24.7 21:00ч
ѕловдив
–≈∆»—№ќ–  
ѕ–ќƒ”÷≈Ќ“  
—÷≈Ќј–»—“  

държава    Ѕосна и ’ерцеговина       година    2002      времетраене    10мин
жанр    ƒрама ¬оенен       технологи€    »грално кино      тема    –азруха „овечност
запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
ћихаела јлександрова
публикувано на 8 ёли 2015
» зключително силни десет минути, поднесени ни от режисьора Ahmed Imamovic – едва ли е случайно, че филмът е с продължителността, заложена в заглавието. »де€та за времето и това, което можем да заключим в него. ƒокато за един десет минути се равн€ва на изпушването на цигара пред фото-студио, друг за същото време може да се превърне в сирак.

Ћюбопитен факт е, че частта от филма в –им не е заснета действително там. ўо се отнас€ до €понеца, в рол€та на туриста, режисьорът Ahmed Imamovic се обръща към посолството на япони€ в —араево и така получава съгласието един от служителите – Satoshi Yahata - да участва във филма. ¬печатление прави операторското майсторство, когато действието се прехвърл€ в —араево – всичко е заснето умело в един кадър, правейки зрител€ още по-съпричастен към случващото се и затвърждавайки иде€та за безпощадността на времето, при което, в реални€ живот, н€ма стоп-кадър. Mirsad Herovic заслужава поздравлени€. » не само – цели€т екип, довел филма до спечелването на награда за най-добър европейски късометражен филм за 2002 година.

—ценаристът Srdjan Vuletic избира въздействащ начин, по който представ€ епизод от войната в Ѕосна от 1994 г. ѕрослед€ване на лини€та, при ко€то обичайно човешкото се е пригодило към следстви€та от нечовешкото. ¬секи родител би казал на сина си да се пази, когато излезе навън, но в случа€ с ћемо (Almedin Leleta) и баща му (Izudin Bajrovic) следването на заръката е равнозначно на оцел€ване. ѕримерите, в този смисъл, са пропити във вс€ка част от ежедневието на героите.

ѕригаждане и контраст.  ато че ли двете основни идеи, развити в сюжета. ѕригаждането като начин да продължиш да бъдеш „обикновен човек”, независимо какви са обсто€телствата.  онтрастът като едновременната картина на това какво допускаме в едно и също време да се случва в света. ÷ентър-перифери€ и критериите за „нормално” в т€х.  ланета в –им през 94-та? ƒали толкова малко хора щ€ха да зна€т за т€х и да остават блажено невежи, ако това беше реалността във въпросната година?

Ќо екипът на „10 minutes” не търси назидание. ѕо чудесен творчески начин разказва. » с това – неизбежно пос€ва важните въпроси. »ли, може би, подготв€ съзнанието на непитащите се за пром€на.
#10 #minutes #Ѕосна #и #’ерцеговина #Bosnia #and #Herzegovina #Ahmed #Imamovic #Jasmin #Durakovic #Srdjan #Vuletic # 2002 #война #war #1994

запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
»«ѕ–ј“» ‘»Ћћ ≈ »ѕ  ќ» —ћ≈ Ќ»≈? ѕ–≈—÷≈Ќ“Џ– —“ј“»—“» »  ќЌ“ј “
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управл€ва от сдружение  инематограф ћеди€
създаден в Ѕългари€
уебсайт, изграден от uli.space

н€кои права запазени ¬© 2012-2018