15.7 20:30ч
Пловдив
2011
номиниран
director & writer  
 Andrey Volkashin
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    Македония България       година    2010      времетраене    27мин
жанр    Драма       технология    Игрално кино      тема    Мечти Сюрреализъм
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Анита Кацарска
публикувано на 6 Май 2020
Н е бих могла да преброя опаковките от изядени по време на детството ми шоколадови яйца. Играчките все още пазя - в метална кутия под леглото. Даже някои от тях припознах в идентичните им фигурки, подредени като армията символ на детството върху рафта на Роксана. Но докато аз естествено се възползвах от правото си да изживея безгрижието си и без препъване да премина в юношество, а след това и в пълнолетие, за Роксана порастването не е безбурна последователност от етапи. Тя и Рос обитават ада, защото нищо не следва благото течение на израстване. Филмът на Андрей Волкашин е лирична разбивка на домашното насилие и съпътстващите го падения на характера. 
         Роксана е на възраст, в която би трябвало да се вълнува от ваниловите трепети на първата любов, а не от шоколадовата обвивка на “Kinder Surprise”. Заглавието на филма може да бъде подложено на няколко прочита: детският десерт, неочакваната бременност на Рокси или изненадата от експеримента с развитието на двама тийнейджъри, подложени на домашно и сексуално насилие. И трите са сюрреалистична проява на ограбена невинност, която резултира в объркани и лесно подмамени от Дявола деца. 
        Грабнат за тила от своя баща като зайчето си, Рос е принуден да крие рисунките си. В опит да изкупи “греховете” си като провалил се във възмъжаването на сина си родител бащата пришпорва сексуалността на Рос и момчето убива проститутката, прекрачила границата на търпението му. Но змията изкусителка не влиза в дома му след убийството - нейното гнездо винаги е било там, както и в неуравновесеното семейство на Рокси. В ръцете на баща си момичето е пластилинова фигурка, податлива на огъване между дете с розова панделка в косите, девица пред огледалото и жена, чието тяло тихомълком понася гавра. В съзнанието ѝ мъжът, който е приел отговорността да я закриля по извратена мисловна линия, едновременно е насилник и баща. Върху жестовете ѝ спрямо близостта се разчита обвързаността на едно момиче, което не познава по-добро отношение. В парадоксален план тя е нагърбена с ролите на съпругата, а майка ѝ, скована от белезници, се оказва пасивното дете, забучило поглед в анимационните филми, докато в другата стая “възрастните” спускат ръце под дрехите. 
         Наблюдавайки развитието на сюжета, виждам как бащата на Рокси сам изяжда половината яйце, когато тя отказва. Лапва го наведнъж, лакомо, а не като дете - с наслада и по малко. По същия начин той бързо и сластно дърпа дъщеря си навътре в ада. Земята на ада е красива, но застинала. Навсякъде е зелено и свежо, непрестанно напоявано от прясна вода от небето - напомня повече на Едем, отколкото на подземието. Празен е градът. Младата двойка няма към кого да се обърне за помощ. С бутилка вино тя скитосва покрай детските площадки в мъгливата нощ, но няма кой да ѝ посочи пътя, затова лесно попада в парти купето на Лукавия. 
         Ретроспекция, халюцинация и проблясъци от бъдещето се преплитат, защото героите не могат да избягат от миналото си и от ада. Когато заговорят за бягство, кадърът ни показва секунди от приближаващата им съдба в колата на Дявола. От огледалото за задно виждане подигравателно се поклаща кръст, чиято спасителна сила е изчерпана, защото бягството от ада води до пътуване през кръговрата на същия този ад. Играта на актьорите Гергана Плетньова и Бойко Кръстанов в ролите на Рокси и Рос е толкова чудно повлияна от разкъсването между играчките и цигарите, че те също ни подлъгват да вярваме, че сме в халюциногенна мечта, а не в кървав кошмар, където бродят духове. А кой не би скочил в кола с харизматичния и изкусителен Дявол, олицетворен от Явор Бахаров в пухени палта? Адът е навсякъде, колкото и да бягаш и да редиш играчки от шоколадови яйца.
         Рокси зачева в сън и сред опиати; с дете, което отчасти принадлежи на Рос, отчасти на баща ѝ, отчасти на Дявола. Какво дете ще излезе от тези две деца е просто поредният сюрприз. 
#Ross #and #Roxanne #are #troubled #teenagers, #that #come #from #abusive #families. #On #the #night #they #run #away #from #home, #they #end #up #on #a #dream #like, #road #trip #with #the #Devil. #

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018