17.8 20:30ч
Варна
автор
Ивайло Дончев
публикувано на 22 Декември 2017
П реди да се захванем с напълно новото за нас начинание – конкурс за филмово ревю – ние, от „Кинематограф”, едва ли сме подозирали за това колко много истина стои зад клишето „иска ни се, но няма как да наградим всички”. Обаче въпреки безсънните нощи и продължителни дискусии, никой от екипа ни няма усещането, че „сме си вкарали таралеж в гащите”. Напротив, чувстваме се обогатени, развеселени и обнадеждени, защото чак сега си даваме сметка колко много хора в страната ни имат силно изразено отношение към словото от една страна и кино, литература, изобразително изкуство, музика, скулптура и т.н. – от друга. За себе си мога да кажа, че изпитвам и нотка тъга, тъй като усетих нещо нередно в това хуманитарите на България да се състезават за награди, които са далеч от крупни.
 
Идеята за подобен конкурс се роди най-напред вследствие мой личен мотив, но зад последващото ѝ осъществяване стои комплекс от причини – желанието ни да се разрастваме, да запознаем публичността с дейността си и да развиваме култура на гледане на и в частност писане за късометражно кино. Дали и доколко ще се справим с последното, което сме приели за своя мисия, времето ще покаже. Отчитам получените на имейла ни 55 текста като успех за проекта, но и като индикация за това, че, може би, късата форма не е чак толкова пренебрегвана, колкото сме свикнали да мислим.

И така: затишие, съспенс, фанфари. Онези, които ще наградим, са както следва: 
 
I място
Румен Русев за експертния му разрез на „Как да надебелеем здравословно

II място
Тодор Личев за алтернативния и критичен анализ на „Слон

III място
Александър Милчев, който искрено ни разсмя с погледа си към Next Floor

Техните ревюта ще може да прочетете на сайта ни. Тук обаче ще цитирам някои от текстовете, които, макар да остават ненаградени, ни впечатлиха, разсмяха или учудиха:

Зрителят, като едно безпощадно жури, вече е издал своята присъда и точно в този момент черно-бялата завеса на филма се вдига и той разбира горчивата истина: че е издал присъда сам на себе си.
Иван Стамболийски за Pizza Verdi

Пропадането е неизбежно. То е породено именно от изобилието, което им се сервира, то е единственото възможно последствие от деградацията на хора, чиято единствена цел е да консумират.
Мартин Дангов за Next Floor

Филмът лишава зрителя от суетата на повърхностното, от несъстоятелността на мерките и теглилките, с които днес така лесно  се теглят неща като  любов, свобода и мечти.
Михаела Иванова, „Как да надебелеем здравословно”

Екзотичните ястия постигат доста умерен успех в това да изглеждат апетитно…
Павел Апостолов за манджите в Next Floor

Филмът находчиво, остроумно, без назидателност илюстрира колко наивни могат да бъдат хората независимо от възрастта си, как лековерно се доверяват на чутото от някой друг, без да се замислят.
Другата гледна точка за „Слон”, Йоана Стоянова

3D анимацията е не просто техника - в този филм тя е отделен герой.
Адриана Кюлевчелиева, Beat

PIZZA VERDI
Съставки: кашкавал, маслини и лютива изобличителност
Пламен Димитров, подразбира се

Отрязваме първите 5-6 минути от филма и добавяме 50 секунди в които набиваме слоган: „ПИЦА ВЕРДИ! ЗА ВСЕКИ ВКУС!"
Спас Христов не е съгласен

Всичко това крещи модерно изкуство. При това не в контекста на Пабло Пикасо, а в този на картина на пинг понг маса, струваща 44 милиона долара, типът изкуство, който се дефинира с това, че се харесва предимно от хората, които го произвеждат (и поне 3-4 души с клинични диагнози сред познатите ми).
На Никола Петковски не му хареса Next Floor

онова за лингвистичните извънземни
Александър Недков за Arrival (2016) на Дени Вилньов

Човекът е затворен в своя ръбато-квадратен кръговрат, в който животът му е един бърз микровълнов джънкфууд. Артистът, този благороден дивак, е принуден да влезе в неестествения за него и свободолюбивата му природа квадрат.
Стефан Войводов


Неслучайно избрах да приключа настоящото изложение с този цитат на Стефан Войводов. Ние, твърде често, досущ като протагониста във филма на Ор Бар-Ел, сме „кутийни хора” (израз назаем от Августина Василева, също участничка в конкурса). Изкуството и Словото са длетото в дланта на обезумелия в гърдите ни творец и, понякога, единствен изход от квадрата (Beat) на консумеризма (Next Floor), предразсъдъците (Pizza Verdi) и посредствеността („Слон”) и път към израстването („Как да надебелеем здравословно”).
 
Благодарим на всички участвали в конкурса. Накарахте ни да искаме да го повторим.
 
#конкурс #филмово #ревю #konkurs #filmovo #revu #film #review #contest

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
партньори
радио Новините СЕГА, 105.6
PR notes


печатница Ploter.BG
PR notes


Go Guide
PR notes


Plovdiv Time
PR notes


Неконформистка Алтернатива
PR notes


9 ФЕГ
PR notes


Dream Team Events
PR notes


Под Моста
PR notes


CinePromo
PR notes


No Blink
PR notes


Nuts Delivery
PR notes


Art College
PR notes


Time Heroes
PR notes


Социалната чайна Варна
Coffee&Gallery Cu29 Пловдив
Клуб на пътешественика София
При Мер Свиленград
Коуъркинг Хъб-а Самоков
Кино Влайкова София
Абордаж София
Беглика фестивал Беглика Фест
TAM Велико Търново
Stage Bar Благоевград
Къщата на Архитекта Стара Загора
Лятно кино в квартала Варна
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА НАС ПРЕСЦЕНТЪР КОНТАКТ
English

проекта се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени © 2012-2018