РЕЖИСЬОРИ  
КИНЕМАТОГРАФИСТ  
СЦЕНАРИСТ  


Канада     •     2015     •     13мин
жанр
Фентъзи
технология
Музика
теми
Вдъхновение, Свързаност
S ALVAGE e втората част от визуално-музикалното приключение на трилогията KIN. Братята McKinnon отново представят пред зрителя една невероятна визуална история, протичаща и въвличаща зрителя в приказния свят, който сътворяват. От подбора на актьорския състав през забележителната природа в Нюфаундленд, кинематографията и музиката – SALVAGE оправда всички очаквания след забележителния успех на KIN.

Всяка една от трите части изначално може да бъде мислена като автономна сама по себе си, но в същото време притежава общите черти, които ни карат да търсим дълбоко скритите връзки и символи, явяващи ни се в бавно протичащите кадри. Като допълнение към филмите в графичната новела KIN са добавени и още няколко страници, които осветляват събитията около рицаря и връзката с малкото момиче от първия филм. Историята все още не е напълно ясна, но определени артефакти и тяхното значение постепенно се осветляват и препращат към последващите събития.

Тази история по същество е прекалено магична, за да се търси каквато и да е закономерност в протичащите се събития. Братята залагат именно на мистериозния елемент, като по този начин оставят за зрителя сам да разкрива поетапно скритите пластове. Последователно трилогията въвлича в света на метафората и символа, в света на илюзорното. Действието е налично, но то не може да бъде обхванато в неговата пълнота, затова и единственото, което ни остава е да се насладим на майсторски визуалното представяне на всеки образ.

Първите два филма наподобяват два различни пъзела, някои части от които са еднакви, а други са се загубили и остават празно поле в цялостния концепт. KIN и SALVAGE могат да се сравнят и с два различни съня, сънувани от един човек последователно –  действието им се развива в различно време и пространство, а елементите от единия се прокрадват бегло във втория.

Времето в SALVAGE е различно, то е ново, то е бъдеще. Магичното присъствие, което преобладаваше в KIN тук е заменено с образи, отличаващи се повече със своята реалност. За разлика от засилената приказно-епична страна на KIN, SALVAGE се явява като медиум между реалното и мистичното.

Тайнствената визия на малкото момиче в бяло е претворен в образа на млада жена, танцуващите духове със скрити лица са превъплътени като петима рибари... Тези препратки са явни, но отново в контекста на историята поставят множество въпроси.

По същество историята се съсредоточава върху ранения пилот – всичко останало е напластяване на прекрасни кадри и метафорични образи. Отличаващите се артефакти, които носят и дълбока символика в случая са: самолетът (който е същият, с който малкото момче играе в първия филм), луната (появяваща се за първи път в SALVAGE), както и бялата перлена огърлица, която със сигурност ще видим и в последната част.

SALVAGE определено надмина очакванията ми за втората част от трилогията, чрез своята автономност той постави повече въпроси, отколкото даде някакви отговори. Единственото, което ни остава сега е да очакваме и трепнем с нетърпение, какво ще ни поднесе брилянтната визия и майсторското й изпълнение от двамата братя във финала на тази приказна поредица.
автор
Атанаска Чолакова
на 7 Март 2015
#Спасение #Salvage #Канада #Canada #Себ #Маккинън #Seb #McKinnon #Бен #Маккинън #Ben #McKinnon #Късометражно #кино #Short #film #Фентъзи #Fantasy #Музика #Music #Трилогия #Trilogy #Епичен #Epic #Магия #Magic

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
team members who have visited this page or watched film
ПРЕСЦЕНТЪР ЗА ПРОЕКТА НАШИЯТ ЕКИП ИЗПРАТИ ФИЛМ ОТВОРЕНИ ПОЗИЦИИ КОНТАКТ С НАС


project lead by Kinematograf Media Foundation
with love from Sofia, Bulgaria

site engineered by uli.space
some rights reserved © 2012-2017