12.8 20:30ч
Благоевград
2007
номиниран
director  
producer  
writer  

държава    България       година    2007      времетраене    9мин
жанр    Детски Епичен       технология    3D анимация      тема    Мечти Иронични обрати
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Анита Кацарска
публикувано на 10 Март 2020
И ма само три необходими неща, за да полетиш: мечта, упорство и да бъдеш жаба!” е надслова, под който жабокът Ас разбива всякакви стереотипи за това кой има място на небето и кой няма. Като казвам небето, имам предвид физическото пространство над главите ни, не метафизичното райско измерение, макар че Ас най-вероятно завършва и там, след като успява да полети посредством клюна гилотина на свирепия щъркел. Май никога не съм си мислила за щъркелите като за свирепи същества… 
         Но анимационното изкуство взима именно базисното човешко знание за законите на природата и му удря два шамара, за да го разбърка и да му покаже, че дори невъзможното има шанс да просъществува, когато е нарисувано с въображение. “Въздушният Ас” слага рекламите на “Ред Бул” в задния си джоб и дава крила на дипломния проект на Свилен Димитров. Филмът печели на режисьора общо 11 награди за най-добра анимация на редица чуждестранни фестивали и го изпраща в селекцията на БЕРЛИНАЛЕ. Аниматорът заслужено печели признание, тъй като произведението му претворява екстаза от победата още преди той самият да е усетил вкуса ѝ. 
         Какво означава гравитация? Какво означава биологична предопределеност? Свилен Димитров изрисува тези въпроси върху лицето на жабока Ас, но след това така завърта хода на събитията, че отговорите се затлачват на дъното на блатото. Защото ако птиците могат да летят, тогава защо не и жабите? 
         В своето изкуство аниматорът твърди, че намира вдъхновение във филмите на Тим Бъртън и Уолт Дисни, но във “Въздушният Ас” аз виждам и от обезумялата енергия на Warner Bros. Animations. Френетичните движения на героите, разделянето на нарисуваното тяло на съставните му части, очите, останали във въздуха, докато устата се разтегля пет метра надолу до земята, десет размаха на ръцете в един кадър - това са типичните за анимацията на “Шантави рисунки” танцови движения, които тук оживяват отново с активна еластичност и пъргавина. Илюзията е подсилена от музиката на Искрен Искренов, чиято мисъл се вплита с тази на Свилен Димитров дори при мигването на жабешко око, създавайки аудиовизуална симбиоза. 
         Жабата плаче - плачем и ние. Жабата лети - летим и ние. Толкова е простичко, но зад подобно идентифициране стои тежък труд с иновативни технологии и похвати. Сюжетът подлежи на емоционално извайване, за да имплементира както тъга, така и щастие в последните мигове на Ас. Дарвин би бил заинтригуван от неописуемото удовлетворение на по-слабия, докато лети в човката на естествения подбор, за да сбъдне своята мечта. 
         На Свилен Димитров като че ли единствено му липсва да е жаба, за да полети, но поемам риска да прозвуча като пропуснала факта, че хората не могат да летят, покрай ушите си и твърдо да заявя, че режисьорът достига облаците посредством своя талант. 
#vb

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018