27.4 18:00ч
Свиленград
1992
победител
РЕЖИСЬОР  
СЦЕНАРИСТ  
 DANIEL GREAVES
 DANIEL GREAVES
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google


САЩ     •     1991     •     6мин
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
жанр
Философски
технология
Мултимедия
тема
Голямата картина
автор
Юлиян Спасов
публикувано на 9 Февруари 2014
В този филм на Daniel Greaves, откриваме едно човече, заложник на собствената си жизнена среда – хартията. То не подозира, че в света на човеците, хартията е материя, с която се прави всичко. Мачка се, почиства се, реже се, сгъва се, изписва се, рисува се, цапа се, оригами... хмм, използва се и за да се управлява света, но това може би не пасва добре на логическата верига. Интересно е по какъв невероятен начин късометражното кино успява да докосне някои субективни, но реални дълбини на нашия свят и да ги покаже по начин, по който могат да предизвикат неволна промяна, прокрадвайки се незабележимо между оградите на режимите и пропагандните машини през годините, опитвали се да налагат контрол върху туй, що не се контролира, а именно изкуството.
 
... А може би се отклоних и асоциирах филма с повече неща, отколкото би трябвало. Може би цялата концепция е била просто да се покаже нова техника за разказване на кино история под формата на рисунки на хартия. Впрочем, по този параграф, филмът заслужава адмирации, защото ни напомня, че дори преди 25 години са се прилагали експериментални и интересни похвати в киното. Срещал съм хора, които възкликват гледайки разни красиви импресионистични видеа във Vimeo, колко яко било, че живеем в 21ви век, че сме могли да снимаме такива неща. И преди сме могли, само дето не е имало интернет и е било малко по-сложно за постигане отсега. ;)
 
И все пак, продължава да ме гложди интересната смислова асоциация, която може да се направи между манипулацията във филма и манипулацията в реалния ни живот, която се случва основно през хартия, на която се разписват решения, на която се изписват законите и която определя собствеността. На практика ние човеците, кои сме всъщност? Ръката, която се еб*ваше с човечето или самото човече, заложник на бюрокрацията, документите, законите, а защо не и пресата, която също е израз на хартия. Израз на мислите на обществото. Или поне така би трябвало да бъде в държавите, където няма лафки.
#manipulation #DANIEL #GREAVES #1991 #usa #сащ #философски #мултимедия #multimedia #filosophy #oscar #1992 #academy #award #манипулация #медии #medias #

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
team members who have visited this page or watched film
партньори
радио Новините СЕГА, 105.6
PR notes


печатница Ploter.BG
PR notes


Go Guide
PR notes


Социалната чайна Варна
Coffee&Gallery Cu29 Пловдив
Клуб на пътешественика София
При Мер Свиленград
Коуъркинг Хъб-а Самоков
Кино Влайкова София
Jazza Bar Стара Загора
TAM Велико Търново
ПРЕСЦЕНТЪР ЗА ПРОЕКТА НАШИЯТ ЕКИП ИЗПРАТИ ФИЛМ ОТВОРЕНИ ПОЗИЦИИ КОНТАКТ С НАС


project lead by Kinematograf Media Association
with love from Sofia, Bulgaria

site engineered by uli.space
some rights reserved © 2012-2018