05.7 20:30ч
Пловдив
director & writer  
producer  
 Andrey Russimoff
 Andrey Russimoff
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    България       година    2019      времетраене    8мин
жанр    Документален Философски       технология    Дрон      тема    Свързаност Вдъхновение
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Александър Милчев
публикувано на 5 Май 2020
А какво е късометражен филм? Въпрос в отговор на предполагаемо смущение дали Forget You Were се вписа в тази категория… Донякъде разбираемо смущение, породено от доминацията на игралното повествователно кино, което масово избираме да гледаме. “Storytelling is king”, казват в американските кино среди, въпреки че никога не забравят кой е истинският крал. Ако ние обаче забравим за наложените „кралски“ стандарти и дадем шанс на обикновеното откривателство, вероятно неочаквано бързо ще открием изкуство в чиста форма. Понякога то не просто не отстъпва, а дори надхвърля стандартизираните ни очаквания. В морето от късометражно кино абсолютно винаги се намират бисери, именно защото това е толкова свободна и експериментална форма. Жанровете и формите са хибридни, динамични концепции в света на киното, за които дори индустрията не си позволява тесногръдие. И наистина, във Forget You Were има елементи на влогърската (travel video) естетика, за която YouTube е дом и рай. Някак не е случайно, че там го намираме. Знаем също, че видеото е вдъхновено именно от YouTube-творци с канали, които изобилстват от житейски разсъждения и визуално майсторство. Интернет даде уникална възможност на фотографи и видеографи по света да се учат един от друг, споделяйки собствените си произведения и знания. Някои хора усетиха истината в думите „ти си творец“ и изоставиха предопределени кариери. От аматьорски видео каталог на котенца, YouTube прерасна в мощен катализатор на ерудиция и креативност. Голяма част от видео продукциите, които се създават и разпространяват свободно в Интернет, не отстъпват по качество на високо бюджетни филми с фестивално и официално разпространение. Придържайки се към началния въпрос, късометражната филмова форма сякаш припозна в Интернет своята Мека. Преди късометражният филм имаше запълваща функция в промеждутъците на телевизионни и кино програми. Преди единствено фестивалите придаваха малко повече значение на късата форма, бидейки кулминацията на публичния й живот. Преди това бе простосмъртният живот на късометражното кино. Преди Интернет. Мрежата направи творчеството свободно изразимо и свободно достъпно и много хора го усетиха едва сега, във времена на пандемия. Да, феноменът е сравнително нов, но той всъщност е близък до основополагащата идея зад World Wide Web - споделянето на информация. Сър Тим Бърнърс-Лий каза, че „експерименталният“ му проект „може да постави началото на революция в достъпа до информация“. Късометражната видео форма се оказа устойчив носител на информация, на идея, на чувство. Има ли смисъл да отбелязваме, че се затвърди като израз на човешката креативност? Живеем във времена, в които стандартите се пренаписват, кралете се сменят, а човешката креативност никога не е била толкова изобилна. Единствената явна разлика между Forget You Were и всичко, което бихме нарекли (късометражен) филм, се изразява в един дефицит, на който по принцип рядко се обръща внимание. Не са ли надписите, запознаващи ни с имената на авторите, това, което ни убеждава, че гледаме филм (или което и да е произведение на изкуството)? Наличието на авторово име сякаш на подсъзнателно ниво прави разликата между самородния и произведения материал. А ако можем в едно нещо да сме сигурни за изкуството, нека бъде това, че то не е самородно. То винаги е дело на човек. Е, човекът зад Forget You Were се казва Андрей Русимов.
„Не вярвах въобще, че мога да направя нещо интересно за снимане, понеже живея на скучно място и работя тъпа работа - монтажист в разни изклецани телевизии и предавания, която напуснах лятото, за да снимам именно филмчето си.“
Андрей Русимов
 
Изклецаните телевизии явно си позволиха да загубят изключителен монтажист. Андрей усъвършенства у себе си този пипкав занаят благодарение на вдъхновението и туториалите, които намира в мрежата. Необременен от академична елитарност, често издуваща егото и претенциите на лаика, той находчиво се учи от работата на страхотни видеографи като JR Alli, Sam Kolder, Andrew James, Brandon Li. Страстта, с която тези милениали се вглеждат през визьори и дисплеи в заобикалящия ги свят, респектира и вдъхновява милиони техни последователи. Демонстрирайки неограничените си умения във видео обработката, те влагат своите разсъждения в ненагледна аудио-визуална среда, каквато рядко се вижда на голям екран. Комбинация, която представлява висш пилотаж във влогърството, правейки го да изглежда все по-кинематографично. Възможността за пряка комуникация между влогъри и последователи (коментар, съобщение, мейл) позволява една особена близост между вдъхновителя и вдъхновения. Особеното на тази близост е, че тя на свой ред генерира създаването на нови творби; влогърът прави ново видео, провокирано от запитвания, коментари и споделяния на свои зрители, а последователят заснема свое, мотивиран от негов (не)изненадващ отговор, може би дори съвет. Communication is king!, но и винаги е било така. Андрей Русимов нескрито признава заслугата на Aidin Robbins. Forget You Were се базира на клип, в който Robbins нагледно показва, че не мястото, а човекът създава доброто видео.
“Това е човекът, заради когото аз реших да пробвам да снимам нещо и да извадя Canon-a, който от доста време беше прибран в един шкаф и прашасваше.”
Андрей Русимов
 
В духа на непредубеденото откривателство, Forget You Were ни пренася на добрата стара Витоша. Виждаме няколко типа заснемане, предимно от ръка и с дрон. Макар използването на дрон масово да изглежда самоцелно заради необоснована промяна на перспективата, тук повечето въздушни кадри са ниски или издигащи се, което създава усещането, че се възвисяваш, за да наблюдаваш. Този плавен порив на любопитство е ключовото чувство за целия Forget You Were. В самото начало мекият глас на Alan Watts ни въвежда в размисли за наблюдението, това фундаментално за Будизма действие. Ориентирайки се в пространството, лека-полека се събужда онова чувство, което ни кара да се вглеждаме продължително в хоризонта. То е приятно като почивката и присъщо като дишането. Този тип самота сред природата трябва да е това, което наричат „хармония“. Слушаш, гледаш и вървиш, а природата диша заедно с теб. Напрежението е толкова нулево, че не заслужава да му отделиш повече от изречение. С всяка стъпка мисълта ти става все по-бистра, а ти осъзнаваш, че отново си човек. Сякаш подобни усещания умеят да събудят само природата и тези, които се усещат близки на нея. 
„Природата е безцелна. Тя просто съществува такава, каквато е. Ние можем да я намираме за прекрасна или ужасна, но това са просто човешки тълкувания.“
Алан Лайтман
 
Forget You Were е визуално тълкуване на спокойствието, мястото, движението, самотата, философията. Сплавта от звук и картина е майсторска изработка, показваща уменията на Андрей Русимов в най-чиста форма. Когато добрият монтажист режисира собствената си идея, крайният резултат вероятно е визуално впечатляващ. Неслучайно е (не)писаното правило, че един режисьор трябва да знае как да монтира. Защото ако киното е език, монтажът е неговата граматика. А ако вие все още се чудите дали Forget You Were е филм, пуснете си го отново! И забравете, че изобщо сте се чудели!
#Андрей #Русимов #път #видео #туризъм #дрон #София #природа #Витоша #планина #раница #Александър #Милчев #Andrey #Rusimov #travel #video #tourism #drone #Sofia #nature #Vitosha #mountain #backpack #Alexander #Milchev

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018