24.7 21:00ч
ѕловдив


гледай филма



ревю
име
e-mail



автор
ёли€н —пасов
публикувано на 10 ‘евруари 2019
« ащо точно битка за облак?
ќт години имам образ в главата си... кадърът с два самолета лет€щи един към друг, облак по средата и сблъсъка им, който остава просто част от облака. ќстатъкът от истори€та го н€маше, но си знаех, че това ще е велик завършек, затова тази картинка ми се загнезди в съзнанието за дълго време.

ѕо-нататък, мислейки за какво е конфликта им, ми хрумна... защо да не е заради сами€ облак? “ака, ц€лата истори€ се заплете от тази единствена картина на сблъсъка, заедно с иде€та за св€т, в който хората вод€т тежки битки за облаци.

 акво е за теб къси€ разказ на истори€ (storytelling)?
“ова си е широко пон€тие… филми, книги, игри, комикси… ¬същност харесва ми да създавам изкуство, посредством най-различни методи и след това да ги смесвам, за да опознавам различни аспекти на различните форми на разказа.

 ак стигна до реализаци€та на "The OceanMaker"?  ак започна всичко?
»де€та да се хвана да го направ€ също дойде малко в един такъв "аха" момент. ѕърви€т ми филм"Pigeon: Impossible” отне близо 5 години и се кълн€х тогава, че повече н€ма да го повтор€. «наех си, че имам нужда от малък екип от опитни артисти, и исках да сме всички на едно м€сто на пълен работен ден, а не в н€кой гараж както повечето независими анимационни проекти. —ъс спест€вани€та си за друг филм, усп€х да сформирам екип, но не се и доближаваше до средствата, които щ€ха да са ми необходими ако това беше комерсиален проект. Ѕ€х по един друг проект в Ќю …орк и тогава осъзнах, че нито аз, нито другите аниматори б€ха виждали слънцето от седмици. “ова не беше дори заради дългите часове работа, но и заради това, че всички б€хме н€как затиснати от небостъргачите.

“огава ни хрумна да направи проекта извън града… н€кое екзотично м€сто, където да си прекараме добре и да се наслаждаваме на работата. ”становихме се в крайна сметка в Caye Caulker, което е малък остров, покрай бреговете на Ѕелиз. ѕосланието (пич-ването на иде€та), с което набрах екипа си беше просто: елате на екзотичен остров за н€колко месеца и направете един страхотен филм!

ѕриключил ли е вече този проект?  акъв е успехът му?  ак реагират хората? ”сещате ли въздействието му?
 ъси€т филм е завършен, но той е само началото на един ц€л нов св€т, който създадохме и се развивам оттам-насетне. –еакци€та към филма беше фантастичка. ¬сички искаха да вид€т повече. —ега трикът ще е да намерим по-гол€м дом, в който може този проект да продължи да расте.

“р€бва ли кино индустри€та да вземе по-насериозно иде€та, че филмът тр€бва да въздейства позитивно? ¬ъздействие, достатъчно да промени мисленето на човека в услови€ на масов консумеризъм?
ћисл€, че всеки филм е различен. Ќ€кой са за забавление, други зас€гат сериозни проблеми и има също абсолютно конкретни филми, най-вече документални, които предизвикаха пром€на у обществото. Ќо да изискваме всеки филм да изпълн€ва този стандарт е толкова лошо, колкото и да кажем, че филмите не тр€бва да нос€т послание в себе си. ¬ този филм със сигурност им послание, но за нас беше по-интересно да го направи разведр€ващ и да се свърже емоционално с аудитори€та.
  
 олко време отне създаването от до на "The OceanMaker"? „естно, филмът е впечатл€ващо добре направен. ¬изуалното въздействие, качеството на звука, усещани€та, които създава и мощно послание...
Ѕлагодар€ ви! ѕроцеът от начало до край отне около година и половина, но по-гол€мата част от продукци€та се случи на това пътуване до Ѕелиз. “ам б€хме 8 човека за около 7 седмици. —лед това се върнахме тук и в малките си бетонни кутиики го довършихме.

 акъв съвет би дал на всеки, който се захване да разкаже истори€?
«апочнете да € разказвате в вс€каква форма, ко€то ви хрумне. »ма тенденци€ открай време да задържаме нещата в главите си и в много случаи, хората повече мечта€т и по-малко извършват действи€, за да си реализират мечтите. Ќапишете сценарий, или разкажете къса истори€, или каквото ви дойде… просто го правете реално и обикнете този процес..
  
»ма ли н€какъв първоначална пътека, ко€то всеки аниматор тр€бва да извърви? »ли за всеки творец тази пътека е индивидуално начинание? ѕитаме, защото в Ѕългари€ имаме силна общност от млади и талантливи аниматори и силни студи€, но и се оказва статистически, че е трудно да правим повече филми и да ги разпростран€ваме по-добре. ≈дна причина за това е небалансираната икономическа среда тук, но си мислим, че проблемът е по-многопластов и търсим различни решени€.
јнимаци€та е доста времеемък процес и скъп също така. ƒори тук в —јў е супер трудно да продуцираш филм и намирането на начаини за финансиране и разпространение често отнема повече време, отколкото създаването на сами€ филм.  олкото до късометражните филми, те не тр€бва да се възприемат като средство за изкарване на пари. √ледайте на т€х като на из€ва за портфолиото ви и помнете, че един анимационен филм има страшно много аспекти... не е само визуален, но и истори€та, героите, звуците... правенето на къс филм е все още един от най-добрите начини да те разпозна€т и наемат в студио, и ако искаш да създаваш собствен проект, ще тр€бва да си готов да го измислиш от-до.

ѕесимист ли си за бъдещето?
”мерен съм. Ќе го чувствам като да отиваме към апокалипсис, но нещата се промен€т бързо, и човечеството като ц€ло не е много адаптирано да възприема резки промени: природи, социални, икономически, технологични... Ќе се притесн€вам за бедствие тип кра€ на света, в ко€то посока подвежда мо€т филм, но всеки, който твърди, че знае как ще сто€т нещата след 10 години, нищо не знае всъщност, илюзорно е да сме уверени, че знаем.
  
Ѕлагодарим ти, че сподели прежив€ването с нас. „увствай се свободен да кажеш нещо за край на разговора...
Ѕлагодар€, че оценихте филма и продължавайте да творите анимации!
#author #of #The #OceanMaker

запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
»«ѕ–ј“» ‘»Ћћ ≈ »ѕ  ќ» —ћ≈ Ќ»≈? ѕ–≈—÷≈Ќ“Џ– —“ј“»—“» »  ќЌ“ј “
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управл€ва от сдружение  инематограф ћеди€
създаден в Ѕългари€
уебсайт, изграден от uli.space

н€кои права запазени ¬© 2012-2018