24.7 21:00ч
ѕловдив
director  
producer  
writer  

държава    Ѕългари€       година    2017      времетраене    1мин
жанр    ƒрама       технологи€    3D анимаци€      тема    “ехнологии  онсумеризъм
запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
»ван ¬рамин
публикувано на 8 ћай 2019
дин от най-предизвикателните жанрове в късометражното кино е едноминутни€т филм. Ќа пръв поглед изглежда, като че ли подобно начинание е в пъти по-лесно от дългите форми, но всъщност е, ако не повече, то поне също толкова сложно за изпълнение.  ак в такъв къс период от време може една истори€ да изглежда завършена самосто€телна единица? –азбира се, н€ма еднозначен отговор на подобен въпрос. ћоже би от съществено значение е фокусът на творбата и концентраци€та на използваните средства, за да се пресъздаде замисълът. ¬ този смисъл, „ћалоумното дете“ на режисьора ƒимитър ƒимитров-јнимитер и сценариста ƒил€н ≈ленков дава изключително добър пример. “емата, ко€то занимава филма – смартфоните и въобще портативните технологии – е толкова набол€ла, повсеместна и обширна, че дори лента с дължината на „—едемте самура€“ на јкира  уросава не би стигнала, за да се докоснем дори до частица от проблема. ≈то защо контрапунктът, антитезата или използвани€т пример, в такава кратка форма като едноминутни€ жанр е толкова важен, а именно „малоумното дете, ритащо топка в стената“. »зборът на темата, по ко€то ще се прокара основни€т въпрос във филма е повече от сполучлив – играта. “€ е една от най-базовите човешки дейности. ќт най-невръстна възраст ние сме въвлечени в игра, а както се оказва, това е и един от най-успешните методи за обучение, а и незаместима духовна нужда.

„исто композиционно, филмът е построен изключително убедително. ≈стествено, без да има н€какъв маркер, той е разделен на две части по 30 секунди. ¬ първата част се случват множество трансформации и метаморфози на образа, всичко е изключително забързано и достъпно, на едно докосване по touch screen-а. ’ората влизат в екраните и изкачат от другата страна, информаци€та се движи със скоростта на светлината, с€каш ц€лата идентичност на човек се помещава вътре в самите устройства и в интернет мрежата, докато другите, или колективът, одобрително поднас€т своите аплодисменти за предоставеното шоу. ¬тората част е отделена на детето, което си играе по начин, който в днешно време може да се нарече почти примитивен. —цената е лишена от динамика, бавна, почти статична в сравнение с първата част, като че спр€ла във времето. “ака, много €сно е обособена разликата между старото и новото, между футболните мачове в градинките и най-новата “FIFA”, между аналоговото и дигиталното състо€ние на човешкото възпри€тие.

Ќо защо „ћалоумното дете“? «ащо не е старомодното дете, аналоговото дете или последното дете? ‘илмът на јнимитер е едновременно критика срещу съвременното технократско общество, но и поредното доказателство, че „когато светът си събува потурите“, н€ма връщане назад. ¬ очите на всички съвременни хора (ако въобще ги свал€т от екраните на нови€ си смартфон), това странно дете, което рита топка в стената, действително изглежда изостанало. »ма къде, къде по-префинени и интересни забавлени€, които стават все по-достъпни с все по-масовото навлизане на портативните компютри, таблети и телефони - цели€т св€т се намира в джоба на панталона. ќт друга страна обаче, къде остана истинската игра, ко€то не се случва в виртуални€ св€т между аватари, носещи пренебрежимо малко количество информаци€ и знание от една евентуална среща с личността, ко€то седи зад т€х? ƒигитализаци€та безкрайно много ощет€ва действителни€ св€т от неговото естествено въображение, мулти-перспективност и многопластовост.  ƒали сме загубили връзка с ц€лото това многообразие, с истински€ св€т? “ова са все въпроси, които възникват докато гледаме „ћалоумното дете“.

‘акт е обаче, че филмът се по€в€ва и печели на фестивала в ÷юрих, който е специално предназначен за кинематографски произведени€, създадени на смартфони и таблети, съответно и сами€т той е рисуван на такива устройства, които от друга страна критикува. “ака на преден план излиза една нова перспектива, а именно, че не средствата, който използваме създават проблемната ситуаци€, а начина, по който ги употреб€ваме. Ќовите технологии по-скоро предостав€т нови перспективи и възможности за творчество и ако предходните поколени€ разполагаха с т€х, със сигурност щ€ха да се възползват. —ъвсем друг е казусът за това как боравим с технологичните нововъведени€ – дали ги използваме като преимущество или се превръщаме в дигитални роби с дефицит на фантази€ и прегърбена походка.       
#Story #about #extraordinary #child #in #ordinary #world #/ #Film #painted #on #smartphone. #technology #The #retarded #child #maloumnoto #dete #maloymnoto #dete #digital #world #game #the #boy #with #the #ball #ћалоумното #дете #технологии #съвременно #общество ƒимитър #ƒимитров #јнимитер #ƒил€н #≈ленков #Ќели #√ачарова #Dimitar #Dimitrov #Animiter #Dilyan #Elenkov #Neli #Gacharova #Contemporary #society #tablet #animation # #анимитър

запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
»«ѕ–ј“» ‘»Ћћ ≈ »ѕ  ќ» —ћ≈ Ќ»≈? ѕ–≈—÷≈Ќ“Џ– —“ј“»—“» »  ќЌ“ј “
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управл€ва от сдружение  инематограф ћеди€
създаден в Ѕългари€
уебсайт, изграден от uli.space

н€кои права запазени ¬© 2012-2018