15.7 20:30ч
Пловдив
РЕЖИСЬОР  
СЦЕНАРИСТ  
 JESSE ATLAS
 AARON WOLFE
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    САЩ       година    2013      времетраене    11мин
жанр    Драма       технология    Игрално кино      тема   
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Елена Рапонджиева
публикувано на 29 Декември 2013
R ecord/Play успя да се превърне в един от любимите ми si-fi филми.
 
Във века на медиите и на споделената креативност, наречена интернет, да разгледаш тема или да ти хрумне идея, която е 100% новаторска и никой друг не е разглеждал до момента си е кауза пердута. Затова пък по този начин се отваря поле за друг вид майсторство –да вземеш един куп стари (класически/клиширани.. избери си дума) идеи и да ги комбинираш по такъв начин, че да създадеш нещо ново, качествено и въздействащо.
 
На този принцип работи Тарантино. Така подхожда и Jesse Atlas във филма си Record/Play. Имаме идеята за пътуване във времето и вечното човешко желание да промени неща, заключени в миналото. Имаме историята за онази любов, която обстоятелствата трагично са прекъснали завинаги.  Имаме Walkman Sony и някакъв вид джаджа на NASA. Ясно е, че НЕЩО ще се случи.
 
Много ми допадна заиграването с идеята за пътуване във времето чрез касетката, защото всъщност това се е случвало на всички ни.  (Онази песен, от която е достатъчно да чуеш само първите 3 тона и вече си се пренесъл в момента когато.... и т.н.) Само че, в този случай, с помощта на типовете от NASA, които според филмовата индустрия явно се занимават с магии, пренасянето става съвсем буквално и предоставя възможността миналото да бъде променено.
 
Признавам си, че не разбрах напълно защо всеки път героят изваждаше касетката от тялото си, но пък факта, че и той самият не знаеше подробности относно как работи цялата система ме караше да разбирам по-добре него като персонаж. Установил, че има този уникален шанс, най-важното е не да разбере точно как и защо, а по-скоро да разбере как може да използва възможността и да спаси любимия човек. По изключение дупките и въпросителните в сюжета допринасят за неговата достоверност, а не обратното.
 
Но пък и истината е, че ако не беше прекрасното изпълнение на Mustafa Shakir в главната роля филмът нямаше да ми въздейства толкова. Благодарение на него, почувствах историята като изключително лична – от емоциите, до изборът, който прави. Разбрал, че не може да пренесе оръжие, а чрез касетката може да пътува само един човек, той решава да пожертва себе си и да спаси нея. Ето тук вече филмът ни хваща за гърлото, а Jesse Atlas се доказва като разказвач, завършвайки класическия си микс подобаващо трагично.
 
Личи си, че режисьорът сериозно е премислил над силата, която звуците имат над хората. Не само, че е завъртял филма си около тази тема, но и звуковото оформление на Record/Play заслужава награда. Някога един мой лектор беше казал, че ако един филм има добра история, дори и да е сниман на мобилен телефон – качеството на картината няма да попречи на зрителите да му се насладят. Но дори и филм да е сниман с камера от най-висока класа, ако звукът му не е добър (не звучи естествено, не подхожда на историята, не създава атмосфера...) – филмът е провален, защото зрителят не може да се потопи.
 
Е, в този филм звуковото оформление е толкова добро и атмосферно, че спокойно мога да кажа: историята ни беше разказана на две нива – както за очите, така и за слуха.
#record #play #jesse #atlas #si-fi #si #fi #romance #drama #time #travel #travelling #time-travel #cassette #recorder #walkman #old #tape #prevent #murder #change #past #love #man #woman #късометражен #филм #късо #кино #драма #фантастика #пътуване #във #времето #касета #уолкмен #запис #мъж #слуша #пътува #пренася #спаси #жена #любов #любовна #история #пространство #пространството

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018