03.7 20:30ч
Пловдив
РЕЖИСЬОР  
ПРОДУЦЕНТ  
 SHUCHI TALATI
 KELSEY MCNAMEE
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    Великобритания       година    2013      времетраене    20мин
жанр    Драма       технология    Игрално кино      тема   
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Елена Рапонджиева
публикувано на 1 Септември 2013
Е дна от най-силните страни на филма е, че идеята му е проста и много ефектна – дискусията по въпроса за моногамията съществува откакто свят светува и зрителят неизменно ще се идентифицира с една от двете страни. Въпреки това един толкова психологически проблем е труден за предаване и Mae and Ash дължи тежестта си на майсторска реализация.
 
Филмът е много стилово издържан и всичко е в детайлите.
 
От една страна имаме страхотната кинематография. Позиционирането на кадрите и играта със светлината и цветовете са просто отлични и си личи, че режисьорът е не просто университетско школуван, но и... жена. Целият стил на филма се отличава с една чувственост и деликатност, характерна при вече утвърдилите се жени режиьори като Mira Nair и Sofia Coppola.
 
От друга страна имаме онези детайли от филма, които създават атмосферата и разказват онази история, която така и не става част от диалога. Двойка, в чийто дом всичко е в светли и изчистени тонове; мъжът използва Мак, играе шах сутрин и се облича по един начин, стереотипно асоцииран с хора с по-свободно мислене; жената е със също толкова естесвен и неглиже гардероб и прическа; още на първата минута от филма ни става ясно, че двамата (или поне единият) е с доста крайно мнение относно моногамността. Действително режисьорката Suchi Talati работи със стереотипи, но не в степен, в която това би подразнило, а по-скоро с разказвателни цели.
 
И понеже стана въпрос за диалог, нека отбележим, че той не е важен. Важното е всъщност това, което остава недоизказано и което се случва в паузите, когато не се говори. Погледите, жестовете, действията (които между другото са брилиантно продбрани да илюстрират и задълбочат конфликта) – историята се крие в тях. Тук се намесва и отличната актьорска игра и в крайна сметка се потапяме в атмосферата на несигурност, въздържаност, съмнения, болка и вътрешна борба, за които през целия филм не се изрича нито думичка. 
 
В момента режисьорката снима първият си пълнометражен филм (Guttersnipes) и след подобна силна заявка като Mae and Ash, честно казано очаквам с любопитство нещо качествено и интересно.
#ash #and #mae #film #short #shortfilm #UK #Великобритания #drama #аш #драма #игрално #кино # #мей #късометражен #филм #късо #кино #shuchi #talati #monogamy #polygamy #open #relationship

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018