15.11 19:00ч
София
1992
победител
РЕЖИСЬОР  
СЦЕНАРИСТ  
 DANIEL GREAVES
 DANIEL GREAVES
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google


САЩ     •     1991     •     6мин
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни

жанр
Философски
технология
Мултимедия
тема
Голямата картина
автор
Юлиян Спасов
публикувано на 9 Февруари 2014
В този филм на Daniel Greaves, откриваме едно човече, заложник на собствената си жизнена среда – хартията. То не подозира, че в света на човеците, хартията е материя, с която се прави всичко. Мачка се, почиства се, реже се, сгъва се, изписва се, рисува се, цапа се, оригами... хмм, използва се и за да се управлява света, но това може би не пасва добре на логическата верига. Интересно е по какъв невероятен начин късометражното кино успява да докосне някои субективни, но реални дълбини на нашия свят и да ги покаже по начин, по който могат да предизвикат неволна промяна, прокрадвайки се незабележимо между оградите на режимите и пропагандните машини през годините, опитвали се да налагат контрол върху туй, що не се контролира, а именно изкуството.
 
... А може би се отклоних и асоциирах филма с повече неща, отколкото би трябвало. Може би цялата концепция е била просто да се покаже нова техника за разказване на кино история под формата на рисунки на хартия. Впрочем, по този параграф, филмът заслужава адмирации, защото ни напомня, че дори преди 25 години са се прилагали експериментални и интересни похвати в киното. Срещал съм хора, които възкликват гледайки разни красиви импресионистични видеа във Vimeo, колко яко било, че живеем в 21ви век, че сме могли да снимаме такива неща. И преди сме могли, само дето не е имало интернет и е било малко по-сложно за постигане отсега. ;)
 
И все пак, продължава да ме гложди интересната смислова асоциация, която може да се направи между манипулацията във филма и манипулацията в реалния ни живот, която се случва основно през хартия, на която се разписват решения, на която се изписват законите и която определя собствеността. На практика ние човеците, кои сме всъщност? Ръката, която се еб*ваше с човечето или самото човече, заложник на бюрокрацията, документите, законите, а защо не и пресата, която също е израз на хартия. Израз на мислите на обществото. Или поне така би трябвало да бъде в държавите, където няма лафки.
#manipulation #DANIEL #GREAVES #1991 #usa #сащ #философски #мултимедия #multimedia #filosophy #oscar #1992 #academy #award #манипулация #медии #medias #

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
партньори
e-svilengrad.com
PR notes


TV Darts
PR notes


р. Велико Търново 98FM
PR notes


Actualno.com
PR notes


Teen Station
PR notes


Под Mоста
PR notes


Plovdiv Time
PR notes


Go Guide
PR notes


радио Новините СЕГА, 105.6
PR notes


Time Heroes
PR notes


Арт Колеж
PR notes


Nuts Delivery
PR notes


No Blink
PR notes


CinePromo
PR notes


Dream Team Events
PR notes


9 ФЕГ
PR notes


Неконформистка Алтернатива
PR notes


печатница Ploter.BG
PR notes


Социалната чайна Варна
Coffee&Gallery Cu29 Пловдив
Клуб на пътешественика София
При Мер Свиленград
Коуъркинг Хъб-а Самоков
Кино Влайкова София
Абордаж София
Беглика фестивал Беглика Фест
TAM club Велико Търново
Stage Bar Благоевград
Къщата на Архитекта Стара Загора
Лятно кино в квартала Варна
Капана фест Пловдив
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА НАС ПРЕСЦЕНТЪР КОНТАКТ
English

проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени © 2012-2018