09.4 19:30ч
Велико Търново
director  
additional credit  
 Matthew Frost
 Ethan Mitchell
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    САЩ       година    2014      времетраене    2мин
жанр    Сатира Ситуация       технология    Игрално кино      тема    Индивид-общество Консумеризъм
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Вадер Акбархан
публикувано на 9 Септември 2019
Н о какво знаят за Кирстен Дънст момичетата от колата? Не е важно -- затова режисьорът решава да го каже едва след края на филма. Какво знаят за Кирстен Дънст? Че е Кирстен Дънст.

Режисьорът Матю Фрост е известен със сатиричното си отношение към модата, рекламата и звездите -- високо вдигнати балони, пълни с въздух под налягане. Въпросът е не какво ги издига, а коя е силата, която ги пълни.

Хората сме стадни животни. Колкото по-близо до лидера вървиш, толкова повече последователи имаш -- затова си струва да дадеш на заден ход и да слезеш от колата.

В българския език това се нарича "да се отъркаш" о някого известен. "Селфитата" са начин за получаване на стойност като отразиш нечия чужда стойност. За това дори не е необходимо да се чувстваш малоценен -- въпреки че ако е така, самооценката ти ще се умножи още повече.  

Имам един приятел, който преследва Мадона по турнета и държави. Знае всичко за нея -- всичко, хванало окото на камерата. Години наред посещава местата, където е била видяна. Веднъж в един бар в Барселона тя най-накрая го забелязва и той успява да си размени няколко думи с нея... Обича да разказва тази история, когато някой го попита какво обича -- и остава в мълчание, очаквайки другият човек да извърши осребряването.

Но момичетата от колата проверяват коя е Кирстен Дънст едва след като са публикували снимките си с нея -- с въодушевление откриват известните филми, които я правят звезда. Инвентаризират и оценяват социалния капитал, който току-що са спечелили. Измерват колко по-силни са станали на "пазара за личности" (по Ерих Фром).

15 нови последователя: това, че са непознати хора, доказва, че спечелената стойност е истинска и ликвидна. Е, явно "отъркването" е социален механизъм. Но не са ли също "социален механизъм" разбирането на другия, вглеждането в него, желанието да видиш истинския него -- нещо, към което и Кирстин ги кани: "Не сте ли любопитни за нещичко?" Покана да се свържеш с другия човек -- а не със силата на образа, който камерата прави от него.

Този социален механизъм е слаб колкото вялото "Здравей-какси!" ("Haay, hawarya"), изплъзнало се при отварянето на вратата на колата и приложението на камерата.
#Aspirational, #Matthew #Frost, #selfie, #fame, #celebrity, #celebrities, #following, #followers

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018