17.10 19:00ч
—офи€
“ози филм не е достъпен безплатно, но може да бъде гледан тук
“ози филм не е достъпен безплатно, но може да бъде гледан тук
director  
producers  
writer  

държава    Ѕългари€       година    2016      времетраене    22мин
жанр    „ерен хумор ‘илософски       технологи€    FX ефекти      тема    Ћюбов —юрреализъм
запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
–умен –усев
публикувано на 10 ƒекември 2018
  омерсиално, повърхностно, занимателно кино се среща по път и над път, но истинско, поетично, красиво съчетание на музикален аранжимент с из€щни кадри е р€дък феномен. „ ак да надебелеем здравословно" (реж.  еворк јслан€н, 2015) постав€ на преден план носталги€та към недалечното минало, критиката към болните амбиции на съременното общество и стремежа към личното себеизграждане. “ези характеристики са само малка част от огромен айсберг, плаващ в море от тъга, любов и страхове. „рез т€х авторът въвлича сво€та аудитори€ в необикновено кинематографично приключение. ≈дин непознат св€т със собствени физични и социални закони се превръща в затвор за слаботелесни€  онстантин (ќванес “орос€н). “ой е притиснат до стената поради невъзможността си да бъде като останалите и вс€чески опитва да се измъкне от така наречената „зона на комфорт“. ƒосегашни€т монтажист на кино ленти, като „ƒзифт" (реж. явор √ърдев, 2008), „—тъпки в п€съка" (реж. »вайло ’ристов, 2009), „ѕодслон" (реж. ƒрагомир Ўолев, 2010), застава на режисьорски€ стол за първи път. јслан€н създава шедьовър, който комбинира в себе си внимателно премислена сценографи€, хитро представени специални ефекти и майсторски използвани монтажни техники.
 
ќще при началните кадри на облаци забел€зваме една красива символика и усещаме скрито желание за свобода. »скаме да се отърсим от земното и просто да полетим. Ќ€колко секунди по-късно умелата употреба на близки и далечни планове, меланхоличната цветова палитра и харизматично-обраната актьорска игра моментално ни разубеждават от първични€ ни стремеж към безтегловност. ¬место да пречупи бариерите, причин€ващи вътрешно разединение и отчуждение, нашето желание би могло да ни отведе към сигурна смърт. ѕрисъствието на импресионистични мотиви, комбинирани с минимална употреба на реквизит и терен, има силно емоционално въздействие у всеки зрител. Ћипсата на диалози създава усещане за още по-истинско визуално изкуство, което
не казва, а показва. ‘иналът на сцената разкрива, че случилото се е сън – спомен от миналото, който раз€жда бащата на  онстантин отвътре. ћакар и клише, този похват  осигур€ва важна информаци€ за душевното състо€ние на главните герои и дава на зрителите един мистериозен, хипнотизиращ и тъжен opening hook.
 
¬дъхновена от „‘арс или никога вече самота" на  ърт ¬онегът, истори€та се развива около невъзможната любов между слабо момче и пълно момиче. ѕречката е гравитаци€та или по-скорo липсата на такава. ÷елта е пробуждане от монотонността, отърсване от предрасъдъците и пром€на към по-истинско съществуване. √ореспоменатото е умело представено чрез езика на киното – един от малкото български филми, в които по-важно е да гледаш, вместо да слушаш. »змежду многобройните препратки към добре забравеното минало често се забел€зва употребата на one-point perspective – стилистичен избор фигуриращ в много от работите на  убрик и јндерсън. “ой създава иронично чувство за перфектен св€т, докато хаос цари в главите на хората. ѕовечето сцени са статични и театрални. “ози похват е подход€щ за истори€та, защото позвол€ва на публиката да обърне внимание на малките детайли във вс€ка една сцена.
 
ƒве от темите на филма взаимно си противоречат. ¬ъпреки че действието се развива в бъдещето, сценографи€та ни връща назад в социалистическа Ѕългари€. ¬иждаме стар телевизор, овехт€л хладилник, пердета като в жилището на баба и д€до, дрехи демоде и сиви панелки. ѕо този начин филмът е не просто поредната късометражка, ко€то гледаме преди заспиване, а се запечатва в главите ни за дълъг период от време. –ежисьорът изб€гва сложни преходи от една сцена в друга, използвайки предимно straight cuts. ѕо този начин фокусът остава върху развитието на персонажите, а монтажът е почти незабел€зан.
 
ѕроизведението на јслан€н те кара да мечтаеш, да обичаш, но най-вече да се замислиш какво желаеш най-силно... 
#fantasy #absurd #ups #and #downs #gravity #sky #dreams #boy #family #society #big #picture #love #life # #Nowness #ованес #торос€н #ovanes #torosyan #topakbashyan #“ома #¬ашаров, #јнна #—тоева #√еорги #ћерджанов #

запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
»«ѕ–ј“» ‘»Ћћ ≈ »ѕ  ќ» —ћ≈ Ќ»≈? ѕ–≈—÷≈Ќ“Џ– —“ј“»—“» »  ќЌ“ј “
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управл€ва от сдружение  инематограф ћеди€
създаден в Ѕългари€
уебсайт, изграден от uli.space

н€кои права запазени ¬© 2012-2018