Danny Madden
Важно е да продължаваме да излизаме от установените граници на разказа. Ще бъде сбъдната мечта, ако е възможно експерименталното кино да влезе в мащабния свят на блокбъстърите. Филми като първата част на Матрицата са истинска иновация, силно послание и адски забавно преживяване. Само ако Холивуд ни предоставяше повече от тези оригинални филми (изключвайки продълженията на филма)...
АВТОР Юлиян Спасов
Р азкажи ни кой си, с какво се занимаваш, как усещаш творчеството си?
Аз съм средният от трима братя. Израснах правейки филми с тях и приятелите ми. Старая  се да продължа в същя дух и с новите си филми.   Защо избра войната в Confusion Through Sand? Какво те накара да разкажеш история от бойното поле?
Растейки, много от нашите приятели се озоваха отбранявайки се в Ирак и Афганистан. Когато се завърнаха, комуникацията помежду ни беше трудна.
Искахме да създадем преживяване, което да рефлектира донякъде усещанията по време на битка. Надявахме се да дадем почва за дискусии. Отзивите от ветерани, ни потвърдиха, че целта  е постигната. 

Смяташ ли, че агресията е естествена за човешката природа, черното в Ин и Ян, или има нещо нередно в цивилизацията ни, което прави войната постянно случващо се събитие на Земята? Носи се шум на глобално ниво, усилващ се, шум на разруха, заплахи и загуба на перспективи.
Смятам, че агресията е една от основните човешки реакции, тясно свързана с човешката история. Въпреки това, не бива да служи за оправдание. Трябва да намерим начин, как действително да разрешим международните си конфликти. Създадохме много пагубни обстоятелства в световен мащаб. Как да променим нарастващата ескалация? Смятам, че осмислянето на реалните последствия за двете страни е крачка, но ми се иска да правим по-големи крачки срещу агресията. 

Какви бяха основните насоки, при  оформянето на звуковата картина? Оставяйки на страна факта, че е невероятна, тя създава изключително детайлна атмосфера, в която всеки звук се усеща отчетливо и допълва визуалната картина.
Звукът беше много важна част от историята. Желахме да заменим диалога със звуци, които могат да опишат сюжета, така че да не се налага да използваме английски език, с който да дистанцираме международната публика. Звукът е географски определим и позволява на зрителя да преживее дори обстановката извън кадър, намираща се също толкова опасно близо.  Друг основен фокус е създаването на атмосфера, в която звукът преминава в клаустрофобичен, грозен и сложен. Pete Horner и Skywalker studio бяха толкова щедри към нас да реализират технически звука за нашият филм.
Създал си повече от шест хиляди рисунки при направата на Confusion Through Sand . Човече, ти обичаш да рисуваш. Можеш ли да ни покажеш други твои творби и да разкажеш как това умение влияе на виждането ти за света?
Рисувайки толкова много кадри не винаги обичаш толкова рисуването. Но то е страхотен начин да общуваш. Можеш да използваш конкретни детайли, за да покажеш кое е най-важно за теб.
 
Кои бяха двете деца? Имаше нещо странно в смеха им, очите, нещо сюреалистично в цялостното им присъствие.
Хората забравят колко често военните са младежи. На 18, 19 години, много от тях виждат лицата на братята и сестрите си в лицата на децата от конфликтната държава. Войниците са изключително отдадени в стремежа си да запазят сигурността на тези деца. Всъщност се оказва, че за тях може да се направи много малко.  Слушали сме толкова много за това колко сърцераздирателно е присъствието на деца по време на битка. Искахме да запечатаме момент от това психологическо побъркване и отчаяние. 
 
Ако утре се събудиш като президент, какво би направил. Какво би казал на останалите лидери?
Ще бъда доста неподготвен за тази позиция. Въпреки това, мисля, че най-важното нещо, което можем да направим е да проправим път във взаимната работа на глобално ниво. Бих желал, да видя световните лидери да се заемат заедно, например с енергийната криза. Изглежда като проблем, с който можем да се справим заедно. И мисля, че учейки се да работим заедно, ще се справим с разединението.
Друг твой очарователен филм (Notes) on biology и сега Confusion Through Sand се открояват силно от нормата на киното, което сме свикнали да виждаме на големите екрани. Смяташ ли да заснемеш нещо класическо в близкото бъдеще или ще продължиш да експериментираш и задълбаваш в удивителни  нови методи  при разказа на една история?  Смяташ ли да съчетаеш и двете, така че, един ден да можем да видим експериментален филм през големите филмови вериги, все още доминирани от холивудски блокбъстъри с предвидими сюжети.
Важно е да продължаваме да излизаме от установените граници на разказа. Ще бъде сбъдната мечта, ако е възможно да бъде направено чрез света на блокбъстърите.   Филми като първата част на Матрицата са истинска иновация, силно послание и адски забавно преживяване. Само ако Холивуд ни предоставяше повече от тези оригинални филми (изключвайки продълженията на филма)...
Въпрос към Ben Weissner:  Добра работа! Удивителен филм създаден от Danny Madden, но вие като продуценти, заедно с Jim Cummings, играете важна роля. Oрганизацията на ресурсите, нужни за продуцирането на един филм и постигането на такова качество е доста упорита работа. Какъв беше финансовият модел и колко струва създаването на добра история в този артистичен стил на анимация?
Създадохме KickStarter профил през лятото на 2012, за да завършим първият ни филм Euphonia, както и да започнем направата на Confusion Through Sand. За продуцирането на подобен проект е нужна голяма доза креативност. Свързахме се с хартиени компании, като Daler-Rowney и Art Supply Warehouse, които дариха два вида хартия и кварталната ни книжарница Binders, която дари всички маркери.  Продуцирането на независими филми се случва най-добре, когато фокуса е върху намирането на партньори, които да създават с теб, а не върху бюджета.
Какво бихте казали на българските кинаджии и аниматори?
Направихме Confusion Through Sand в апартамента ни. С огромната помощ от приятели и близки. Така беше възможно да извадим филма на бял свят. Има толкова много важни истории, които можеш да пресъздадеш с хора и ресурс около себе си. Просто ги съберете заедно.
АВТОР Юлиян Спасов
comments powered by Disqus
ПАРТНЬОРИ ПАРТНЬOРСКИ КЛУБОВЕ
Google+