09.4 19:30ч
Велико Търново
РЕЖИСЬОР  
ПРОДУЦЕНТ  
СЦЕНАРИСТ  
 MARLON TORRES
 AMY NG
 MARLON TORRES
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

държава    САЩ       година    2009      времетраене    29мин
жанр    Драма       технология    Игрално кино      тема    Конфликт Човечност
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
Атанаска Чолакова
публикувано на 4 Април 2014
Д ействието на The Bridge се развива в края на Втората световна война, когато Хитлер вече е мъртъв. Последователно началото на филма започва като едно своеобразно приключение, от страна на зрителя очакванията са, че всичко ще продължи в тази насока…

Чисто интерпретативно, мисля че сюжетната линия може да се обособи в две коренно диференциращи се действия. От една страна, изначално се вплитаме в сюжет, развиващ се в края на войната, в който са ни представени основните персонажи, както и мястото им в света – място, действие, персонажи, цел – външната страна на това, което ни се явява. От друга страна обаче, ни е представен вътрешният конфликт и противоречията на главния персонаж Henry, визуализирани чрез спомена, алтернативата на определени моменти във въображението, както и сънят, вплитащ се в грубата и неизбежна реалност.

Вдъхновението при написването на сценария Marlon Torres получава още в детството си, когато историята му е разказана от негов роднина. Неслучайно той посочва, че тази „призрачна история” оставя траен отпечатък през целия му живот.

The Bridge символизира именно този преход, който проницателно обхваща човешката екзистенция в нейната преходност от едно състояние в друго. Преходът от единия край към другия, с наблягане на „към” – трансформацията на съня в реалността, на въображението и спомена към действителността. Пребиваването върху моста като основен топос бележи именно тази гранична ситуация, в която попада основният персонаж, действието не случайно е поставено по време на война, което засилва и ефекта на вътрешния конфликт. Образите от миналото, от настоящето, както и проекциите към бъдещето се сливат в една имагинерна ситуация, намерила своя апогей на това място.

Дистанцирайки се от символичното интерпретиране и насочвайки се към чисто външното представяне на персонажите, то всеки един от тях заема ключова роля. Като се започне от забавно-агресивния и типичен образ на американски войник – James, през непрестанно четящият Одисей Mitchell до добродушния и справедлив медик Henry.

Чисто тематично The Bridge проблематизира и ни въвлича в контекста на преходността, основните идеи са предадени двустранно – очакването, споменът, надеждата, а дори и смъртта се визуализират чрез диалектически сблъсък с алтернативите им. В този смисъл The Bridge не ни дава отговори, а само поставя нови въпроси, които на своя страна нямат едностранен отговор. Хирам Джонсън посочва, че „Първата жертва на войната е винаги истината”, така може да мислим и случващото се във филма на Marlon Torres, но откъм чисто човешките му и личностни измерения. Войната винаги се извършва на два фронта – външен и вътрешен, а същината, която цели да изведе The Bridge, се корени именно в това противоречие.
#Мостът #The #Bridge #Марлон #Торес #Marlon #Torres #САЩ #USA #Драма #Drama #Втора #Световна #война #World #War #II #Война #War #Късометражно #кино #Short #film #Военен #филм #War #movie

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП КОИ СМЕ НИЕ? ПРЕСЦЕНТЪР СТАТИСТИКИ КОНТАКТ
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени В© 2012-2018