РЕЖИСЬОРИ  
&  
АНИМАЦИЯ  


Япония     •     2009     •     4мин
запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
жанр
Експериментален
технология
3D анимация
теми
Израстване, Свързаност
автор
Атанаска Чолакова
публикувано на 14 Септември 2014
Я понско-финландският Urban Abstract е опит за визуализация на светлините, трансформиращи се и образуващи формата на сгради и други предмети. Състоянието, в което изпада окото, съзерцавайки дълго светлината размива форма, цвят, материал, превръщайки се в съвкупност от малки светещи точки и линии, изграждащи в съзнанието ни представата за реални предмети.
 
Всичко това е представено чрез плавен преход между негативното едноизмерно, двуизмерно и триизмерно пространство – поставящи алтернативата и проекцията към четиризмерност. Изначално, човешкото око забелязва непосредствено всичко около него, в него се разкрива идеята за сградите, улиците, дъжда, водата (градското и природното) – без да се впуска в опита за тяхното по-всеобхватно възприемане. Идеята за сграда в обема й се мисли откъм формата и материала – или всички тези съставни части, които сътворяват навлезлия в съзнанието ни образ, състоящ се от множество различни компоненти. Какво става обаче, когато този образ се визуализира откъм един единствен елемент? Малките проблясващи светлини се трансформират и представят структури, познати вече на съзнанието – понятията мигновено изникват в ума на човека, но тяхната материална форма е изцяло видоизменена.
 
Как работи съзнанието, така че да разпознава и сформира представата ни за определени обекти, тяхното понятийно мислене и смислова натовареност?
 
Urban Abstract е показателен по отношение на това, че не само разкрива символичната напластеност на даден образ чрез похвата на абстракцията, но и дава обратната зависимост. Външният фактор, съвкупността от светлини, привнасят в съзнанието идеята за цялото, за формата на обекта, без наличието на неговия материал. Въпреки снемането на материала, понятието, което добиваме на базата на представените ни образи, е дадено и още повече, то е адекватно.
 
Абстрактният образ е в естеството си символичен, той провокира човека в търсене на пълното разгръщане на този смисъл, даващ в това време и множеството диферентни по същност негови интерпретации. В случая с Urban Abstract зависимостта е да се представи абстракцията като реално изграждаща, тя добива форма, т.е. смисълът й е изначално заложен. В този аспект абстрактното не е насочено към напластяване на различни по природа интерпретации, а е с интенция към разкриване на конкретен образ, който обаче е нематериален.
 
Концептуално визуализираните предмети нямат пряка релация, но в същността си извеждат единността на идеята за пространство и наличните елементи в него, в конкретния случай – градът.
#Градска #абстракция #Urban #Abstract #Тимо #Хухтала #Timo #Huhtalu #Йопсу #Раму #Jopsu #Ramu #Япония #Japan #Мицумото #Маеда #Mitsumoto #Maeda #Масару #Икеда #Masaru #Ikeda #3D #Анимация #3D #Animation #

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
партньори
радио Новините СЕГА, 105.6
PR notes


печатница Ploter.BG
PR notes


Go Guide
PR notes


Plovdiv Time
PR notes


Неконформистка Алтернатива
PR notes


9 ФЕГ
PR notes


Dream Team Events
PR notes


Под Моста
PR notes


Социалната чайна Варна
Coffee&Gallery Cu29 Пловдив
Клуб на пътешественика София
При Мер Свиленград
Коуъркинг Хъб-а Самоков
Кино Влайкова София
Абордаж София
Jazza Bar Стара Загора
TAM Велико Търново
ИЗПРАТИ ФИЛМ ЕКИП НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА НАС ПРЕСЦЕНТЪР КОНТАКТ
English

проекта се управлява от сдружение Кинематограф Медия
създаден в България
уебсайт, изграден от uli.space

някои права запазени © 2012-2018