05.7 19:30ч
София
РЕЖИСЬОР  
ПРОДУЦЕНТ  
 TOMASZ BAGIŃSKI
 PIOTR SIKORA
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google


Полша     •     2009     •     12мин
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
жанр
Драма
технология
Анимация
тема
автор
Елена Рапонджиева
публикувано на 1 Септември 2013
В изуално, филмът е от най-висока класа. От първият до последният кадър говорим за прекрасна анимация и полет на въображението – плавно движение на камерата, спускаща се над едно градче, открива историята в стил “Имало едно време…”. Оттам нататък сме подканени да се наслаждаваме на едни наистина красиви картинки в приказен стил и меки цветове.
 
Режисурата е отлична, комбинираща точната доза от близки кадри и напълно освободено движение на камерата. За онези от вас, които се интересуват от компютърни игри ще бъде интересно да разберат, че именно режисьорът Tomasz Bagiński е този, който стои и зад емблематичните интрота и синематики на  The Witcher, The Witcher 2: Assassins of Kings и Cyberpunk 2077. Динамичния полет на камерата в комбинация с отлично подбрана и ефектна музика са негов специалитет, който откриваме реализиран със същата сила и тук – в The Kinematograph.
 
Филмът е номиниран за Златен Лъв на фестивала във Венеция, но като цяло международно не се радва на особен успех и като че ли причината за това можем да открием в самата история.
 
Идеята, че всяка исторя добива по-дълбока перспектива, когато намесиш смъртта на някой от героите, си я знаем от отдавна. В този смисъл The Kinematograph не сияе с дълбочина и по-скоро ни сервира една формула, според която от нас се очаква да реагираме по определен начин на подадени тонове. Драмата е вкарана някак  насила и зрителят неизменно усеща празнините в сюжета – главната героиня подкашля леко, но плюе кръв; в един момент е на крака и после изведнъж без никакъв преход  на легло просто си отива от туберколоза; кинематографът още от самото начало е осъзнат и назован като “най-великото изобретение на века”, но противно на всякаква логика е държан непоказан дори и в една работеща версия…
 
Въпреки това, като цяло филмът е удоволствие да се гледа и макар че нещо не му достига, за да бъде “преживян” – щом историята е подкрепена от
такава качествена доза професионализъм, резултатът абсолютно си струва да се види.
#the #kinematograph #film #short #shortfilm #cinema #animation #PIOTR #SIKORA # #TOMASZ #BAGINSKI #братя #люмиер #lumieres #freres #brothers #kinematograf #късометражен #филм #анимация #късо #кино #кинематографът #кинематограф #създаване #камера #приказка #драма

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
team members who have visited this page or watched film
партньори
радио Новините СЕГА, 105.6
PR notes


печатница Ploter.BG
PR notes


Go Guide
PR notes


Plovdiv Time
PR notes


Неконформистка Алтернатива
PR notes


9 ФЕГ
PR notes


Dream Team Events
PR notes


Под Моста
PR notes


Социалната чайна Варна
Coffee&Gallery Cu29 Пловдив
Клуб на пътешественика София
При Мер Свиленград
Коуъркинг Хъб-а Самоков
Кино Влайкова София
Абордаж София
Jazza Bar Стара Загора
TAM Велико Търново
ПРЕСЦЕНТЪР ЗА ПРОЕКТА НАШИЯТ ЕКИП ИЗПРАТИ ФИЛМ ОТВОРЕНИ ПОЗИЦИИ КОНТАКТ С НАС


project lead by Kinematograf Media Association
with love from Sofia, Bulgaria

site engineered by uli.space
some rights reserved © 2012-2018