РЕЖИСЬОР  
СЦЕНАРИСТ  
 BIG LAZY ROBOT VFX
 BIG LAZY ROBOT VFX
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google


Испания     •     2013     •     4мин
жанр
Черен хумор
технология
3D анимация
тема
Щ е направя една асоциация, която не е особено разбираема на пръв поглед. Този филм изключително много ми напомня на Going Green, който разглеждах преди около месец. Имаме две кратки анимации, които лесносмилаемо и оригинално интерпретират два сериозни проблема на съвременното общество – екологичната недостатъчност в GG, и продуктовия идиотизъм тук.

Имаме едни добре прекарани няколко минути в YouTube, които освен да ни покажат някоя смешна котка или дрифтиращо BMW, са успели и да ни „накарат да се замислим” (ох, леле-мале, КАК ГО МРАЗЯ ТОВА СЛОВОСЪЧЕТАНИЕ!), без да ни натоварват излишно. Защото, разбирате ли, от много по-голямо значение за съвременния зрител от проблематики, символи и послания в един филм, кратък или не, е той да не натоварва. Но това е друга тема. Всъщност не, същата е.

Уважавам изключително много авторите и на двата филма, но накрая всичко опира до това как ще те остави произведението. Със сигурност развеселен, донякъде обогатен, ако си от често-сменящите-телефоните-си хора може би и с леко горчив привкус ... А защо да не турим хубавото клипче и на стената си, та и нашите приятели да се „замислят”. После животът продължава ... След това пускаш нещо друго в YouTube или Кинематограф, след това някоя компилация с красиви голове, след това защо не малко голотийка (да не се объркате – никой не осъждам, за това, че гледа голотии; светът е изгубен без проявленията на либидото), и хоп – някоя оригинална реклама, втъкана ей така между другото ... После някой продукт, разходка до магазина, защо не и подписване на някой лизинг, и си сбъднал филма, който така или иначе вече си забравил.   

Никой не може да ме убеди, че iDiots ще разруши този идиотски цикъл на властващата потребителска култура, нито че Going Green ще създаде еколози. И двата филма са хубави признаци на инакомислие, но са издържани в симплифицираната, „ненатоварваща” стилистика и правилата на същия онзи „ненатоварващ” потребителски дебилизъм.

Оценявам филма, защото никога не е излишно повтарянето и натякването на чистата малоумщина, която е впрегната във властващата консуматорска идеология днес. Нещо повече – никога няма да ми омръзне извода, че дори да не бъдат пряко репресирани от нищо, хората явно винаги ще се роби на обикновена тъпотия. И ако това е първичното ниво на възприятие, то вторичното и по-дълбокото е, че и самия филм е недостатъчно въздействащ продукт на същата тази среда, която критикува. Той е незапомнящи се няколкоминутна ефектна анимация, най-вече придатък към нечие портфолио. Тук достигаме до най-голямата трагедия на днешния фалш- екологичните, анти-консуматорските, интелигентните и различните послания вече са втъкани и институционализирани в самата система. Те са една фиктивна противотежест, която изпълнява успиваща функция: „Да, аз живея като кретеноидно зомби и съсипвам планетата, но ЗНАМ И РАЗБИРАМ това. ” Всички сякаш знаят и разбират и са приобщени в един безразличен „ненатоварен излишно” колектив на споделената безотговорност. Нещо повече – самите послания за нещо различно вече са продукти!

Затова ще завърша с извода, който направих и при Going Green – творците трябва да бягат от превръщането на идеите за по-добър свят в продукти на сегашния. Те вече не само трябва да демонстрират пороците му, но и да открият нов универсален начин да се борят с тях, защото сегашните са асимилирани и не работят.

Както винаги – извинявам се на всички, които са искали да прочетат повече за CGI подходи, измайсторяване на модели и т.н.    
автор
Константин Мравов
на 9 February 2014
#iDiots #идиоти #ябълка #apple #iPod #iPhone #iPad #консумеризъм #консуматорство #дебилизъм #идиотщина #глупаци #роботи #зомбита #тъпаци #кретени #

запишете се за регулярни e-mail известия
с най-доброто от късометражното кино за гледане безплатно


име
e-mail



няма да предаваме вашият e-mail на трети страни
система за дискусии от Disqus
team members who have visited this page or watched film
ПРЕСЦЕНТЪР ЗА ПРОЕКТА НАШИЯТ ЕКИП ИЗПРАТИ ФИЛМ ОТВОРЕНИ ПОЗИЦИИ КОНТАКТ С НАС


project lead by Kinematograf Media Foundation
with love from Sofia, Bulgaria

site engineered by uli.space
some rights reserved © 2012-2017