РЕЖИСЬОР  
ПРОДУЦЕНТ  
 PAU CAMARASA
 VALÉRIE DELPIERRE & DAVID BAUTE
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google


Испания     •     2009     •     11мин
жанр
Експериментален
технология
Игрално кино
теми
Любов, Вдъхновение
П ървата реакция след гледането на ONA беше безпрецедентно учудване. Късометражният черно-бял филм започва и завършва с изгледа към океана, което неминуемо поставя границите, в които се осъществява и наслагва символиката на чувствеността. Ако се опитаме да „прочетем” филма посредством образите и смисъла вложен в тях, то непосредствено изниква името на Славой Жижек като гуру в прочита на образността. В този контекст още първият образ на океана ни препраща непосредствено към подсъзнателното, инстинктивното, целокупността на човешката емоционалност в нейния най-суров и първичен вид.
 
При своеобразно поетапно мислене за някакво разграничение между случващото се в ONA, то преходът би бил чисто интерпретативен – от поставяне на различието в пейзажа и тялото, които изначално се сливат още в първите кадри до обособяването на персонажите и достигане до тяхното единство.
 
За да се визуализира дадена идеята киното ни дава готовия образ, както и подкрепя идеята чрез диалога, в случая с ONA това не важи. Словесността и диалога биха отнели от идейното съдържание, затова и те липсват – от началото до края тази словесност се разкрива единствено чрез мълчанието и емоциите, вложени в погледите. Освен отказа от езика тук имаме отказ и от цветовете, които на своя страна могат да придадат нов смислов товар. В тези аспекти зрителят е изправен пред суровата, реална и изчистена от всякакви наслагвания емоция.
 
Ако може да определим филма с един единствен термин, извеждащ основната идея, той би бил – чувственост, която се влага във всеки един кадър и кулминира в отприщването на несъзнателното. Рамките и границите са зададени, а в тях се осъществява разкриването на многопластова емоционалност – от учудването и неочакваната изненада при допира с природното през прокрадващата се нежност в израженията и телесната символика до еротичното като реализация на тази подтиснатата чувственост.
 
Не е случайно и това, че ONA получава множество международни отличия и награди. Още при първия кадър филмът учудва, до голяма степен смущава, събужда емоциите чрез непосредственото вписване на зрителя в случващото се. Колкото и да ми се иска да избегна символиката на всеки един образ, то опитът остава напразен. Pau Camarasa разкрива по прекрасен начин съприкосновението на мъжа и жената в неговата комплексност – от разочарование до щастие, от изначално отхвърляне до сливане – всичко това се визуализира чрез опростяването на множеството възможни наслагвания върху образа.
 
Всеки един кадър в ONA репрезентира определено състояние, дава ни именно чувството в неговия всеобщ смисъл, така и най-простият образ, изразяващ определена емоция в същината си разкрива целокупността от емоции. Постоянният преход от едно налично състояние в друго, размитостта на образа, семплото представяне на контакта между персонажите са заявка за оригиналност и творческо мислене.
автор
Атанаска Чолакова
на 17 March 2014
#ona #pau #camarasa #VALÉRIE #valerie #DELPIERRE # #DAVID #BAUTE #spain #short #experimental #испания #експериментален #она #секс #sex #erotic #еротичен #2009 #игрално #кино #live #action #

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
team members who have visited this page or watched film
ПРЕСЦЕНТЪР ЗА ПРОЕКТА НАШИЯТ ЕКИП ИЗПРАТИ ФИЛМ ОТВОРЕНИ ПОЗИЦИИ КОНТАКТ С НАС


project lead by Kinematograf Media Foundation
with love from Sofia, Bulgaria

site engineered by uli.space
some rights reserved © 2012-2017