09.4 19:30ч
Велико Търново
РЕЖИСЬОР  
СЦЕНАРИСТ  
 LEWIS ARNOLD
 JAMES WALKER
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    Великобритания       година    2013      времетраене    18мин
жанр    Драма Трилър       технология    Игрално кино      тема    Изборът
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Елена Рапонджиева
публикувано на 26 Април 2014
Е cho е дефиницията на многопластово изпипан филм. Трудно ми е да определя коя е най-силната му страна и кое го кара да сработи толкова добре, но едно е сигурно - целият филм лежи върху раменете на главната актриса. Ако изпълнението й не беше толкова силно, Echo просто нямаше да има тежест.

Интересно е да видим студентски филм (пък било то и от един от най-добрите университети за кино в света - The National School of Film and Television), захващащ се да интерпретира една толкова дълбоко лична и психологическа проблематика. Вместо да ни разкаже историята с поредица от факти, Echo ни говори в догадки, чиито кръг се затваря със заглавието. В началото то като че ли няма смисъл. Накрая вече знаем - това не е историята на пропаднала тийнейджърка-крадла. Това е страданието, което едно момиче изживява, избирайки да повтаря отново и отново като ехо онези последни моменти, когато баща й все още е бил жив. (“може би този път ще оживее”, “може би този път ще го спасят” … ) На пръв поглед налудничаво и алогично решение, но психичният апарат на човека не се ръководи от логиката, а от емоцията. За психичното няма време. Човек може да остане фиксиран върху конкретен момент или събитие с години, а да не помни неща, случили се преди ден.

Искреността в изпълнението на актрисата е това, което ме покърти най-силно. Жестовете, очите, треперещия глас... съвкупността от детайлите описващи момента на емоционална катастрофа, когато не искаме да повярваме трагедията; когато искаме да направим нещо, а усещаме, че сме безсилни.
Самият режисьор Lewis Arnold разказва, че от самото начало екипът са били наясно, че търсят актриса, която да може да вземе този емоционален товар върху себе си и чрез него да движи целия филм. 

Но не бива да оставяме на заден план заслугите на самия режисьор. Именно прекрасно изградената визуална структура позволява на актрисата в началото на филма да излъже дори нас. Камерата я представя като произволен човек, просто една от тълпата. Ние също сме сред тази тълпа и ставаме случайни свидетели точно както мъжът, който се намесва и се опитва да й помогне. Режисура като по учебник! Буквално. The National Film and Television School, UK, отдавна се е наложило като институцията, от която излизат някои най-големите професионалисти в кино индустрията - не просто защото им позволяват да усвоят и експлоатират границите на кино-изкуството до краен предел (материалната база конкурира Холивуд), но и защото насърчават студентите си да преминават тези граници и сами да създават нови. Това ме кара да очаквам с любопитство следващите проекти на Lewis Arnold, а ти естествено ще можеш да ги гледаш отново тук, на страницата на Кинематограф. А нищо чудно след няколко години да видим някой негов филм и на голям екран.
#echo #short #film #lewis #arnold #drama #girl #fake #call #father #hospital #късометражен #филм #късо #кино #ехо #момиче #жена #фалшиво #обаждане #иска #пари #за #такси #баща #починал #късометражен #филм #англия #JAMES #WALKER # #LEWIS #ARNOLD

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018