05.7 19:30ч
София
РЕЖИСЬОР  
ПРОДУЦЕНТ  
СЦЕНАРИСТ  
 HYUN MOON
 JAE JUNG JU
 HYUN MOON
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google


Южна Корея     •     2012     •     18мин
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
жанр
Драма
технология
Игрално кино
теми
Индивид-общество, Предразсъдъци
автор
Атанаска Чолакова
публикувано на 15 Юли 2015
Н арастващата безработица и отчаяното търсене на работа са проблеми, с които неизменно се сблъсква и Южна Корея. Множество изследвания след кризата през 1997 г. сочат за покачване на броя работници на непълен работен ден, както и последствията от кризата, пряко резултиращи върху самата работна визия и начина на живот на обикновения кореец.

Въпреки изключително бързото справяне и драстично снижаващите се проценти на безработни след 2008 г., то тези промени имат и своята цена. Цена, която плащат по-младите и тепърва сблъскващите се с търсенето на работа хора. Много от корейските фирми премахват или снижават значително местата за нови попълнения, които тепърва трябва да обучават, като на тяхно място предпочитат хора с дългогодишен опит. Всичко това води непосредствено до несигурността на младия кореец в търсене на сигурно работно место. Това са само част от аспектите, които предпоставят търсенето на работа – стресът, подготовката и конкуренцията в случая са убийствени. Достигането изобщо до интервю за работа може да се счита само по себе си за постижение. Какво става, обаче, когато явяващият се на интервю е болен и то от неизлечима болест?

Last Interview е именно опит да ни представи подготовката, трудностите и цената, която трябва да плати Baek Sujang в търсене на работа. Филмът, обаче, има наистина неочакван край, който непременно ще изненада зрителите. В случая, обаче, посланието на филма е адекватно, дори и Hyun Moon да беше избрал по-различен завършек.

Отначало виждаме мъчителната подготовка за интервюто, постоянното повтаряне на заучени до болка реплики и преглед след преглед на запис, който Baek Sujang прави, с цел да отличи грешките и неточностите в самото си представяне. Трябва да отбележим един специфичен кадър, показващ календар със зачеркнати дати – дати, репрезентиращи провалилите се преди това интервюта. Именно това е и филмовата интерпретация на живота на един млад кореец в търсене на работа – календар, изпълнен с дати и червен маркер.

Няма как да не симпатизираме на тридесетгодишния, живеещ с майка си и страдащ от непоносимост към слънчевите лъчи, Baek Sujang. Образът на главния герой, който Hyun Moon изгражда още в началото е толкова приятен и добродушен, че дори и след шокиращия край той остава непроменен в представите на зрителя.   

По пътя за своето последно интервю виждаме как хората странят от облечения в черен костюм и носещ чадър, за да се предпази от слънцето Baek Sujang. Страхът и отвращението на всички е изписано по лицата им – страх от различното.

В представите на зрителя вече се прокарва съмнението, че във филма ще има обрат. С влизането си във фирмата следват кратки интервюта с други работници и специално назначен персонал, отговарящ за това да пази останалите работници от „хора” като Baek Sujang.

Да, ще става въпрос за вампири, колкото и банално да звучи. Референциите, обаче, с холивудския Interview with the Vampire и корейския Last Interview, са напълно неадекватни.
Тук, разбира се, идва и диференцията между американските продукции по тематиката, завършващи с апокалипсис и убийства и корейската интерпретация при евентуалната поява на т.нар. „заболяване”. Не случайно в световен мащаб говорим за корейското икономическо чудо. Решението е – въвеждане на закони за работни места, като фирмите са задължени да наемат поне 0,2 % от хората с тази „болест”, в противен случай компаниите плащат неустойки.

Похватът на Hyun Moon е странен при вкарването на „вампирския” елемент във филма, но от друга страна, именно чрез него се цели извеждането на трудностите в борбата за работно място при хора, страдащи от каквото и да е било заболяване. Целият сюжет и завършекът са адекватни дори и тези елементи да не бяха налични.

Важното в случая е, че на фона на реалната ситуация, в която се намира тридесетгодишният Baek Sujang, то филмът ни показва една действителна драматична ситуация, с която се сблъсква младото население на Корея – стрес, несигурност, отчаяние и внедреният дълбоко срам пред родителите…
 
#Хьон #Мун #Hyun #Moon #Че #Чунг #Чу #Jae #Jung #Ju #Южна #Корея #South #Korea #Късометражно #кино #Short #film #драма #drama #безработица #unemployment #вампири #vampires

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
team members who have visited this page or watched film
партньори
радио Новините СЕГА, 105.6
PR notes


печатница Ploter.BG
PR notes


Go Guide
PR notes


Plovdiv Time
PR notes


Неконформистка Алтернатива
PR notes


9 ФЕГ
PR notes


Dream Team Events
PR notes


Под Моста
PR notes


Социалната чайна Варна
Coffee&Gallery Cu29 Пловдив
Клуб на пътешественика София
При Мер Свиленград
Коуъркинг Хъб-а Самоков
Кино Влайкова София
Абордаж София
Jazza Bar Стара Загора
TAM Велико Търново
ПРЕСЦЕНТЪР ЗА ПРОЕКТА НАШИЯТ ЕКИП ИЗПРАТИ ФИЛМ ОТВОРЕНИ ПОЗИЦИИ КОНТАКТ С НАС


project lead by Kinematograf Media Association
with love from Sofia, Bulgaria

site engineered by uli.space
some rights reserved © 2012-2018