РЕЖИСЬОРИ, СЦЕНАРИСТИ и продуценти  
&  
ПРОДУЦЕНТ  
 MATT BERENTY
 DAVID BOKSER
 KEVIN SHAPIRO
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    САЩ       година    2013      времетраене    9мин
жанр    Философски       технология    Анимация      тема   
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Константин Мравов
публикувано на 24 Март 2014
М ного симпатично. Естествено, накрая момичешките умилителни възклицания са задължителни. Не желая да оставя впечатлението, че подценявам този филм, защото авторите са използвали този трогателен подход, за да говорят на тема, която съвсем не е толкова умилителна.

Разбира се, става въпрос за света от огромни рекламни пана, в който живеем, и малкия човек с малката къща в него. Място, в което цялото ни ежедневие се крепи на маркетингови стратегии, които от години трансформират емоциите ни в покупки, сякаш са обикновена валута. В случая това ни е представено чрез една любовна историйка, но омаркетяването вече отдавна е впито в целия спектър на усещанията ни – от желанието на всяко дете да има поредната нова джаджа, за да се вписва в обкръжението си, до желанието на всеки родител да детето му да е щастливо и да не отстъпва по нищо на останалите; от желанието да зарадваш любимия човек, до желанието да осигуриш щастливи старини на родителите си – всичко е капитализирано. Но което е по-лошо, емоциите се експлоатират не само като причина, но като цялостен контекст на някакви покупки. Лятото означава нова плодова бира, детството означава мечета-меденки, а любовта ... шунка. Или каквото са решили маркетолозите и творческите отдели в агенциите.

Считам доброто рекламно послание за изкуство само по-себе си и не искам да изкарам хората, които се занимават с реклама за някакви злодеи.  Но те са фигури зад определни лостове и резултата от желанието им да дърпат всяка струна на емоциите ни е пагубно за всички ни. Именно - претъпканата с ненужни вещи къща, която след цял похабен живот на препълване накрая се пръска. От всичките преходни тъпотии, които именно рекламите ни убеждават, че са от изключителна важност за нас, не остава и помен. Покупките не могат да заменят нито любовта, нито истинските взаимотношения с децата ти или с родителите ти, нито кефа да седнеш в парка през пролетта. Те са често ненужни притурки, които капиталовата машина ти представя като съществени и необходими.

Големият въпрос е, кога ще се случи краят на този филм. Фрустрацията от покупателното ежедневие, от замяната на емоции с вещи ... Ефектът „домино”, при който от един хвърлен блендер в крайна сметка води до рухването на поне една малка част от машината ... Победата на същинската емоция над фалша.

С годините сякаш се научихме да не чакаме някаква мащабна геополитическа революция, най-вече защото повечето от нас сякаш чувстват привързаност към бутафорния комфорт, който системата „продукти-вместо-емоции” осигурява. И все пак има много малки такива моменти, в които някой някъде замеря билборда с ненужния блендер, или пък протестира, за не му застроят последния девствен и безплатен плаж ... Може би ще дойде момент, когато повече от тези малки избухвания ще се обединят в едно. Може и да не дойде и накрая всички да заживеем в рекламни пана ... Ще видим.

Така или иначе филмът е простичко гениален. Цялото това съдържание е опаковано в трогателност, постигната чрез правилните анимационни техники и творчески подходи (песничката). Така за големите идеи вътре е осигурена по-обикновената разпускаща аудитория, която дори първоначално да не ги вижда, (се надявам да) остава с нещо повече в ума си след гледането. В този смисъл, създателите също са оползотворили лостовете и бутоните пред тях, и добре че не е за да продадат нещо.     
#love #in #the #time #of #advertising #любов #по #време #на #реклама #комедия #философски #пазар #консумация #консумеризъм #неолиберализъм #свободен #пазар #фалш #продукти #маркетинг #david #berenty #logorama #логорама #DAVID #BOKSER #kevin #shapiro

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018