РЕЖИСЬОР  
СЦЕНАРИСТ  
 MAHMUT AKAY
 JOY GHARORO-AKPOJOTOR
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google


Великобритания     •     2011     •     5мин
жанр
Драма, Ситуация
технология
Игрално кино
теми
Човечност, Престъпление
автор
Елена Рапонджиева
публикувано на 3 Ноември 2013
Е дно от нещата, които най-много обичаме в един филм, е да ни заблуди. Всеки смята себе си за поне средно-ителигентен, поради което чувството, че са те преметнали, когато филмът не се развие по очаквания от теб начин, е смесица от изненада, забавление и признание за майсторството на създателите.
 
И така, режисьорът и сценарист на Lessons from s StrangerMahmut Akai, определено знае как да си служи с филмовите техники, така че да ни заблуди и да ни накара да го признаем. Ние, зрителите, сме свикнали, че първият персонаж, с който филмът ни запознава и се опитва да ни сближи обикновено е главният.
 
Така и тук – започваме да симпатизираме на изгубения турист, дразним се на наперения костюмар, после той размисля и омеква и вече виждаме как филмът се развива като една философска поука, че никога не е късно да помогнеш. На заден план в главата ни се върти подвеждащо двусмисленото заглавие и вече сме убедени, че фабулата на Lessons from a Stranger ни е ясна.
 
И точно тогава – изненада! Режисьорът ни показва другата страна на монетата и точно както при фокуснически трик изведнъж осъзнаваме, че сме гледали не където трябва. Сходна схема използат и крими-сериалите (примерно “Агата Кристи: Еркюл Поаро”) – мрежата се изплита докато доведе до развръзката, но истинската кулминация,  сладкият десерт, е разкриването как точно се е случило престъплението. В Lessons from a Stranger имаме същата структура, с тази разлика – ние през цялото време не знаем, че се извършва престъпление.
 
Освен хитрото изграждане на сценария, филмът се отличава и с добри технически характеристики. Сцените са силно атмосферни и за всеки, живял в Лондон, филмът е едно кратко завръщане. Характерната студенина на града е идеално уловена от първия кадър, а музикалният акомпанимент, в комбинация с изгубената физиономия на героя, ни потапя в онази характерна за многомилионните столици атмосфера “заобиколен от хора, но напълно сам”.
 
И макар че от актьорската игра на “туриста” има какво да се желае, изпълнението все пак работи и успява да ни заблуди, допълнително подсилено от персонажа на бизнесмена, където откриваме изключително силното присъствие на британско-индийския актьор Tanveer Ghani.
 
На кракто, аз класирам Lessons from a Stranger в графата на филмите преживявания. Лесно смилаем, красив и ефектен като фокус. 
#lessons #from #a #stranger #short #film #shortfilm #mahmut #akay #london #crime #city #trick #thief #robbery #businessman #tourist #урок #от #непознат #лондон #кражба #късометражен #филм #късо #кино #махмут #акай #бизнесмен #крадец #турист

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
team members who have visited this page or watched film
ПРЕСЦЕНТЪР ЗА ПРОЕКТА НАШИЯТ ЕКИП ИЗПРАТИ ФИЛМ ОТВОРЕНИ ПОЗИЦИИ КОНТАКТ С НАС


project lead by Kinematograf Media Foundation
with love from Sofia, Bulgaria

site engineered by uli.space
some rights reserved © 2012-2017