31.5 20:00ч
Велико Търново
РЕЖИСЬОР  
ПРОДУЦЕНТ  
СЦЕНАРИСТ  


Босна и Херцеговина     •     2002     •     10мин
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
жанр
Драма, Военен
технология
Игрално кино
теми
Разруха, Човечност
автор
Михаела Александрова
публикувано на 8 Юли 2015
И зключително силни десет минути, поднесени ни от режисьора Ahmed Imamovic – едва ли е случайно, че филмът е с продължителността, заложена в заглавието. Идеята за времето и това, което можем да заключим в него. Докато за един десет минути се равнява на изпушването на цигара пред фото-студио, друг за същото време може да се превърне в сирак.

Любопитен факт е, че частта от филма в Рим не е заснета действително там. Що се отнася до японеца, в ролята на туриста, режисьорът Ahmed Imamovic се обръща към посолството на Япония в Сараево и така получава съгласието един от служителите – Satoshi Yahata - да участва във филма. Впечатление прави операторското майсторство, когато действието се прехвърля в Сараево – всичко е заснето умело в един кадър, правейки зрителя още по-съпричастен към случващото се и затвърждавайки идеята за безпощадността на времето, при което, в реалния живот, няма стоп-кадър. Mirsad Herovic заслужава поздравления. И не само – целият екип, довел филма до спечелването на награда за най-добър европейски късометражен филм за 2002 година.

Сценаристът Srdjan Vuletic избира въздействащ начин, по който представя епизод от войната в Босна от 1994 г. Проследяване на линията, при която обичайно човешкото се е пригодило към следствията от нечовешкото. Всеки родител би казал на сина си да се пази, когато излезе навън, но в случая с Мемо (Almedin Leleta) и баща му (Izudin Bajrovic) следването на заръката е равнозначно на оцеляване. Примерите, в този смисъл, са пропити във всяка част от ежедневието на героите.

Пригаждане и контраст. Като че ли двете основни идеи, развити в сюжета. Пригаждането като начин да продължиш да бъдеш „обикновен човек”, независимо какви са обстоятелствата. Контрастът като едновременната картина на това какво допускаме в едно и също време да се случва в света. Център-периферия и критериите за „нормално” в тях. Кланета в Рим през 94-та? Дали толкова малко хора щяха да знаят за тях и да остават блажено невежи, ако това беше реалността във въпросната година?

Но екипът на „10 minutes” не търси назидание. По чудесен творчески начин разказва. И с това – неизбежно посява важните въпроси. Или, може би, подготвя съзнанието на непитащите се за промяна.
#10 #minutes #Босна #и #Херцеговина #Bosnia #and #Herzegovina #Ahmed #Imamovic #Jasmin #Durakovic #Srdjan #Vuletic # 2002 #война #war #1994

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
team members who have visited this page or watched film
партньори
радио Новините СЕГА, 105.6
PR notes


печатница Ploter.BG
PR notes


Go Guide
PR notes


Plovdiv Time
PR notes


Неконформистка Алтернатива
PR notes


9 ФЕГ
PR notes


Dream Team Events
PR notes


Социалната чайна Варна
Coffee&Gallery Cu29 Пловдив
Клуб на пътешественика София
При Мер Свиленград
Коуъркинг Хъб-а Самоков
Кино Влайкова София
Абордаж София
Jazza Bar Стара Загора
TAM Велико Търново
ПРЕСЦЕНТЪР ЗА ПРОЕКТА НАШИЯТ ЕКИП ИЗПРАТИ ФИЛМ ОТВОРЕНИ ПОЗИЦИИ КОНТАКТ С НАС


project lead by Kinematograf Media Association
with love from Sofia, Bulgaria

site engineered by uli.space
some rights reserved © 2012-2018