20.2 19:30ч
Велико Търново
КИНЕМАТОГРАФИСТ  
 KARL HOLT
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    Великобритания       година    2008      времетраене    9мин
жанр    Трилър Дистопия       технология    Игрално кино      тема    Страх Свързаност
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Ангел Иванов
публикувано на 15 Юни 2014
С транна лента, в добрия смисъл на думата. Толкова озадачаваща, че търсиш обяснение, което винаги е добре, когато говорим за кино послания. Възможната интерпретация може да се случи на две нива – нека ги наречем “привидно” и “метафорично”, или как може да се възприеме филмът в тесен и в по-широк  смисъл…
 
Външно виждаме някаква постапокалиптична действителност. Нещо като последния човек на земята. Можем да гадаем какво точно е връхлетяло героя, града и света. Какво е накарало някой да изпише с кръвта си “ПОМОЩ” на стената? Пандемия, извънземни, зомбита, природен катаклизъм, не е съвсем ясно. Всъщност, не е и от кой знае какво значение. Важна е психологията на самотния радиоводещ и неговите мотиви. Акцент е диаболичното невидимо присъствие, което е източник на напрежение и съспенс. Тук жанрът е достижим и ясен – трилър – но това сякаш не е всичко …
 
Струва ми се, че авторът е прекарал извънредно деликатна, ненатрапваща се и умна метафора за самотата на модерния градски човек; за невъзможното пълноценно общуване; за прекъснатите канали на комуникация между хората; за компромисните опосредстващи (и посредствени) институти между тях – медиите (радиото). Забележете, че визуално и имплицитно това внушение е решено така (без значение дали е адекватно на линейния разказ!): когато звучи музика, виждаме хора; когато на микрофона заговори героят, градът е празен и разрушен и НИКОЙ не го слуша …
 
Сетне се разгръща мистерията с телефона. Вероятно самият призрачен град се обажда. Или собствените демони на Робърт Колинс. В “Марсиански хроники” на Рей Бредбъри има една знаменателна глава, наречена “Безмълвни градове”. Годината е 2005 и Уолтър Грип изглежда е единственият останал човек на Червената планета. До момента, в който не чува звънящ телефон – оказва се дебела, грозна и досадна жена, която той съвсем скоро изоставя, за да заживее отново съвършено сам.
 
Тук дори това не се случва. Впрочем, хрумва ми асоциация и с някак подценения шедьовър на Дани Бойл (по сценарий на Алекс Гарланд) “28 дни по-късно”, в който единственото по-страшно от зомбитата бяха … хората.
 
Добри думи за режисурата на Карл Холт. Успял е картинно да изобрази опозицията “студио – свят”, или малката клаустрофобична кутийка-убежище на героя и необятния загинал град. Освен всичко, има нещо цинично красиво в кадрите на разрушението (компютърно генерираните образи са по-скоро сполучливи): мрачните домове, порутените закусвални, празните алеи, улици и магистрали, разбитите детски площадки … Това е извратената естетика на грозното.
 
Звуковият дизайн също е на ниво, а във филм, в който голяма част от действието се развива в радиостудио, това е жизненоважно. Този компонент също е филигранно изпипан – звучащият джаз по “Velvet FM”, заедно с характерния радиоглас на Робърт Колинс (Джеймс Парсънс) и записаните кашове, създават особена атмосфера, а тревожността се засилва от различни аудиални детайли: смущенията в сигнала, микрофонията, гневът на потенциометрите …
 
Стържещата грамофонна глава в края, върху кадри и от студиото, и от наново населения град, води към усещането, че нещо не е наред с този привидно усмихнат, но всъщност дълбоко отчужден, съвременен свят.
#broadcast #britain #великобритания #thriller #трилър #игрален #feature #2008 #radio #радио #karl #holt #карл #холт #apocalypse #апокалипсис #james #parsons #джеймс #парсънс #radio #радио #етер #eter #waves #music #sound #музика #звук #вълни #трилър #thriller

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018