15.11 16:00ч
ѕловдив
 иното е единствени€т възможен за мен език, чрез който общувам с останали€ св€т. ¬ мен се случва толкова много, чувствам неща, които не могат да бъдат предадени чрез думи. ¬сичко това мога да сподел€ чрез езика на киното. Ќие можем да общуваме, да говорим, да пием по нещо, дори можем да правим любов, да започнем връзка. Ќо вие така или иначе н€ма да ме познавате. јко гледарте филма ми, ще можете да ме разберете много по-добре, отколкото ако лежим без дрехи и се целуваме.
јнтон  оломеец
прочети повече

налични са български субтитри
«а да активирате субтитрите, след като заредите филма през PLAY бутона, в долната д€сна част на видео плеъра ще видите бутон CC. Ќ€кой видео сайтове ги наричат closed captions.

јко езикът не е български, може да тр€бва допълнително да ги изберете от бутона за настройки, най-често се налага с YouTube.
–≈∆»—№ќ–  
—÷≈Ќј–»—“»  
ѕ–ќƒ”÷≈Ќ“  

държава    –уси€       година    2014      времетраене    25мин
жанр    ƒрама       технологи€    »грално кино      тема    »зкуство »зборът
запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
÷ветозар ÷аков
публикувано на 30 Ќоември 2014
етири жени е от онези произведени€ на кинематографичното изкуство, които тр€бва да гледаш без всъщност да гледаш. √лаголът „гледам” е твърде рамкиращ възпри€ти€та, а руснакът јнтон  оломеец се е разпростр€л по-скоро н€къде около и отвъд т€х. ƒействието се развива пред очите ти и ти наивно си мислиш, че всичко, което филмът има да ти каже, ще дойде именно от тази посока. ¬ действителност обаче същината се рее н€къде над, зад, че и под теб и чака да се пресегнеш и да € събереш – парче по парче. » най-хубавото е, че всеки може да сглоб€ва парчетата както си иска и винаги ще получава адекватна ц€лостна картина. —трого персонализирана и в същото време всеистинна.
ѕървата неволна асоциаци€, ко€то изникна в мен, гледайки началните секунди на филма, беше с „етирите конника на јпокалипсиса. „етири жени, четири конника – четири начала и четири кра€. ƒуалистичността на живота, побрана в четири думи, една запетайка и една глава (мо€та!).

¬тората асоциаци€ беше далеч по-прозаична и дон€къде предсказуема  – јндрей “арковски и негови€т „—талкер”. ћинимализъм във всички аспекти, силно изострен диалог и приглушена цветова палитра – все неща, които ти подсказват, че заекът се крие н€къде в невидимите малки дупчици по пол€ната и н€ма намерение да стане лесна пл€чка за съзнането с подскоци върху повърхността.

“рета асоциаци€, слава Ѕогу, не последва. јсоциаcиите тук са напълно излишни. («абравете и горните две! »ли пък не.) «ащото животът се асоциира по естествен път единствено със смъртта. ј „етири жени е една  твърде лична трактовка за живота. ѕредставена през погледа и чрез изразните средства на онова изкуство, което най-€вно се опитва да го наподоби до най-малките му детайли – театъра.

„етири млади жени, репетиращи репликите си от предсто€що представление, разхвърл€на ста€ и огромно огледало – а в огледалото се оглеждат мечтите им за щастливо бъдеще. “ака режисьорът ни въвежда в света на актрисите (чиито персонажи само в рамките на 25 минути усп€ва да изгради във впечатл€ващи дълбочини). ¬ действителност обаче вс€ка една от т€х се сблъсква с трудностите и илюзиите на реалността, със своите несбъднати и изоставени мечти, намирайки изход от т€х в професи€та си. Ќа сцената – където се чувстват истински и щастливи. —амо че дори театърът – това елегантно б€гство от реалността и нейна чувствителна пароди€ – е най-истински именно когато живи€т живот нахлуе неканен в него. “ова е изразено по прекрасен начин в може би най-силната кулминационна сцена от филма, в ко€то жените са буквално завързани в примката на театралните преструвки с помощта на съвсем реално въже. » когато суровата действителност изважда от комфортни€ транс една от т€х чрез едно нечакано телефонно обаждане, всичко в предварително заложената постановка се обърква и настава съвсем не творчески хаос, който в същото време подтиква актрисите към изиграване на най-гениалните си роли, неустоими за всеки обектив. “ези на самите себе си.

Ќ€ма смисъл да продължавам да разкъсвам филма на отделни парченца с цел задълбочен анализ – те са толкова много и толкова разнопосочни, че това упражнение само ще развали маги€та. „етири жени се възприема като един-единствен ц€лостен фрагмент и ако не те жегне поне секунда от него, по-добре е да го зарежеш. ¬ противен случай врътваш зеленото стъклено топче на възпри€ти€та си (точно като това, с което започва и завършва филмът) и чакаш да видиш къде ще те отведе този път.
#„етыре #женщины #„етири #жени #Four #Women #Anton #Kolomeets #јнтон # оломеец #–уси€ #Russia #–осси€ #театър #theatre

запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
»«ѕ–ј“» ‘»Ћћ ≈ »ѕ  ќ» —ћ≈ Ќ»≈? ѕ–≈—÷≈Ќ“Џ– —“ј“»—“» »  ќЌ“ј “
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управл€ва от сдружение  инематограф ћеди€
създаден в Ѕългари€
уебсайт, изграден от uli.space

н€кои права запазени ¬© 2012-2018