и онова, което се случило с брата на дядо му, Давид Ешкенази (David Eskin), един от големите български джаз музиканти на 40-те[i]; историята на унгарското семейство джуджета Овиц, известно като „трупата на лилипутите”, чието първо представление след войната той се опитал да си представи; както и един сън, в който му се явява изоставен театър. Сън, напуснал го след заснемането на ALL THESE VOICES.
 
Дори без допълнително проучване за зрителя няма да бъде трудно да усети присъствието на личен мотив и огромен емоционален заряд, пронизващ играта на актьорския колектив, но и събран в един единствен вик, разказващ историята на милиони; вик, в който няма присъда, отмъщение и омраза, а само страдание.
 
Един от големите козове на David Gerson за постигане на желаното внушение е отказът от твърде очебийната употреба на образи и символи, напомнящи за войната. Сякаш така той успява да ни накара да забравим за нея. Може би няма да е пресилено да се каже, че ALL THESE VOICES прилича на сън: обстановката в театъра е почти сюрреалистична – макар да знаем, че смъртта и разрухата са наоколо, той е като остров сред тях и присъствието им откриваме загатнато в разкривените лица на маските и играта на актьорите.
 
Разбира се, нищо от това не бива да ни изненадва. Както са казали хората, „кръвта вода не става” и David Gerson, досущ като Давид Ешкенази, е овладял тънкостите на изкуството, превръщащи ALL THESE VOICES в джаз за очите.
 
 
 
[i] Барабанист на оркестър „Оптимистите” - едни от пионерите на жанра в България 
#Втора #световна #война #театър #нацист #Полша #Холокост #Давид #Ешкенази #джаз #български #музикант #Оптимистите #семейство #Овиц #джуджета #WWII #World #War #Two #theatre #nazi #Poland # #Holocaust #David #Eskin #jazz #Bulgarian #musician #The #Optimists #Ovitz #family #dwarves

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018