10.12 20:00ч
Ѕлагоевград
–≈∆»—№ќ–  
 OR BAR-EL
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    »зраел       година    2011      времетраене    7мин
жанр    ‘илософски       технологи€    3D анимаци€      тема    Ѕунт —ъзнание
запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
јвгустина ¬асилева
публикувано на 3 януари 2018
утината не изглежда привлекателно, същевременно често най-върлите ѝ противници трудно € разпознават в ежедневието си. ¬ Beat не съществува такава опасност: от сюжета - протагонист, привидно безлична единица от многото, поредна тухла в стената и т.н., който неволно (и буквално) излиза от ритъма на матрицата и така намира себе си, до чисто визуалните решени€ - всичко в монохромни цветове и кутии, рутината присъства в най-буквалната си и клиширана форма.
 
» в този филм зад офисната среда (убедително стилизирана чрез прилежно подредените идентични декори и насел€ващи ги кутиени човеци) прозира представата за матрицата като онази всеобхватна заробваща сила в съвременното общество, антипод на самосто€телното мислене, свободната вол€ и човешките чувства и емоции. ѕодобно отношение към тематиката  стои в основата на много предшественици на Beat, не само в сферата на киното, но и на изкуството от последните н€колко десетилети€ като ц€ло, а и е типична нагласа за млад творец (с Beat режисьорът ќр Ѕар-≈л се дипломира в Ќационалната јкадеми€ за изкуства в …ерусалим).
 
¬ъпреки сво€та баналност в този аспект обаче, Beat притежава две много сериозни достойнства, едно техническо и второ идейно. Ќа първо м€сто цели€т звуков дизайн е при€тно и оригинално решен - погреси€та от обречеността на ритмичното тиктакане на часовник в хаоса на емоционални и динамични фрий джаз барабани издига звука в Beat до осезаемо отделно присъствие, характеризиращо вътрешни€ св€т на протагониста - а именно вътрешни€т св€т е това, което прави всеки един кутиен човек различен от останалите. ћакар „кутиен”, протагонистът допуска грешка, защото е преди всичко човек. Ќа идейно ниво за виждащите отвъд буквализма на офисната дистопи€ Beat припомн€ за наличието на фактори върху поведението извън човешки€ контрол,  резултатът от които може да бъде грешка за системата, но прозорец към друго мислене и усещани€ за индивида.
   
Ћесно достъпен, с добре познати на всеки зрител образи, Beat е при€тно за слуха подсещане, че нежеланите залитани€ извън удобната рутина (било то на брънка в гол€ма корпораци€ или какъвто и да било друг умело начертан житейски път) са неизбежни, неслучайни и дори благодатни, ако бъдат разчетени правилно - подсещане, необходимо повече от вс€кога за губещите връзка с човешката си природа.  
#beat #or #bar #el #or-bar #el #israel #израел #тел #авив #tel #aviv #ритъм #бийт #box #outside #the #box #think #society #system #система #общество #системата #2011 #мисли #извън #кути€та #общество #св€т #world #rhythm #

запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
»«ѕ–ј“» ‘»Ћћ ≈ »ѕ  ќ» —ћ≈ Ќ»≈? ѕ–≈—÷≈Ќ“Џ– —“ј“»—“» »  ќЌ“ј “
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управл€ва от сдружение  инематограф ћеди€
създаден в Ѕългари€
уебсайт, изграден от uli.space

н€кои права запазени ¬© 2012-2018