17.10 19:00ч
—офи€
кинематографист  
 MARC-ANDREAS BOCHERT
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    √ермани€       година    1999      времетраене    15мин
жанр    ƒрама       технологи€    »грално кино      тема    „овечност
запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
јнгел »ванов
публикувано на 25 ћарт 2014
¬ крайна сметка мениджърите на инвестиционни проекти и прос€ците сподел€т общ тротоар и душевност. ¬сички хора са еднакви – просто хл€бът на едните зависи от милостин€та на другите.
 
¬изи€ на високо ниво! ќще начални€т кадър за€в€ва авторски почерк – виждаме настръхналите над човека черни сгради в предни€ капак на автомобила. ¬прочем, защо колата? јми защото т€ е символ на материалното благополучие, на физически осигурени€ и “опредметен” човек.  олата е и необходимост, и лукс. “€ ни успоко€ва, че не сме бедни. „е вън от не€ (и от офиса) има много по-бедни и нещастни люде от нас. ¬ Small Change автомобилът е повод за среща между светове. Ќа човекът с платено парком€сто и на човека без дом.
 
√радът е визуализиран мрачен и красив. Ќадвиснало сиво небе и дехуманизирани ъгловати постройки. » кал – на паркинга и сред хората. »ма упорство и при ’офман, който многократно кара през локвите, и при прос€ка, който продължава да чисти. ÷€л живот се цапаме и се пречистваме…
 
“акъв сюжет, следващ всекидневните промени в истори€та, изисква динамичен и и безупречен монтаж. “ук всичко е наред още от самото начало – с кратко интро колелото на разказа се завърта…
 
ѕърви€т ден, в който двамата заговар€т – ’офман говори, прос€кът слуша -  казва много за отношени€та им изобщо. Ќачалната точка задава асиметри€та в социални€ статус на двамата. ““ова е не защото ми миеш колата, а като подарък (милостин€)!”. ƒарението обикновено ни кара да се чувстваме добре, защото изтъква превъзходството ни над нуждаещите се. “ова е властта на дара.
 
Ќа втори€ ден ’офман пос€га към телефона, за да повика охраната. “огава вижда тътрузещите се крака на бездомника около колата. ¬ този момент, в безветрени€ остъклен офис, в  далечната хладна кула на ѕрогреса, се пръква —ъвестта. ѕовече: ражда се „овекът и „овекът припознава себе си в други€ отсреща.
 
¬същност, двамата установ€ват едновременно шантави, но и вътрешно необорими правила на  играта, н€каква негласна уговорка, фина система сред царстващи€ хаос или просто сделка за взаимопомощ: импровизирана автомивка срещу н€колко дрънчащи монети. ¬сичко изглежда на м€сто, но любопитството на ’офман дълбае да разбере повече. ¬ълнува го какво мотивира хората да са точно толкова ирационални, направо абсурдни в действи€та си.  акво по д€волите движи несретника!? »ли какво от ангелите – него и осакатените му крайници!? Ќа ’офман – човекът на точните калкулации и финансовите транзакции – ти€ неща съвсем не са му пон€тни…
 
«атова кал€ колата и така устройва ново разкриващо предизвикателство пред прос€ка, чиито мотиви тр€бва да бъдат докрай изследвани. » не само бездомника – хората въобще вече са му интересни. ѕрез бинокъла вижда секретарката не в рутинната офис среда, а като емоционална личност – дама, ко€то се среща с любими€ след работа. ќсвен всичко, ’офман веро€тно се чувства самотен…
 
“огава се по€в€ват парите и бутат неумело скрепеното убежище на съвестта, мисълта и грижата за другите. ѕо€в€ват се гротескно – банкнота от 100 марки, ко€то не може да бъде развалена - защото ’офмановото падение тр€бва да бъде пълно. ¬ момента на кратко замисл€не все пак побеждава егоизмът. ѕревъзходни€т и ѕревъзхождащ човек никога не се кри€т от очите на другите. ќчите на другите са гол€ма отговорност .
 
Ќ€ма как, намесва се и ѕровидението. ѕо невнимание ’офман блъска прос€ка. √рехопадението му, казахме, ще бъде тотално. „овекът греши, Ќебето наказва. ј в мига, в който анонимни€т град все пак среща геро€ с бездомника, началната асиметри€ отново е налице, но с обратен знак – прос€кът е високо горе като съзнателен израз на достойнство и чест, а ’офман е малък, нелеп и много, много грешен…
 
—игурно тр€бва да си даваме сметка, че пон€кога ока€ни€т старец с протегната черна ръка е сам Ѕог. »ли пък е странник в автобуса, който се прибира вкъщи, както се пееше в едно парче…
#small #change #ресто #монети #coin #marc-andreas #bochert #марк #андреас #бошерт #beggar #прос€к #hoffmann #хофман

запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
»«ѕ–ј“» ‘»Ћћ ≈ »ѕ  ќ» —ћ≈ Ќ»≈? ѕ–≈—÷≈Ќ“Џ– —“ј“»—“» »  ќЌ“ј “
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управл€ва от сдружение  инематограф ћеди€
създаден в Ѕългари€
уебсайт, изграден от uli.space

н€кои права запазени ¬© 2012-2018