14.12 19:30ч
—амоков
–≈∆»—№ќ–  
ѕ–ќƒ”÷≈Ќ“  
 RICHARD HICKEY
 NOT TO SCALE
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    ¬еликобритани€       година    2014      времетраене    7мин
жанр    “рилър       технологи€    3D анимаци€      тема    —трах »ронични обрати
запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
ёли€н —пасов
публикувано на 2 ћай 2014
ѕ реди известно време попаднах на интересна формулировка за същността на човека: humans are pattern-seeking, story-telling animals. Ќаправи ми впечатление, защото е твърде кратко и обобщено, а човеците сме със самочувствието, че сме сложни и неоткрити все още създани€. ћоже и така да е, но тази формулировка е базиса, от който произтича всичко човешко у нас и звучи логично. ѕод pattern разбирайте по-абстрактното пон€тие за връзки между нещата и конструктите, които създаваме. Story-telling е ключовото, защото е и нещото, което отличава Francis и го вкарва в така наречената категори€ narrative films. “ази категори€ е специфична с това, че в не€ филмите или са много добри или изобщо не стават. —реден вариант н€ма.
 
«ащо? —лед като гледахте Francis, пробвайте да си го представите същи€, но без voice-over-а. ѕървото, което ще забележите е, че ще тр€бва да се промени филма и да се включат интерпретации на разказаното, иначе ще се измени сюжета. “оест, извода е, че филма ще стане по-дълъг.
¬торото е, че след като гласа липсва ще тр€бва героите да говор€т, за да ни раз€сн€ват като зрители какво се случва. “ова означава всички особености и асиметрии на характерите им да бъдат включени в тази комуникаци€ и вниманието ви вече ще е фокусирано върху героите повече, отколкото върху истори€та. –епликите във филма изискват повече израз€ване на контекста към момента на речта. “оест наличието на диалог не позвол€ва това посто€нно прескачане във времето. »звод две: ≈дна минута реч на voice over макар да съдържа същото количество думи, позвол€ва да се изрази в пъти повече информаци€ за сюжета, отколкото минута време диалог между герои.
“ретото е, че разказа на истори€ като приказка е може би най-близки€ и най-пълноценни€ за въображението обмен на информаци€ между двама души. “ова е така, защото именно приказките, които са ни разказвали родителите като малки са били първи€ ни досег с „храната за въображението“.  ато форма на израз€ване, този тип разказ е най-разбираем, при€тен и интересен начин да се предаде ситуаци€ или сбор от ситуации с извод, близък е до литературната форма за разказ и всъщност филма се превръща в по-скоро визуален фон на истори€та. Ќеслучайно народни€ фолклор е най-старата форма за предаване на култура и знание за живота, датиращ много преди да бъдат изобретени средствата за дълготрайно съхран€ване на информаци€, каквато и да е т€. «ащото е най-естествени€ за нас начин да комуникираме. “ова потвърждава думите на Michael Shermer, с които започнах: “Humans are pattern-seeking story-telling animals, and we are quite adept at telling stories about patterns, whether they exist or not.
 
¬ този смисъл, „повествователните филми“ (от narrative films) са по-различно изжив€ване от класическото кино, защото включват в себе си още една художествена форма за израз€ване, ко€то реализирана успешно може да усили значително въздействието на филма. ќще един такъв пример е 43 000 Feet, в който геро€ разказва от първо лице, което също е интересен подход за тези режисьори, които имат истории, непозвол€ващи narration, но въпреки това решили да използват разказвателни€ елемент, за да подсил€т ефекта от филмите си.
#francis #richard #hickey #not #to #scale #3d #animation #thriller #трилър #3д #анимаци€ #францис #narrative #film #2014 #uk #великобритани€ #разказ #повест #narration #съспенс #suspense

запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
»«ѕ–ј“» ‘»Ћћ ≈ »ѕ  ќ» —ћ≈ Ќ»≈? ѕ–≈—÷≈Ќ“Џ– —“ј“»—“» »  ќЌ“ј “
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управл€ва от сдружение  инематограф ћеди€
създаден в Ѕългари€
уебсайт, изграден от uli.space

н€кои права запазени ¬© 2012-2018