21.3 19:00ч
София
налични са български субтитри
За да активирате субтитрите, след като заредите филма през PLAY бутона, в долната дясна част на видео плеъра ще видите бутон CC. Някой видео сайтове ги наричат closed captions.

Ако езикът не е български, може да трябва допълнително да ги изберете от бутона за настройки, най-често се налага с YouTube.
director  
producer  
writer  
 Gunhild Enger
 Gudrun Austli
 Gunhild Enger
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    Норвегия       година    2013      времетраене    15мин
жанр    Драмедия Семеен       технология    Игрално кино      тема    Сложни взаимоотношения Неловки моменти
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Светлана Тодорова
публикувано на 7 Февруари 2019
С кандинавското кино винаги заслужава внимание. Много харесвам  начина, по който авторите му формулират проблемите на човешкото същество, на действителността по принцип и на съвременността в частност - прямо, безжалостно и без излишно церемонене. А най-хубавото е, че не се изкушават да морализаторстват - просто ни показват какви сме, без да съдят и да търсят виновни, а това май е дори по-смущаващо и засрамващо от всеки упрек.

Норвежката режисьорка Gunhild Enger ни разказва за провалите в комуникацията между хората, за невъзможността да направим идеите си достатъчно понятни за другия и, на свой ред, да разберем неговите.
Светът на Premature е светът на преждевременната грижа - на желанието да предупредиш, да опазиш, да подготвиш за лошото. Светът на добрите намерения. На родителите.

Разбира се, този свят се проваля с гръм и трясък. Той е по дефиниция невъзможен заради затвореността на всеки от нас в собствения му свят и неспособността ни да се свържем истински и пълноценно с другия. И се оказва практически невъзможен заради множеството разлики между героите - възраст, житейска позиция, разнокултурност.

Връзките в семейството са едни от най-сложните, които изграждаме през живота си. Емоционалното ни обвързване е много силно, и в същото време като отделни човешки същества, всеки от нас изминава свой собствен път, променя се по своему. Това често привнася в отношенията ни конфликтност, обида и разочарование и води до отчуждение. Родителите трудно приемат, че децата претърпяват промени (при това съвсем не тези, които те очакват) и се затрудняват да ги следват. Децата, погълнати от собствения си живот, нямат търпение, време и желание да общуват с родителите си. И се получава разминаване. Получава се неловката ситуация, при която се прибираш с радост в къщи и си щастлив да видиш родителите си, но някак ... няма за какво да си говорите. И ситуация, при която си броил дните, часовете и минутите до пристигането на любимото дете, пък то се оказва човек, когото вече не познаваш. В стремежа си да замажем това разминаване, да се престорим, че не съществува, започваме досущ като слон в стъкларски магазин да се вихрим. А ако има и външен за семейството човек, тогава положението може да излезе от контрол. Да кажем неща, които не мислим, да предизвикаме неудобство, да нараним.

Екипът на филма  обрисува до съвършенство този странен и объркан свят на очаквания и реалност, потапя ни в него. Затворени в купето на семейните отношения, ние усещаме напрежението, трескавото желание на персонажите да се свържат помежду си и разочарованието от разминаването. Статичната камера и непрекъснатостта на кадъра ни впримчват клаустрофобично в ситуацията.  Обзети от неудобство, забравяме, че гледаме актьори. 

Впрочем много интересна за мен беше гледната точка на режисьорката за кастинга. Тъй като във филмите си пресъздава своя свят, светът, който познава, за нея е по-естествено да работи с непрофесионалисти, с хора, които нямат опит пред камера. "Моят поглед към света не включва Кийра Найтли". В Premature имаме театрална актриса, куклена актриса, студент по политология и човек, случайно срещнат в парка. Може би тъкмо затова филмът оставя такова силно усещане за реалистичност. Непрофесионалистите, казва  Gunhild Enger, имат само един начин да представят нещата и разказът просто трябва да се съобрази с това. Интересен подход с очевидно успешен резултат.
#We #follow #the #Norwegian #Martin #and #his #pregnant #Spanish #girl- #friend, #Lucia, #during #their #first #15 #minutes #on #Norwegian #soil, #observing #Lucia’s #first #encounter #with #this #new #culture #and #her #in‐laws. #It’s #a #car #trip #full #of #social #tensions, #expectations #and #misunderstandings. #Brilliant #observational #comedy #done #in #one #shot.

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
партньори
In Globo
PR notes


р. Велико Търново 98FM
PR notes


Actualno.com
PR notes


Под Mоста
PR notes


Plovdiv Time
PR notes


Go Guide
PR notes


радио Новините СЕГА, 105.6
PR notes


9th LLF
PR notes


Stenata
PR notes


Арт Колеж
PR notes


CinePromo
PR notes


Dream Team Events
PR notes


Неконформистка Алтернатива
PR notes


печатница Ploter.BG
PR notes


Coffee&Gallery Cu29 Пловдив
Клуб на пътешественика София
Коуъркинг Хъб-а Самоков
Кино Влайкова София
Абордаж София
TAM club Велико Търново
Stage Bar Благоевград
Къщата на Архитекта Стара Загора
Лятно кино в квартала Варна
Капана фест Пловдив
Културен център G8 София
Петното Пловдив
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА НАС ПРЕСЦЕНТЪР КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018