2017
номиниран
режисьор  
продуцент  
сценарист  


Великобритания     •     2017     •     6мин
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
жанр
Комедия
технология
Игрално кино
теми
Свързаност, Човечност
автор
Ивайло Дончев
публикувано на 23 Декември 2017
Р ежисьорският дебют на младата Шарлот Регън, Standby, разказва историята на Гари и Джени – партньори в британската полиция – и без таймлапс побира повече от година в… пет минути.
 
В интервю за monologueblogger.com Шарлот споделя, че онова, което я е вдъхновило за филма са отношенията ѝ с втория ѝ баща. Твърде често той предпочитал да показва любовта си с ежедневни жестове, вместо с думи, и не е трудно да го открием в героя на Andrew Paul.
 
Силата на Standby не е в някаква уникалност на посланието, колкото в концептуалната чистота и липсата на дори кадър баластра. Шарлот Регън може спокойно да изнесе лекция на мнозина от холивудските си колеги за това как да заснемат филм без да се чудят с какво да пълнят сценариите си. Не случайно работата ѝ е оценена с номинация на БАФТА за най-добър британски късометражен филм.
 
Чувството, което остава след края на Standby е, че вече сме гледали десетки подобни филми, само че всеки от тях по поне деветдесет минути. Тук историята е разказана в рамките на пет. И това се постига със стегнат монтаж, отличната игра на Alexa Morden и споменатият вече Andrew Paul и непромененият през целия филм ъгъл на камерата. За него Шарлот споделя, че целта на похвата била да спести пари и да се фокусира върху сценария. С първата задача се е справила впечатляващо, свивайки бюджета си до 2500 паунда и показвайки ни как може да се направи добър филм без да се строши един вагон пари. В това отношение творбата ѝ слага в малкия си джоб редица мултимилионни продукции, които хранят очите с взривове и каскади, но никога не достигат душата. Не че си го поставят за цел, де.
 
Standby се докосва до живия живот и едва ли има зрител, който да не може да припознае себе си в някой от героите – в техните хумор, радост, тъга; когато празнуват и премълчават, притесняват се и са нетърпеливи... Той е филм за човечността и вниманието към дребните жестове. За разликата между едното и двете захарчета.
#комедия #полицаи #ежедневие #драма #приятелство #comedy #police #everyday #life #drama #friendship #Ивайло #Дончев #Ivaylo #Donchev #Ivailo #Donchev

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
партньори
радио Новините СЕГА, 105.6
PR notes


печатница Ploter.BG
PR notes


Go Guide
PR notes


Plovdiv Time
PR notes


Неконформистка Алтернатива
PR notes


9 ФЕГ
PR notes


Dream Team Events
PR notes


Под Моста
PR notes


Социалната чайна Варна
Coffee&Gallery Cu29 Пловдив
Клуб на пътешественика София
При Мер Свиленград
Коуъркинг Хъб-а Самоков
Кино Влайкова София
Абордаж София
Jazza Bar Стара Загора
TAM Велико Търново
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА НАС ПРЕСЦЕНТЪР КОНТАКТ
English

проекта се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени © 2012-2018