24.10 19:00ч
—офи€
кинематографист  
 LAURIE LYNCH
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    ¬еликобритани€       година    2013      времетраене    14мин
жанр    “рилър —емеен       технологи€    »грално кино      тема    ¬раждебност ќтчуждение
запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
јнгел »ванов
публикувано на 31 ћарт 2014
» знев€рата. Ѕолката и гневът, че губим любовта. ≈гоистичната €рост, че н€кой чука жена ти. ∆ената, ко€то обичаш, но много повече – обичаш рутината, че т€ ти принадлежи.  огато всичко това се счупи, или прощаваш, или раздаваш непоискано правосъдие.
 
“рагеди€та на счупеното щастие и непосилната прошка…
 
 ачествени€т късометражен филм често пъти е камерен откъм актьорски състав и ограничен като локации на действие. “ук чрез паралелен монтаж виждаме веднъж главни€ герой в колата и втори път – отново него и съпругата му в дома им. ‘иналната сцена със сина дава обрата и разчупва досегашни€ модел. Ќо отново – колата и апартамента – това е траектори€та на човешката трагеди€.
 
јвтомобилът е едновременно м€сто за подготовка, но и тапицирана арена на трагеди€та. ¬ колата преминава немалка част от човешки€ живот. ¬ не€ осмисл€ме случилото се и обмисл€ме предсто€щи действи€. ¬ колата живеем и умираме. ¬ огледалото за обратно виждане, наблюдаваме собствени€ си провален живот, скелетите в гардероба или направо още топлите трупове на задната седалка…
 
¬ колата камерата е близка, почти интимна на геро€. “ова е гол€ма отговорност за актьора Con O’Neill, но тр€бва да кажем, че той се справ€ повече от добре. ѕросто в€рваш на играта му.  огато протагонистът в негово лице (ах, колко е “про”?!) носи името на апостол ћарко, н€ма как да не потърсиш библейски отпратки. Ќе е изключено да го свържеш и с “равис Ѕикъл на —корсезе. «ащо не – всеки сам избира прочитите, тук само маркираме възможните опорни точки за разбиране мотивите и вътрешната логика на персонажа. ј мотивите му веро€тно са непристъпни и непроницаеми, понеже човешката природа твърде често е мрачна, алогична и лишена от рационален смисъл.
 
 огато ти липсва разгърнат мащаб и терен за снимки (а сигурно и бюджет), можеш да покажеш, че си добър режисьор освен в работата с актьорите, също и с отношението към детайла. Laurie Lynch го прави.  ато пример маркираме нещо незначително, но значимо: хартийката от бонбона, ко€то внушава напрегнато очакване и нарастваща тревога. ƒа, в малкото е многото.
 
“ворчески акцент във филма е заиграването с художествената условност. ¬същност, в колата ћарк репетира сцената, ко€то ще разиграе пред жена си в апартамента. Ќо истински новаторското попадение е сами€т финал, в който току-що самоубили€т се герой възкръсва вече като актьор, иска вода, част от снимачни€ екип се по€в€ва в кадър, операторът забърсва обектива, подготв€ се нов дубъл… —трува ми се, всичко това идва да покаже и подчертае, че ставащото е едновременно художествена измислица, но и реално събитие. Ќ€какси: “ƒа, на кино е, но, хора, н€къде там това наистина се случва!”.
 
¬се пак, киното – това е животът и много повече от него…
#марк #mark #laurie #lynch #UK #великобритани€ #thriller #трилър #feature #игрално #кино #филм #thriller #марк #изнев€ра #жена #убийство #kill #family #killer #killing #семейство #lie #лъжа #drama #драма

запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
»«ѕ–ј“» ‘»Ћћ ≈ »ѕ  ќ» —ћ≈ Ќ»≈? ѕ–≈—÷≈Ќ“Џ– —“ј“»—“» »  ќЌ“ј “
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управл€ва от сдружение  инематограф ћеди€
създаден в Ѕългари€
уебсайт, изграден от uli.space

н€кои права запазени ¬© 2012-2018