РЕЖИСЬОР  
ГЛАВНА РОЛЯ  
 PATRICE LECONTE
 JACQUES VILLERET
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    Франция       година    1992      времетраене    7мин
жанр    Експериментален       технология    Игрално кино      тема    Изкуство Съзнание
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Юлиян Спасов
публикувано на 1 Май 2014
М акар и толкова стар, този филм всъщност е толкова актуален днес, колкото би бил и във всеки един момент от създаването на Bolero до днес. Въпросът, който Patrice Leconte задава или по-скоро сам отговаря, дали Bolero е изтъкано от болезнено повтаряща се скука, според мен може да се разглежда в абстрактното поле на философията. Първата причина е, че (не)харесването на дадена музика е дотолкова въпрос на личните връзки, които провокира, че не може да се изведе общовалиден довод за или против. С други думи, твърде субективно е.

Второ, класическата музика неслучайно е класическа. Това не е просто название на музика от определен период, но и според мен дял от музиката, в който всяко произведение носи определена специфична сигнатура, която може да се разглежда и като научно откритие. Факт е, че музиката на Моцарт е обект на множество изследвания и експерименти. Един такъв е пускането на класическа музика в джунглата, за да се проследи реакцията на животните. Оказва се, че единствено и само на Моцарт, маймуните се събират в кръг и слушат. Всички знаем и за интересните корелации между неговата музика и математиката, според които се смята, че музиката му има особено въздействие върху човешкия мозък.

В тази посока, много хора споделят, че когато слушат Bolero изпитват особено чувство за хармония и за усещането, че сме част от нещо много по-голямо. Не само това, но и често се асоциира със слънчевата система и въртенето на планетите с постоянна скорост. Да, това са индивидуални интерпретации, но мога да се съглася, че има нещо заложено в Bolero. Ритъмът му е специфичен и навява свързаност между отделни неща, които обаче се хармонизират чрез ритъма си. В този смисъл, асоциацията с ритмите на макро света и хармонията им с микроритмите, в които ние живеем е логична. Освен това Bolero носи още една ясно различима сигнатура, която навремето вероятно е вдъхновявала много хора – ескалацията. Не мисля, че има друго произведение с толкова отличима и постоянно ескалираща музика.
 
 Колкото до Le Bateur Du Bolero, идеята да си разказвач на история, да комуникираш със зрителите чрез субтитри и да се фокусираш върху един от героите на оркестъра, е страхотна! И рядко оригинална. Усещането е съвсем различно и до известна степен не съвсем кинаджийско, защото обикновено разказвача, е роля, която дори изпълнена от режисьора, пак е обособима роля със свои характеристики какво да се и какво да не се казва. В случая, Leconte си разказва все едно е на интервю и говори за филма, защо е решил да направи това или онова по дадения начин. Това малко разваля реализма на киното, но ни извежда на съвсем друга честота, в която съзерцаваме аджеба Bolero-то наистина ли е толкова скучно и монотонно или този просто ни убеждава, че слънцето изгрява от запад?!
#le #bateur #du #bolero #de #bolero #болеро #bolero #ravel #равел #болеро #барабанист #patrice #leconte #jacques #villeret #france #1992 #1993 #франция #експериментален #experimental #subs #субтитри #subtitles #narrative #класическа #музика #classic #music #

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018