18.12 23:30ч
—офи€
–≈∆»—№ќ– » —÷≈Ќј–»—“  
ѕ–ќƒ”÷≈Ќ“  
 Michelle Lehman
 Karl Conti
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    јвстрали€       година    2008      времетраене    7мин
жанр     омеди€       технологи€    »грално кино      тема    Ћюбов  онфликт
запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
ћихаела јлександрова
публикувано на 29 ћарт 2015
  ласика. ƒа речем – житейска. ј нищо не докосва зрител€ така, както една житейска класика. “ова са случките или дори просто дребните детайли, които ни припомн€т колко свързани в сходността си сме всъщност. Ќезависимо от къде сме и деца на чие десетилетие.

¬еро€тно това е и една от основните причини през 2008 година Marry me да спечели най-големи€ фестивал за късометражно кино в света – Tropfest – филмът разказва на нас за самите нас. »ли поне за едно от всичките парченца, които ни съставл€ват.

“ова парче истори€, което ни разкрива Marry me е вдъхновено от лични€ опит на режисьора и сценарист Michelle Lehman, докато е била малко момиче.  Michelle описва филма като „...истори€ от 80-те, ко€то е за момиче, желаещо да се омъжи за малко момче, което просто иска да си играе със своето колело BMX”. ћнозина критици изказват мнението, че филмът илюстрира чудесно попул€рни полови стереотипи, свързани с тази конкретна възраст. ћомичето преследва момчето на вс€ка цена, докато то се интересува от всичко друго, но не и от срещуположни€ пол и така, докато след десет години ролите не се размен€т. Ќо см€там, че Marry me прави повече от въпросната илюстраци€.

ƒа –  лоуи полага вс€чески усили€ да спечели вниманието на ƒжейсън и да си го вземе за съпруг: първо му дава да се разбере, че си го е харесала (и гол€мото б€гство ƒжейсъново започва); после се опитва да го накара да си игра€т заедно; не спира да се навърта около него, въпреки отхвърл€нето и почти пълната липса на внимание; интересува се от неговите интереси и прави всичко по силите си, да има с какво да го впечатли – дори се научва преди него да кара колелото си без помощни гуми и му го предлага; а когато той не желае да го приеме, защото е розово,  лоуи въодушевено промен€ розовото с маркер; но и маркерът не помага да „излекува” колелото на  лоуи от „момичешката болест” и ƒжейсън остава непреклонен; така, докато накра€ малкото момиче с размах се изстрелва €сно и категорично над целта си, благодарение на което все пак постига € постига.

ƒа – ако като петгодишни повечето момчета намират за глупаво и смешно да си губ€т времето с момичета, то след н€ко€ друга година, момичетата се превръщат в приоритетен интерес за т€х, при това остават такъв в продължение на гол€ма част от живота им (интерес в един или друг смисъл).

Ќо наред с €сните акценти в истори€та, Marry me провокира размисли, излизащи извън рамките на стереотипите само за една конкретна възраст. »менно карайки ни да се запитаме – а различни ли сме всъщност сега? √олеми сме на години и вид, но не повтар€ме ли едни и същи модели на поведение от детските години? ќсобено в днешни€ „еманципиран и феминизиран св€т”.  ƒори н€кога да се е считало за нещо нормално и дори въпрос на чест, мъжът да се „пребори” за любовта на сво€та любима или най-малкото той да се погрижи за това да спечели вниманието Ѝ – пък от там насетне, за каквото го „огрее”, сега това далеч не е така. —амата масова култура налага този различен стереотип на поведение като нещо нормално. ƒостатъчно е произволно да си пуснем десетина съвременни музикални клипа – без кой знае какво значение от жанра, стига да е комерсиално парчето, и да видим как по 2-3, 5-10 или в н€кои клипове цели „орди” от „женски” се надпреварват за благоволението на изпълнител€/лите да им обърне/ат внимание, все едно животът им зависи от това.  “ака, сега даже се счита за готино жената да „търчи” след мъжа, да му показва €сно, че има интерес към него, да го кара да в€рва, че живо се интересува от всичко, което вълнува него, да се промен€ според предпочитани€та му, да носи дрехи в любими€ му цв€т, да се бо€диса, както той би искал, ако е нужно – да се „тунингова” тук-там. Ѕило то поради характерна за женската природа потребност от одобрение и склонност към т. нар. “disease to please”, било то поради нещо друго. Ќо да ви напомн€ изброеното на нещо, за което вече говорихме по-горе? ћакар от едната страна на аналоги€та да стои розовото колело, оцветено с маркер, а от другата... н€кои по-малко невинни примери. Ќо да спрем до тук. “ова е просто храна за размисъл, ко€то Marry me така или иначе поднас€ като гарнитура към забавната истори€.  јко не друго – все пак момичето получава каквото иска, независимо дали се остав€ да бъде „спечелена” или т€ се бори за „трофе€” си. ј на каква цена – т€ си решава. —тига, разбира се, да знае какво иска. Ќо това е друга тема.

»наче Michelle Lehman се справ€ чудесно с работата си по филма, усп€вайки да улови много добре изражени€та на малките актьори Ryan Fitzpatrick и Jahla Bryant. ѕреди да започне да се занимава с кино, Lehman специализира детска фотографи€ и това безспорно дава отражение и в работата Ѝ като режисьор. ƒвижението на камерата е плавно, бавно, има редица сцени в близък кадър, а фокусът е €сен. ¬сичко това ни кара да изживеем още по-съпричастно истори€та на  лоуи и ƒжейсън.

 ласика.
#Marry #me #Michelle #Lehman #јвстрали€ #Australia #Ryan #Fitzpatrick #Jahla #Bryant #момче #boy #момиче #girl #колело #BMX #bike #BMX #осемдесетте #eighties #2008 #комеди€ #смешен #comedy #live #action #игрално #кино

запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
»«ѕ–ј“» ‘»Ћћ ≈ »ѕ  ќ» —ћ≈ Ќ»≈? ѕ–≈—÷≈Ќ“Џ– —“ј“»—“» »  ќЌ“ј “
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управл€ва от сдружение  инематограф ћеди€
създаден в Ѕългари€
уебсайт, изграден от uli.space

н€кои права запазени ¬© 2012-2018