09.4 19:30ч
Велико Търново
director  
writer  
 Denis Villeneuve
 Phoebe Greenberg
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    Канада       година    2008      времетраене    12мин
жанр    Философски       технология    Игрално кино      тема    Други реалности Отчуждение
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Александър Милчев
публикувано на 22 Декември 2017
С поред баба ми всички болести, несполуки и беди са навлизали безмилостно в живота ми заради неоспоримия от нея факт, че просто не ям достатъчно. Тази забележителна сигурност за обвързаността на спадовете в живота с неправилното/недостатъчното хранене е легендарно типична за възрастните жени, радващи се на внуци. Но ако поради някаква щастлива случайност (или дай, Боже преднамереност) тези прекрасни женици отделят единайсет минути на Next Floor, едва ли толкова охотно биха сипвали допълнително. И не защото обгрижването ще претърпи някакъв спад, а защото чревоугодничеството е грях. А повечето са вярващи… Най-вече в екрана.

Третият кръг на Ада, пише Данте, е отреден за лакомите. В него те са обречени да пълзят в тиня и кал под непрестанен студен дъжд. Спорно е как точно наказанието в Дантевото гениално произведение се свързва именно с този тип грях. И тук Next Floor дава едно по-обвързано с лакомията наказателно последствие. Единайсет видимо заможни и охолни сътрапезници ядат не до пръсване, а до пропадане. От колко време пропадат по етажите? Ще се разбият ли в партера? Главният келнер, със студеното, безмилостно и уж услужливо за протичането на вечерята "Next floor!", явно знае отговора. Знае до какво ще доведе последната хапка - до сгромолясване, до бездънието, до безкрайността, до удовлетворената му тънка усмивка…

Впрочем репликата му, дала името на филма, е единственото членоразделно словосъчетание, изречено насред дъвченето, мляскането, доволното сумтене и зловещата, писклива и лингвистично неразбираема комуникация между келнерите в превъзбуденето им тичане по стълбите към следващия етаж. И повече от тази лаконичност в сценария не е и необходима, защото филмът представя гениалната си идея изцяло визуално, посредством метафорични, хиперболизирани и силно характерни образи. Животинската настървеност, с която се хранят сътрапезниците на тази дяволска вечеря, е напълно еднозначна в смисъла си, че те не са просто гладни. Те си съперничат кой ще изяде повече, като това прераства в посягане към чуждата чиния. И именно тук етажите спират да издържат дори за по хапка тежестта си. Грехът казва последната си дума, пирът приключва.

Филмът на Денис Вилньов е изключителна творба не само заради идеята и смисъла си. Звукът, като жизнено необходим елемент в случая, е едно от най-впечатляващите му постижения.
Дори само да се изслуша, Next Floor би нанесъл около половината от ефекта си.

Работата на оператора, Николас Болдюк, също заслужава да се отбележи –  например заради Vertigo ефекта в някои кадри, наистина подходящо и уместно използван. Филмът е резултат на изключителна хомогенност и композиция. Условното рамкиране с близките планове на главния келнер, уникалността в характерите на всеки един от персонажите, двата музикални фона, толкова контрастни, колкото и допълващи се… Next Floor е безспорно бижу на късото кино, а Вилньов е показвал и в пълнометражен план, че е изключителен бижутер.

Блюдо от носорог. Bonappétit!
#next #floor #denis #Villeneuve #2008 #cannes #short #film #thriller #filosophy #игрално #кино #франция #france #кан #късометражен #филм #трилър #философски #грийнбърг #съспенс #suspense #greenberg

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018