22.4 19:00ч
Севлиево
РЕЖИСЬОР  
 OR BAR-EL
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    Израел       година    2011      времетраене    7мин
жанр    Философски       технология    3D анимация      тема    Бунт Съзнание
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Августина Василева
публикувано на 3 Януари 2018
Р утината не изглежда привлекателно, същевременно често най-върлите ѝ противници трудно я разпознават в ежедневието си. В Beat не съществува такава опасност: от сюжета - протагонист, привидно безлична единица от многото, поредна тухла в стената и т.н., който неволно (и буквално) излиза от ритъма на матрицата и така намира себе си, до чисто визуалните решения - всичко в монохромни цветове и кутии, рутината присъства в най-буквалната си и клиширана форма.
 
И в този филм зад офисната среда (убедително стилизирана чрез прилежно подредените идентични декори и населяващи ги кутиени човеци) прозира представата за матрицата като онази всеобхватна заробваща сила в съвременното общество, антипод на самостоятелното мислене, свободната воля и човешките чувства и емоции. Подобно отношение към тематиката  стои в основата на много предшественици на Beat, не само в сферата на киното, но и на изкуството от последните няколко десетилетия като цяло, а и е типична нагласа за млад творец (с Beat режисьорът Ор Бар-Ел се дипломира в Националната Академия за изкуства в Йерусалим).
 
Въпреки своята баналност в този аспект обаче, Beat притежава две много сериозни достойнства, едно техническо и второ идейно. На първо място целият звуков дизайн е приятно и оригинално решен - погресията от обречеността на ритмичното тиктакане на часовник в хаоса на емоционални и динамични фрий джаз барабани издига звука в Beat до осезаемо отделно присъствие, характеризиращо вътрешния свят на протагониста - а именно вътрешният свят е това, което прави всеки един кутиен човек различен от останалите. Макар „кутиен”, протагонистът допуска грешка, защото е преди всичко човек. На идейно ниво за виждащите отвъд буквализма на офисната дистопия Beat припомня за наличието на фактори върху поведението извън човешкия контрол,  резултатът от които може да бъде грешка за системата, но прозорец към друго мислене и усещания за индивида.
   
Лесно достъпен, с добре познати на всеки зрител образи, Beat е приятно за слуха подсещане, че нежеланите залитания извън удобната рутина (било то на брънка в голяма корпорация или какъвто и да било друг умело начертан житейски път) са неизбежни, неслучайни и дори благодатни, ако бъдат разчетени правилно - подсещане, необходимо повече от всякога за губещите връзка с човешката си природа.  
#beat #or #bar #el #or-bar #el #israel #израел #тел #авив #tel #aviv #ритъм #бийт #box #outside #the #box #think #society #system #система #общество #системата #2011 #мисли #извън #кутията #общество #свят #world #rhythm #

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018