23.7 21:00ч
“р€вна
ѕроблемът според мен е, че когато хората н€мат пари за храна и ток, образованието и културата са последните неща, които ги интересуват. «а да прочетеш н€ко€ книга, тр€бва да отделиш време, за да гледаш филм също... това н€ма как да стане, когато ц€лото ти ежедневие е заето с мисълта за оцел€ването. ј за системата... системата се промен€ с кръв. Ќ€ма друг начин.
ѕавел √. ¬еснаков
прочети повече

режисьор и сценарист  
продуцент  
оператор  

държава    Ѕългари€       година    2012      времетраене    23мин
жанр    ƒрама       технологи€    »грално кино      тема    »ндивид-общество ќтчуждение
запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
—ветлана “одорова
публикувано на 20 јприл 2018
ƒ ве са особеностите на българското кино, които (поне за мен) са най-дразнещи и непоносими. Ќеизвестно защо българските кинотворци намират простичките, човешки истории за недостатъчни и непременно държат да си усложн€т сюжетите с купища метафори, философски идеи и обобщени€ за живота. » - второ - актьорите ни изричат репликите си така неестествено, приповдигнато и без грам чувство, че нито за момент не можеш да им пов€рваш.

ѕарафинени€т принц" определено не страда от тези недостатъци. “ой разказва проста истори€ за мизери€, самота и безнадеждност. » звучи автентично, убедително и до болка достоверно.

ќще началните кадри ни потап€т в познатата реалност.  амерата се плъзга по грозните фасади на огромните соцблокове, състо€щи се от множество безлични кутийки, претъпкани с хора. “ова е унифицирани€т св€т на човека без значение, без надежди, без възможности и без бъдеще. —ветът на мизери€та, бедността и оскот€ването. “ози св€т е действителен и истински, той е непроменим и вечен. ¬ него човекът е вечен заложник на безпаричието, да се влюбиш е поредното ти робство, да очакваш дете - поредни€т проблем. Ќе мечтаеш и не очакваш да ти се случи нещо хубаво, гадостите не те изненадват. ¬ него убиваш, играеш футбол, слушаш рап, сипваш си €хни€ и с равен глас съобщаваш в полици€та за престъплението си - всичко в този ред, без да се самосъжал€ваш и оплакваш.
«а разлика от тази груба действителност, телевизионни€т св€т е приповдигнат, бодр€шки и абсурдно напудрен. –екламите, които обещават свежест и вечна младост и телевизионното предаване, чиито участници с€каш обитават н€каква друга планета, са идеални€т звуков фон, на който геро€т влачи труповете на майка си и сестра си.

Ќ€къде в ћладост 2 обаче обикновени€т човек просто мъкне бремето си, зает да оцел€ва н€как и търси б€гство и спасение в достъпните за него илюзорни реалности - на спорта, на музиката, на компютърните игри, докато при€телите му един по един си отиват и самотата и безнадеждността му стават все по-силни и неразрушими.
—ъкрушителното тук е, че истори€та на геро€ е само една от многото подобни, заключени в безчетните кутийки на грозните блокове, един частен случай, който допълва общи€ фон и не промен€ нищо в действителността. ¬сички си оставаме заключени в отча€нието и безнадеждността си, без възможност да се измъкнем и да се спасим.

ѕавел ¬еснаков не само разказва въздействаща проста истори€, но и изгражда пълнокръвни и достоверни образи. ѕерсонажите му звучат автентично и истински. јктьорът јлександър јлексиев е наистина убедителен и последователен в изграждането на геро€ си. ћного впечатл€ващ е и звукови€т фон - телевизионните предавани€ и рапът (силен и въздействащ, такъв какъвто тр€бва да е - кр€сък в лицата ни, упрек и бунт, а не жалка словесна мастурбаци€ на търсещи внимание подрастващи) допълват атмосферата и са съществена част от облика на главни€ герой и на истори€та изобщо.

ѕарафинени€т принц ни сблъсква с реалността - такава, каквато не искаме да знаем и определено не искаме да виждаме, че е. — допускането на гледна точка, според ко€то убийството на близки хора може да бъде всъщност акт на обич и милосърдие, той предизвиква морала ни - такъв, какъвто искаме да е - чистичък, черно-б€л и недвусмислен. ј от това винаги има смисъл.
#убийство #семейство #трагеди€ #българска #действителност #отчуждение #отча€ние #безнадеждност #ѕавел #√. #¬еснаков # #јлександър #јлексиев #¬алери #…орданов #

запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
»«ѕ–ј“» ‘»Ћћ ≈ »ѕ  ќ» —ћ≈ Ќ»≈? ѕ–≈—÷≈Ќ“Џ– —“ј“»—“» »  ќЌ“ј “
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управл€ва от сдружение  инематограф ћеди€
създаден в Ѕългари€
уебсайт, изграден от uli.space

н€кои права запазени ¬© 2012-2018