14.12 19:30ч
—амоков
–≈∆»—№ќ–  
ѕ–ќƒ”÷≈Ќ“  
—÷≈Ќј–»—“  

държава    ƒани€       година    2010      времетраене    8мин
жанр    ‘илософски ƒистопи€       технологи€    јнимаци€      тема    ћитологи€ и религи€ Ћюбов
запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни



ревю
име
e-mail



автор
»вайло ƒончев
публикувано на 26 јприл 2015
лучайности н€ма – има само неща, за които не знаем защо точно са се случили. »мето на момчето-момиче – ƒжонас – има поне две възможни об€снени€. ѕървото би се харесало на онази част от аудитори€та с интереси в езотериката и квантовата физика, тъй като би означавало, че без да го осъзнават, сценаристите са трепт€ли на съответната честота, „привлекли са” подход€що за героин€та си наименование. ¬торото е по-простото и очевидно – че  – като мен – са се разровили из книжните или виртуални речници, където срещу „ƒжонас” пише „гълъб”.
                  
«а пръв път във филма гълъби се по€в€ват малко преди да стане €сно, че спътникът на јлбърт всъщност е спътница. ¬ месопотамски€ епос за √илгамеш и в (по вс€ка веро€тност) черпещи€ от него вдъхновение библейски разказ за Ќой, гълъбът бива пуснат от ковчега при достигането на сушата след кра€ на потопа. ¬ „To Venner” трите излитащи гълъба са предвестници на новото начало, което ƒжонас въплъщава.
 
≈динството на име, символ и истори€ се подсилва от обитаваното от децата пространство. “о, като че, е храм на богин€та-майка. »зображението ѝ се по€в€ва поне веднъж – със силно изразени детеродни белези, застанала под – да речем – корените на —ветовното дърво. ƒжонас и етимологично-зооморфните ѝ пров€влени€ – гълъбите – са нейни проекции. —ирийската јтаргатис, финикийската јстарта и гръцката јфродита са част от езическите богини на јнтичността, които са били съпътствани или символизирани от гълъба.
 
»менно завръщането на богин€та майка ще възвести завъртането на колелото и преминаването от край към начало. ѕостапокалипсисът ще отстъпи, за да бъде почти забравен или превърнат в мит от потомците на ƒжонас и јлбърт. «атова спокойно можем да кажем, че „To Venner” е един филм за ∆ената и нейното значение за живота.
 
Ѕез не€ мъжете изгубват човешки€ си облик. ќчите им – без ириси и зеници – са престанали да им служат. «акърн€ването на зрението – като при къртиците – идва да покаже, че основната причина да имаме очи е тъкмо тази: да се наслаждаваме на красотата. ¬ случа€ – женската. Ћишени от възможността да обичат, те престават да бъдат хора.
 
Ўамарът, който јлбърт отнас€, е първи€т подобен от поне десетилетие. “ой не осъзнава веднага каква привилеги€ всъщност му е оказана: да се превърне в родоначалник на новото човечество. —ветлината, излизаща от ковчега, отблъсква изродените мъже. ј неин източник е невинната детска целувка по бузата, символ на чистата любов. ѕространството, отредено на мъртвите – ковчега, зем€та, пръстта, корените – е в същото време утроба за бъдещи€ живот. „To Venner” спокойно може да бъде определен като един съвременен мит за сътворението, за€в€ващ, че колелото на живота се върти от любовта.
#To #Venner #Paw #Charlie #Ravn #Denmark #ƒани€ #2010 #animation #анимаци€ #philosphy #философи€ #mythology #митологи€ #creation #сътворение #circle #of #life #колело #на #живота #love #любов #»вайло #ƒончев #Ivaylo #Donchev

запишете се за регул€рни e-mail извести€
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



н€ма да предаваме ваши€т e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
с подкрепата на
»«ѕ–ј“» ‘»Ћћ ≈ »ѕ  ќ» —ћ≈ Ќ»≈? ѕ–≈—÷≈Ќ“Џ– —“ј“»—“» »  ќЌ“ј “
Český     English     Deutsch     Italiana     Slovenský


проектът се управл€ва от сдружение  инематограф ћеди€
създаден в Ѕългари€
уебсайт, изграден от uli.space

н€кои права запазени ¬© 2012-2018