27.4 18:00ч
Свиленград
РЕЖИСЬОР  
ПРОДУЦЕНТ  
 VINCENT BAL
 ERWIN PROVOOST
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google


Белгия     •     1996     •     10мин
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
жанр
Film Noir
технология
Черно бели
тема
автор
Юлиян Спасов
публикувано на 16 Август 2013
T he Bloody Olive ми го препоръча продуцента на „В час с Ботев“, а съвсем случайно на следващия ден, филма сам дойде при мен през препоръчаните на YouTube. Първоначално си казах... въх, черно бял филм с естетиката на 40те. В следващия момент обаче се отърсих от вътрешното ми влечение към визуални постижения, каквито можем да видим в днешното кино и си казах ще го гледам. Хареса ми. Това е друг тип късометражен филм, който макар и създаден през недалечната 1996 година, всъщност си е точно все едно гледаме филм по MGM. В него няма истини за живота или някакви дълбоки философски идеи. В него има една нелепост, на моменти граничеща с пародията на фона на цялостната му noir естетика, която даже го прави и малко нереалистичен, взимайки предвид законите на природата в The Bloody Olive, според които човек има 11 живота...
 
Но от друга страна рядко може да гледате история с толкова много обрати. Обикновено в късото кино обратът е един, макс два. Тук историята се състои основно от обрати, чрез които лъсва всъщност многопластовата игра, която всеки един играе. Защо The Bloody Olive, макар и малко несериозен, сравнен с други филми, е всъщност толкова ценен? Защото показва и онагледява нещо, което се случва в света, само че чрез други мащаби и по-опростена обстановка. Само че, за разлика от филма, в света тези игрички се разиграват между милиони хора, сред които политици, магнати, корпоративни директори, медии. При толкова много фактори, сред които освен друго, има и постоянно текучество, връзките стават още по-сложни, комплексни и скрити до степен до която е невъзможно да ги проследите...
 
Може би само аз виждам тази връзка между The Bloody Olive и реалния живот, а може и всички вие да я виждате. Но замислете се, какъв би бил света, ако концепцията „договорки под масата“ не съществуваше. Всичко щеше да е ясно за всички. Но и дали тогава живота щеше да е толкова интересен?
#the #bloody #olive #vincent #bal #belgium #noir #black #humor #satire #black #white #dark #черен #хумор #сатира #черно #бял #филм #игрално #кино #белгия #1996 #маслина

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
team members who have visited this page or watched film
партньори
радио Новините СЕГА, 105.6
PR notes


печатница Ploter.BG
PR notes


Социалната чайна Варна
Coffee&Gallery Cu29 Пловдив
Клуб на пътешественика София
При Мер Свиленград
Коуъркинг Хъб-а Самоков
Кино Влайкова София
Jazza Bar Стара Загора
TAM Велико Търново
ПРЕСЦЕНТЪР ЗА ПРОЕКТА НАШИЯТ ЕКИП ИЗПРАТИ ФИЛМ ОТВОРЕНИ ПОЗИЦИИ КОНТАКТ С НАС


project lead by Kinematograf Media Association
with love from Sofia, Bulgaria

site engineered by uli.space
some rights reserved © 2012-2018