19.7 21:00ч
ѕловдив
налични са български субтитри
«а да активирате субтитрите, след като заредите филма през PLAY бутона, в долната д€сна част на видео плеъра ще видите бутон CC. Ќ€кой видео сайтове ги наричат closed captions.

јко езикът не е български, може да тр€бва допълнително да ги изберете от бутона за настройки, най-често се налага с YouTube.
director  
producer  
writer  
 Gunhild Enger
 Gudrun Austli
 Gunhild Enger
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    Ќорвеги€       година    2013      времетраене    15мин
жанр    ƒрамеди€ —емеен       технологи€    »грално кино      тема    —ложни взаимоотношени€ Ќеловки моменти
запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
—ветлана “одорова
публикувано на 7 ‘евруари 2019
кандинавското кино винаги заслужава внимание. ћного харесвам  начина, по който авторите му формулират проблемите на човешкото същество, на действителността по принцип и на съвременността в частност - пр€мо, безжалостно и без излишно церемонене. ј най-хубавото е, че не се изкушават да морализаторстват - просто ни показват какви сме, без да съд€т и да търс€т виновни, а това май е дори по-смущаващо и засрамващо от всеки упрек.

Ќорвежката режисьорка Gunhild Enger ни разказва за провалите в комуникаци€та между хората, за невъзможността да направим идеите си достатъчно пон€тни за други€ и, на свой ред, да разберем неговите.
—ветът на Premature е светът на преждевременната грижа - на желанието да предупредиш, да опазиш, да подготвиш за лошото. —ветът на добрите намерени€. Ќа родителите.

–азбира се, този св€т се провал€ с гръм и тр€сък. “ой е по дефиници€ невъзможен заради затвореността на всеки от нас в собствени€ му св€т и неспособността ни да се свържем истински и пълноценно с други€. » се оказва практически невъзможен заради множеството разлики между героите - възраст, житейска позици€, разнокултурност.

¬ръзките в семейството са едни от най-сложните, които изграждаме през живота си. ≈моционалното ни обвързване е много силно, и в същото време като отделни човешки същества, всеки от нас изминава свой собствен път, промен€ се по своему. “ова често привнас€ в отношени€та ни конфликтност, обида и разочарование и води до отчуждение. –одителите трудно приемат, че децата претърп€ват промени (при това съвсем не тези, които те очакват) и се затрудн€ват да ги следват. ƒецата, погълнати от собствени€ си живот, н€мат търпение, време и желание да общуват с родителите си. » се получава разминаване. ѕолучава се неловката ситуаци€, при ко€то се прибираш с радост в къщи и си щастлив да видиш родителите си, но н€как ... н€ма за какво да си говорите. » ситуаци€, при ко€то си броил дните, часовете и минутите до пристигането на любимото дете, пък то се оказва човек, когото вече не познаваш. ¬ стремежа си да замажем това разминаване, да се престорим, че не съществува, започваме досущ като слон в стъкларски магазин да се вихрим. ј ако има и външен за семейството човек, тогава положението може да излезе от контрол. ƒа кажем неща, които не мислим, да предизвикаме неудобство, да нараним.

≈кипът на филма  обрисува до съвършенство този странен и объркан св€т на очаквани€ и реалност, потап€ ни в него. «атворени в купето на семейните отношени€, ние усещаме напрежението, трескавото желание на персонажите да се свържат помежду си и разочарованието от разминаването. —татичната камера и непрекъснатостта на кадъра ни впримчват клаустрофобично в ситуаци€та.  ќбзети от неудобство, забрав€ме, че гледаме актьори. 

¬прочем много интересна за мен беше гледната точка на режисьорката за кастинга. “ъй като във филмите си пресъздава сво€ св€т, светът, който познава, за не€ е по-естествено да работи с непрофесионалисти, с хора, които н€мат опит пред камера. "ћо€т поглед към света не включва  ийра Ќайтли". ¬ Premature имаме театрална актриса, куклена актриса, студент по политологи€ и човек, случайно срещнат в парка. ћоже би тъкмо затова филмът остав€ такова силно усещане за реалистичност. Ќепрофесионалистите, казва  Gunhild Enger, имат само един начин да представ€т нещата и разказът просто тр€бва да се съобрази с това. »нтересен подход с очевидно успешен резултат.
#We #follow #the #Norwegian #Martin #and #his #pregnant #Spanish #girl- #friend, #Lucia, #during #their #first #15 #minutes #on #Norwegian #soil, #observing #LuciaТs #first #encounter #with #this #new #culture #and #her #in‐laws. #ItТs #a #car #trip #full #of #social #tensions, #expectations #and #misunderstandings. #Brilliant #observational #comedy #done #in #one #shot.

запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
»«ѕ–ј“» ‘»Ћћ ≈ »ѕ  ќ» —ћ≈ Ќ»≈? ѕ–≈—÷≈Ќ“Џ– —“ј“»—“» »  ќЌ“ј “
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управл€ва от сдружение  инематограф ћеди€
създаден в Ѕългари€
уебсайт, изграден от uli.space

н€кои права запазени ¬© 2012-2018