12.7 20:30ч
Пловдив
РЕЖИСЬОР  
ПРОДУЦЕНТ  
 JONAS BAGGER
 FILMVAERKSTEDET
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    Дания       година    2008      времетраене    18мин
жанр    Драма       технология    Игрално кино      тема    Страх Човечност
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Юлиян Спасов
публикувано на 19 Октомври 2012
С рамежливостта е никому полезна и никога няма да бъде. В много редки случай умерената такава би могла да се възприеме като чар. Най-лошото е, че тя в 95% от случаите не се появява, защото „човекът си е такъв“, а защото родителите я създават. Тази драматична история, която не блести с ефекти, хубава картина с боке* и т.н. се води изцяло от героя и затова се нарича „character-driven“. Простете ми езиковеди, но нямаме подходяща дума за това. Денис живее с майка си и е изцяло подвластен на нейните прищявки и емоции. Докато гледах сцените между двамата, си бях стиснал юмруците и ми идеше да унищожа ужасната ѝ гадна душичка, която иска съвсем буквално да притежава сина си, като парира всеки негов опит да излезе малко навън с хора. Все пак Денис е решил, че иска най-накрая да си легне с момиче, а не с майка си и все пак излиза против волята ѝ. Тази среща не е особено успешна, но пък и на мацката това не ѝ е проблем, очевидно, захласната от мускулите и гласа му. Пък и да се държиш като темерут, когато приличаш на танк е някак по-възприето, отколкото да не си затвориш устата. Макар и вечерята да не е особено впечатляваща, момичето го кани накрая на събиране с приятели, на което той няма друг избор освен да приеме. Отивайки там много бързо става атракция, заради големите си и красиви мускули и за момичетата той е символ на всичко хубаво у един мъж. Трудно и с уговорки накрая се отпуска и се навива да си свали тениската, за да му се порадват в пълния му блясък, а момичето явно демонстрира, че си пада по него. Вече станали съпричастни към историята му, повечето си мислим къде ли ще я заведе след като у тях е майка му, когато появата на две момчета прекъсва тази идилична сцена. Музиката спира, той вижда мъже срещу себе си (нищо, че са два пъти по-малки) и проявява тоталната липса на самоувереност като светкавично се облича и си тръгва. Мацката го догонва, но той не отстъпва и не казва конкретно защо си тръгва. Вкъщи го чака гадната му майка, която за пореден път му напомня, че прилича на умрелия си от алкохолизъм баща, защото е надушила дъха на бира и забелязва облечената наопаки тениска. За пореден път демонстрира разочарование от него, което той инстинктивно се опитва да неутрализира като се извини без явна причина за какво и накрая си ляга да спи при нея. Една тъжна история с щипка едипов комплекс за пораженията, които родителите могат да нанесат на децата си, държейки се с тях като с пекинези на каиш. И още нещо... независимо от външния си вид, Денис е точно толкова крехък отвътре, колкото и всеки друг човек. *боке - идва от bokeh на англ. език, с което се назовава задния план в един кадър, когато не е на фокус. В съвременното кино много често се използва в класическия кадър - главен герой на фокус и зад него размазан фон, защото е красив ефект, който е вроден в и човешкото зрение. Доближете ръката си до лицето и ще забележите как инстинктивно, за да я виждате ясно, я "фокусирате", което води да боке.
#dennis #denmark #дания #2008 #драма #игрално #кино #drama #live #action

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018