09.4 19:30ч
Велико Търново
РЕЖИСЬОР  
ПРОДУЦЕНТ  
 BRAM SCHOUW
 Fleur van den Berg
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    Холандия       година    2014      времетраене    11мин
жанр    Драма       технология    Игрално кино      тема   
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Милен Николов
публикувано на 8 Ноември 2014
В изуално наситен с цветове и затрогващо написан сценарий, Sevilla е обяснение в любов към живота и всички негови било то добри или лоши стечения и обстоятелства. Това е филм, който напълно доказва тезата, че чрез една простичко написана идея и богат набор от визуални и технически средства, пак е възможно да се създаде филмово произведение на изкуството, което да завладее и въодушеви зрителя напълно. Защо мисля така? Защото съм привърженик на идеята, която споделя и великият Луи Мал, а именно, че истински зрелият кинотворец разчита повече на емоцията във филмите си, отколкото на идеите. И Sevilla прави точно това – наред с Impasse, Bram Schouw отново дава предимство на чувствата пред разсъжденията. И този похват се ползва като ехо, защото той се проектира първо върху персонажите и тяхното поведение, а след това се предава и върху зрителите.

Други елементи, които заслужават внимание са заглавието на филма и присъствието/значението на реката.

Заглавието не е случайно, защото на мен лично ми напомня за “Бразилия” на Тери Гилиъм. И в двата случая става въпрос за място, където несбъдналите се мечти и копнежи могат да се материализират. Севиля недвусмислено изпълнява ролята на пространство, където нещата са такива, каквито ние искаме да са, а не такива, каквито понякога ни повелява животът. Заглавието загатва и основната идея на филма. Волята да преживееш една трагедия, да я загърбиш и да продължиш напред към бъдещето. Напред, където си по-силен и по-несломим.

Ролята на реката е също много интересна, защото е с двойствен характер. От една страна тя е трагичният катализатор, а от друга се явява като елемент, чрез който персонажите се пречистват от натрупаната болка, с която е трябвало да живеят досега. Защото животът прилича на река – тя е вечно движещ се, вечно променящ се механизъм, който или удавя човека, или го пренася към нови, непознати брегове…

В дни, в които киното е масово използвано средство за оригиналничене, което накрая често се изродява в пошла отегчителност, Sevilla се изправя като рядък кино документ, който показва семплата красота на нашето битие, изпитанията, които Съдбата понякога ни хвърля, и борбата, която се налага да водим за правото на щастие и душевен мир.
#Sevilla #Bram #Schouw #Netherlands #2014 #Drama #холандия #драма #

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018