РЕЖИСЬОР  
ПРОДУЦЕНТИ и анимация  
 RAFAEL STANBURY
 Rafael STANBURY & RENE ALEX
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    Венецуела       година    2012      времетраене    6мин
жанр    Философски       технология    3D анимация      тема    Индивид-общество Конфликт
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Атанаска Чолакова
публикувано на 30 Март 2014
D раздира представата ни за важността и смисъла на текста като оставя автора и средствата, с които си служи, за да сведе словото на хартия на заден план, а централната идея се завихря около – думата, и в частност буквата. Филмът ни въвлича в свят, в който дори най-маловажната част се явява основополагаща за цялото.

По чисто метафоричен начин D визуализира една идея, която заляга в основния сюжет на не малко филми, но я предава по един уникален и оригинален начин. Защото кое би било по-незначително от една малка точка „d”? Всяка една рефлексия по отношение на подобна идея ни въвлича в лоното на изконните човешки ценности, издигащи индивидуалното и личностното в йерархичната подредба на света.

Филмът зове към това, че зад всяко едно малко и незначително „d” се таи затворен и заглушен потенциалът за едно заглавно „D”, което може да се пребори с всичко. Именно в този аспект може да гледаме на визията на Rafael Stanbury като на оптимистична и разкриваща съществеността и първостепенността дори на най-незначителното на пръв поглед.

Още в първия кадър вниманието на зрителя се фиксира в малката стая-библиотека, в която книгите са всякъде – по пода, по столове,  няколко запалени свещи и епична музика, подсказваща, че нещо ще се случи. Всичко това ни потапя в света на рефлексията, мисловното – дава ни представата за общия концепт, който ще бъде изведен поетапно. Постепенно стигаме до бюрото, върху което измежду многото разхвърлени бележки е разгърната четвъртата глава от Geometria на Andrés Alex. Дотук добре...изведнъж измежду страниците на аксиома на видовете и аксиома на Паш, заредилата се вече добре с мастило писалка започва безмилостно преследване на точка „d”…

D ни въвлича в проблематиката на индивидуалното, как то ще бъде разбрано е чисто и просто работа на зрителя. Тук интерпретативно може да мислим книгата за репрезентация на целия социум, думата за общностите, изграждащи го, а буквата е индивидът, който търси своето място в цялото. Метафоричното напластяване при самото предаване на идеята е наистина оригинално, защото поставя въпроса за това, как всъщност цялото може да съществува без всяка една своя част. В този смисъл книгата, нейният текст, е резултат от думите, съставящи го, а предпоставката за всяка една дума всеки може да намери зад образа на тази малка буква „d”.
#Д #D #Рафаел #Станбъри #Rafael #Stanbury #Рене #Алекс #Rene #Alex #Венецуела #Venezuela #Анимация #Animation #Философски #Philosophical #Библиотека #Library #Книги #Books #Късометражно #кино #Short #film #Метафора #Metaphor #Буква #Letter #animation

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018