21.2 19:00ч
София
РЕЖИСЬОР  
ПРОДУЦЕНТ  
СЦЕНАРИСТ  
 KIRSTEN LEPORE
 CalArts
 KIRSTEN LEPORE
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    САЩ       година    2014      времетраене    11мин
жанр    Експериментален       технология    Восъчна анимация      тема    Голямата картина Свързаност
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Ясен Таха
публикувано на 29 Март 2014
П ластелиненото“ кино или, като цяло, stop-motion филмите изглеждат като новост в киното, а всъщност те намират своето начало още от 1897, когато за пръв път са експериментирали. След това, минаваме през King Kong, The Lost World и стигаме до Wallace & Gromit. Което доказва, че във всеки един жанр може да се ползва, както обикновената анимация и игралните филми. Общото между изброените и Move Mountain е, че за да снимаш stop-motion ти трябва адски много време. В конкретния случай на Lepore са и били необходими 2 и половина години, за да създаде 10 минутно късометражно филмче, което е било дипломната и работа за университета CalArts. Мен ако ме питате, това се равнява на докторантура!

Чисто технологично, изпълнението е перфектно. Камерите, които сменят ъгли или се движат заедно с героите, още повече съживяват този малък свят. За тях трябват сложни настройки и програмирания, но както споменах – 2.5 години... Има и ползвана 2D анимация, особено в сцената, когато героите на острова танцуват, а те самите са известни герои от други анимации. Сигурно създателката има афинитет към танците, защото, ако гледате и краткото и клипче стил “the making of”, ще видите, че тя самата се е разтанцувала на снимачната площадка.

Филмът е софистициран и, ако трябва да се определи жанр, аз бих го сложил в експерименталното кино. Но се третират някои фундаментални проблеми, като този, че всеки поотделно е свързан с обикалящата го околна среда. Момичето, когато страда или се измъчва, кара и целия остров (свят) да мине през същото. Когато става въпрос за самосъхранението пък, точно там се крие смисълът, а той е, че сам трудно ще се справиш, а трябва някой да ти подаде ръка, като прави момчето на два пъти и, когато в края тя успее да стигне до целта и да намери собствения лек, вижда, че вече е излекувана.

Зрителят тук е такъв наблюдател, че накрая момичето чупи четвъртата стена и го гледа право в очите, а той се оказва над нея, като един господар на този странен малък свят Ефектът се постига, чрез началото и финала на филма – от облаците към остротва и обратното.  Така момичето ни „казва“, че трябва да се замислим.

Струва ли са си тези 2 години и половина, защото продуктът определено е на ниво. Това е и причината да е участвал във фестивали, на които и да печели награди, като The United Film Festival (Сан Франциско), Big Sur Int'l Short Film Screening Series , Annie Awards и други.
#move #mountain #kirsten #lepore #stop #motion #анимцаия #пластелин #микро #остров #америка #claymation #usa #сащ #клеймейшън #пластелин #love #любов #двойка #2014

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018