10.12 20:00ч
Ѕлагоевград
режисьор и сценарист  
продуцент  
сценарист  
продуценти  

държава    ћексико       година    2008      времетраене    8мин
жанр    ƒрама —емеен       технологи€    »грално кино      тема    “ъга –азруха
запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
ёли€н √еоргиев
публикувано на 18 ћарт 2018
ално скимтене. Ѕезапелационен в€тър. ¬иждаме въже, чиито два кра€ свързват изгубило свободата си самотно пале, както и неуспешните му опити да се отскубне от дървен кол – отредени€т му неодушевен надзирател. «аобикал€щата го пустош обзема светогледа ни. —тегната е примката около врата му. “ака започва емоционалното премеждие, наречено Tierra y pan (Land and Bread), награден със «латен лъв за Ќай-добър късометражен филм на Venice Film Festival 2008.  “ака и ще завърши – с примка около врата.

—амотата е прекъсната, но съвсем не изместена, от малко момиченце в червено, което идва да си поиграе с кученцето. »ли поне да направи н€колко игриви кръга около нещастието му. Ќав€рно му е стопанка и то е единствени€т ѝ при€тел. ¬се пак са по средата на нищото, а по разкриващото се на фон проснато пране си правим извод за мизерните услови€, в които живее семейството ѝ.

“очно като творба от ранното импресионистично движение, границата между субекта и фона е размита и по този начин картината е част от по-гол€ма сцена, уловена с€каш случайно. ‘илмът осинов€ва метода на постепенни€ разказ, като елементите на истори€та навлизат един по един.  олкото повече се взираме, толкова по-дълбоко става. “ози ефект е постигнат чрез проточващо се движение на камерата назад (dolly-out), което разкрива все повече от света на лентата от един единствен смущаващ ъгъл.  олкото по-назад отиваме, толкова повече се промен€ и разкрива реални€т контекст. ¬ъпреки липсата на каквито и да е хоризонтални швенк (panning) или вертикални тилт (tilt) движени€, центрираната композици€, позната ни в двата си полюса най-вече от творчеството на —тенли  убрик и ”ес јндерсън, е избегната, но за сметка на това идеално постига драматични€ дезориентиращ ефект. –ежисьорът  арлос јрмела (Carlos Armella) го об€сн€ва като: „…бавно, хипнотично, деликатно придвижване, докато в същото време ставаме свидетели на обсто€телствата около трагичното събитие, случващо се извън кадър“.

ѕоставени сме в ситуаци€, в ко€то тр€бва да наредим пъзела на събити€та. ÷€лостната картина се формира само когато се дистанцираме повече и повече, докато истори€та напредва напред. ≈дновременно с това обаче емоционално се приближаваме до събити€та все по-наблизо. ѕри по€вата на следващото парченце обаче, желанието ни да решим този трагичен ребус започва да се измества от назр€ваща тревога. ћайката на момиченцето преминава пред погледа ни с окървавен скут. ўе се ражда бебче? »ли пък трагеди€? Ќай сетне докторът пристига, воден от, подозираме, бащата. „уваме кр€съци от постройката, ко€то нав€рно наричат дом. ј примката се зат€га.

Ѕезконечен лай. ƒокторът напуска къщата с кървави петна по престилката – непридружен, сломен и бързащ да си тръгне. —ъс сведената си глава и прегърбената си стойка ни казва повече, отколкото би могъл с думи. Ќо ето, че и наши€т при€тел кучето е освободен от сво€ плен. ѕоне ла€т спр€.

—таваме свидетели на кратко погребение на живот, който никога не е бил. ј н€ма и да бъде. –азвръзката е обобщена със скръб. » пъзелът привидно е нареден. Ќо ето, че кученцето, с което всичко започна, чието благополучие желаехме, се завръща като наш палач, само за да бутне табуретката под краката ни. ѕримката сключва сво€та хватка около гушата. Ѕез музика. Ѕез думи. —амо със свист€щи€ в ушите в€тър. Ќо като в онази прочута сцена в „12 години робство“, ще останем във вечни€ капан между дишането и задушаването, живота и смъртта, зем€та и хл€ба. »збавлението се крие в отговора на един единствен въпрос:  акво прави палето там в далечината? “ам – самотен силует на ло€лност, тъга или кръговрата на живота. ¬се пак, реалността е в окото на наблюдател€. ј това парченце винаги ще ни уб€гва. 
#Tierra #y #Pan #Land #and #Bread #short #film #- #Winner #of #Golden #Lion #at #Venice Production #Companies: #Z #Film, #Innova #Films #& #Acargo #Films. Writer #/ #Director #/ #Editor: #Carlos #Armella Director #of #Photography: #Isi #Sarfati Art #Director: #Luis #Pantoja dog #plain #field #death #baby #born #new #life #sense #тъга #смърт #семейство #поле #бебе

запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
»«ѕ–ј“» ‘»Ћћ ≈ »ѕ  ќ» —ћ≈ Ќ»≈? ѕ–≈—÷≈Ќ“Џ– —“ј“»—“» »  ќЌ“ј “
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управл€ва от сдружение  инематограф ћеди€
създаден в Ѕългари€
уебсайт, изграден от uli.space

н€кои права запазени ¬© 2012-2018